PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kastrering

+7
Sanna&Kelly
Pinscherflickorna
Tacos
Aquiro
Saila
Rivendells Kattis
herrHarry
11 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Kastrering Empty Kastrering

Inlägg  herrHarry ons okt 29, 2008 12:23 am

Jag har bokat tid för att kastrera Harry 10 november...

Jag har alltid varit rätt säker på att jag vill ta hans kulor, men nu börjar jag tveka massor... Ska jag verkligen göra det? Bläää, vad det här är jobbigt!

Varför ska jag göra det? Jo, främst för att jag ska skaffa mig en tik. Men jag vet ju att många lever med tik och hane utan problem. Hur gör ni vid löp? Lämnar ni bort tiken eller hanen eller passar ni bara extra noga på dem?

Harrys husse tycker att det är onödigt eftersom Harry inte lider av löptiksstress (eller vad man ska kalla det) eller är jobbig bland löptikar. Sen tycker han ju att det är grymt att Harry ska bli avknipsad förstås... Wink

Vad förväntar jag mig av kastreringen då? Ingenting egentligen eftersom Harry är så gammal och alla saker som man brukar kunna förändra vid en kastrering är invanda sedan länge hos Harry. Om han sedan skulle dämpa sig lite, samt bli mer sugen att jobba med sin matte (pga att hans matbegär skulle öka) är ju en bonus som jag inte räknar med, men hoppas på.

Hjälp mig! Neutral Neutral

Ställ massor av frågor så jag får något att fundera på, fördelar nackdelar, ja vad som helst!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Rivendells Kattis ons okt 29, 2008 12:44 am

Jag tänkte bara tala om hur vi har det hemma vid löp... KATASTROF! Shocked

Nej då... inte sååå... Men Ghibli VET ju så himla väl vad allt går ut på... Så jag antar att när dom väl fattat så är det jobbigare. Men för oss räcker det inte med att bara hålla extra koll under höglöpet. Jag får oftast lämna bort en av dom eller byta till mig nån annans hund. Blessin löper dessutom väldigt ofta... så det här är inget som händer en eller två gånger om året... Hon löper med 3-4 månaders mellanrum. 3 veckor i stöten... och ställer upp sig merparten av de dagarna...

Ska Harry inte gå i avel och det kan underlätta för er hemma, ser jag inte nåt fel i det. Säkert är det nån eller några som tycker att ni tar en enkel utväg... Men man måste känna efter och fatta det beslut som känns bäst för just Er.
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Saila ons okt 29, 2008 11:16 pm

Jag har också funderat/funderar en del på detta med kastrering. Det är i Sultys fall jag funderat på det men det är för att han har en ganska så stor tikstress och speciellt under löp. Han blir även uppspelt kring valpar/unghundar på detta sätt. Vi har ju ingen tik och funderar inte på det nu heller, men jag har ju tikar hemma ibland p.g.a. kenneln och det kan vara jobbigt. Säger tiken ifrån går det bra men är det en yngre eller lite "mesigare" hund så utnyttjar han det direkt.

Jag tvekar bl.a. för att jag ev. vill ställa honom som veteran som han blir nu i januari och det är ju lite emot honom att kastreras både från domares sida och det är svårare att hålla honom i kondition. Sen är det ju också tanken med om det verkligen är nödvändigt eller bara en enklare väg för en själv.

Jag tycker dock inte att det är onödigt. Jag tror att det i sultys fall skulle bli skönare för honom själv att inte behöva känna den stressen förhoppningsvis. Sen att behöva vakta hela tiden känns ju också omöjligt att kunna göra. Olyckor händer ju, det ha man hört om både en och två gånger.

Det ska ju som sagt kännas rätt för er, men min åsikt är att man inte behöver se det som ett onödigt ingrepp bara för att han inte är jättestressad kring tikar. Har han någonsin bott tätt inpå en tik i höglöp under en längre period? Det kan ju vara en helt annan sak än de situationer ni sett honom i idag.

Du blev väl inte klokare av mitt babblande men det är lite mina tankar kring det hela Very Happy

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Age : 43
Ort : Kungsängen
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor okt 30, 2008 12:23 am

Rivendells Kattis skrev:
Ska Harry inte gå i avel och det kan underlätta för er hemma, ser jag inte nåt fel i det. Säkert är det nån eller några som tycker att ni tar en enkel utväg... Men man måste känna efter och fatta det beslut som känns bäst för just Er.

Nä, Harry ska inte gå i avel. Sen vet jag inte på vilket sätt det skulle underlätta annat än förutom när min tik löper och det är ju en rätt viktig grej. Wink

Hur menar du med att någon kanske tror att vi tar enkel utväg? Att det blir smidigare att ha hane och tik ihop? Eller att jag inte är modig och bestämd nog mot Harry med löptikar?

Ja, jag känner efter för fullt, men inte blir jag klokare för det... Och inte vet jag vad som känns bäst heller... pale
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor okt 30, 2008 12:28 am

Saila skrev:
Jag tvekar bl.a. för att jag ev. vill ställa honom som veteran som han blir nu i januari och det är ju lite emot honom att kastreras både från domares sida och det är svårare att hålla honom i kondition. Sen är det ju också tanken med om det verkligen är nödvändigt eller bara en enklare väg för en själv.

Det ska ju som sagt kännas rätt för er, men min åsikt är att man inte behöver se det som ett onödigt ingrepp bara för att han inte är jättestressad kring tikar. Har han någonsin bott tätt inpå en tik i höglöp under en längre period? Det kan ju vara en helt annan sak än de situationer ni sett honom i idag.

Du blev väl inte klokare av mitt babblande men det är lite mina tankar kring det hela Very Happy

/Saila

Jag förstår inte det här med den enklare vägen... Är jag trög? Rolling Eyes drunken scratch

Jag vill också ställa Harry som veteran, men det kan man ju göra även utan kulor. Även om det kanske är "bättre" ifall hunden har kulorna kvar.

Harry har aldrig bott med en löptik, men våra grannars (där vi bodde förut) tikar löpte ju lite nu och då. Det enda som hände då är att han pep till varje morgon som de tog sin morgonpromenad... Runt halv sex tiden... Han var som vanligt annars.

Svårt det här. Hade han varit ung så hade jag inte tvekat en sekund, för då har det nog större effekt på beteendet. Nu är han ju gammal och har beteendet inlärt sen länge...
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Aquiro tor okt 30, 2008 12:58 am

Jag förstår inte heller detta med "den enkla vägen" & om det finns en sån, varför inte ta den? Låter ju trevligt Wink

Jag tycker att om en hund inte ska användas i avel att man, kanske just för enkelhetens skull, men även sjukdomsrisk, kastrerar den. Oavsett om det är en hane eller tik. Kanske speciellt om man ska ha båda könen boendes under samma tak. Även om hanen aldrig reagerat nämnvärt innan så kan det bli annorlunda med just den tiken & när det faktiskt bor en hemma. Jag tror att en Harry/kelpie skulle bli söt & jag ställer mig först i kön på en sån, meeen, om man kastrerar är man på den säkra sidan, vilket jag tycker om att vara Very Happy

Det är kanske inte "naturligt" att kastrera & man ska ju minsann klara av sin hund ändå, men i naturen bor inte så många hundar inpå varann & ja, man kanske klarar av sin hund, men vad är bäst för hunden?
Det verkar finnas nån sorts tabu att kastrera sina hundar, jag förstår inte varför, jag skulle gärna se att fler kastrerade sina hundar. Aveln går inom många raser mot att hanarna ska vara mer maskulina, Anders Hallgren skrev om det i Hundsport här för ett tag sen, mycket tänkvärt.

Hm, är nog lite för trött för att låta vettig, eller göra en poäng.. Men.. Ja, om du inte är hundra på att kastrera, prova "kastrerings-chip", Suprelorin tror jag det heter. Då slutar de producera spermier. Men då får man inte tävla, så kanske inget alternativ..

Nåja, jag tror på "den enkla vägen" Laughing
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Rivendells Kattis tor okt 30, 2008 1:40 am

Jag menar inte att JAG tycker att det är en enkel väg. Jag tycker att det är fritt att ta vilken väg man vill! Very Happy Det jag tänker på är att det finns folk som propagerar för att det ska vara så naturligt som möjligt, alltså att man ska ha så bra pli på hanarna att man ska kunna lita på dem. Och menar att man tar den "enkla vägen" för att man inte orkar träna bort ett eventuellt beteende.

Men jag håller inte med där. Jag har pli på min hund... men han stänger öronen. Han struntar i att jag blir ARG... Hade han inte varit så gammal och redan befäst sitt beteende när det gäller detta med löp så kanske jag hade knipsat honom. Men nu känns det så riskabelt med tanke på hans ålder och sen tror jag inte att det skulle bli en enda skillnad i hans beteende. Det är en så stark drift och jag tror inte att den skulle försvinna... och då måste jag ändå lämna bort nån av dem under löpen... så jag väljer att inte knipsa.

Förklarade jag lite mer förståeligt nu?
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Tacos tor okt 30, 2008 2:15 am

herrHarry skrev:Jag har bokat tid för att kastrera Harry 10 november...

Jag har alltid varit rätt säker på att jag vill ta hans kulor, men nu börjar jag tveka massor... Ska jag verkligen göra det? Bläää, vad det här är jobbigt!

Varför ska jag göra det? Jo, främst för att jag ska skaffa mig en tik. Men jag vet ju att många lever med tik och hane utan problem. Hur gör ni vid löp? Lämnar ni bort tiken eller hanen eller passar ni bara extra noga på dem?

Harrys husse tycker att det är onödigt eftersom Harry inte lider av löptiksstress (eller vad man ska kalla det) eller är jobbig bland löptikar. Sen tycker han ju att det är grymt att Harry ska bli avknipsad förstås... Wink

Vad förväntar jag mig av kastreringen då? Ingenting egentligen eftersom Harry är så gammal och alla saker som man brukar kunna förändra vid en kastrering är invanda sedan länge hos Harry. Om han sedan skulle dämpa sig lite, samt bli mer sugen att jobba med sin matte (pga att hans matbegär skulle öka) är ju en bonus som jag inte räknar med, men hoppas på.

Hjälp mig! Neutral Neutral

Ställ massor av frågor så jag får något att fundera på, fördelar nackdelar, ja vad som helst!

Jag kastrerade Trix när han var runt 3 år kanske lite äldre va han strax över 3 år och jag ångrar mej inte en sek...han har noll intresse av löptikar och kan skita nu när vi är ute.... innan kastreringen kunde han inte skita på 5-6 dagar bara för han skulle lukta lukta löp tikar i massor.
sjukt va!! om inte annat så blir han sjuk om han inte skiter på 5-6 dagar hehe.. med en stor fjärt på tvären och den brukar göra ont! Jävligt ont! Laughing Mycke gaser!!

Jag tror inte på heller att man kan lösa ett beetende med en kastrering om man har jobbiga hanhundar men lite har det hjälp mej och Trix...han gillar inte hanhundar...men bara dom klippta funkar det bra och några nära vänner till Trix funkar bra oxå!

Hej Hopp!!
//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Pinscherflickorna tor okt 30, 2008 11:08 am

Hade det inte varit så förbenat dyrt så skulle jag kastrera Izzie utan att blinka. Hon ska ändå aldrig avlas på och då skulle jag slippa löpen under tävlingssäsong.

Den enda "betänkligheten" jag skulle kunna ha skulle vara att lägga henne under narkos för ett ingrepp som egentligen inte behöver göras.
Men det positiva skulle ändå överväga det negativa för mig och jag skulle välja att kastrera.

Om du vill kastrera så tycker jag inte att du behöver tveka, det kan ju bli skillnad för Harry att leva med en löptik även om han inte reagerat så mycket tidgare och då kanske det blir lugnare om han är kastrerad och sedan så blir han inte knasig när kelpietösen löper så då kan du tävla med honom under tiden hon löper klart! Very Happy

Å andra sidan så kan det ju gå jättebra, Christian har levt ihop med två hanar och två tikar samtidigt och de behövde bara sära på dem under höglöpet. De brydde sig knappt alls...

Du kan ju göra en lista med positivt vs negativt och när den är instuderad så känner du efter en gång till om vad som känns rätt i hjärtat, bara du kan veta vad som är rätt för er!

Ska sluta svamla nu...
Hoppas ni hittar den bästa lösningen för er!!

Pinscherflickorna

Antal inlägg : 36
Registration date : 08-10-10

http://pinscherflickorna.bloggagratis.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Sanna&Kelly tor okt 30, 2008 12:24 pm

Såklart du ska kastrera lill-Harpan! Men jag förstår att du inte bara kan göra det utan att reflektera över det för har man en gång gjort det så är ju kulorna borta sedan.


Men faktiskt så är det så att du har allt att vinna och inte direkt något att förlora. För det första kan en kastrering leda till att lite av Harrys stress släpper och för det andra ska du faktiskt skaffa en tik och då blir allt så mycket lättare av att han är kastrerad. Jag tror att det är schysstare mot honom också med lite mindre hanhundshormoner när tiken löper.

Det finns ju faktiskt ingen anledning att spara kulorna heller (mer än att det är snyggt... Razz ) eftersom du inte kommer låta Harry gå i avel no matter hur snygg och korrekt han är... Wink
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Saila tor okt 30, 2008 12:56 pm

herrHarry skrev:

Jag förstår inte det här med den enklare vägen... Är jag trög? Rolling Eyes drunken scratch

Precis som Kattis så menade jag för mig själv att det skulle vara en enklare väg med Sulty om han var kastrerad för han skulle förhoppningsvis lugna sig kring tikar eller unga hundar. Jag skulle slippa vakta honom hela tiden och troligtvis ganska obehindrat kunna ha dem tillsammans.

Det behöevr ju inte vara en enklare väg för dig emd kastrering, men så som jag menar det på så skulle det väl onekligen vara enklare med en kastrerad hane tillsammans med en tik än att ah en hane som man måste vakta kring tiken vid löp.

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Age : 43
Ort : Kungsängen
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor okt 30, 2008 1:14 pm

Ok, nu förstår jag hur ni menade med den enkla vägen. Wink

Det jag är mest rädd för med en kastrering är att söva Harry. Tänk om det går fel... Hur ska jag kunna leva om Harry försvinner.

Han hade ett slags anfall för ungefär ett år sedan. Det hände när han var på dagis och kom in från en promenad. Jag såg det med andra ord inte själv. Dagispersonalen sa att han låg ner och skakade i ungefär 20 sekunder. Vi åkte till Strömsholm och tog en massa prov och lyssnade på hjärtat osv. Allt var toppen och 4 dagar senare tävlade vi agility. Han har inte haft fler anfall (vad vi sett). Det här att han har haft ett anfall gör ju mig än mer nervös att söva honom.
Trots att alla säger att ett anfall är inget anfall och att det lätt kan bli så här om hunden dragit på promenaden och är lite uppstressad. Ett anfall framkallat av syrebrist, inte ett anfall framkallat av någon hjärnskada eller epilepsi.


Sen är det ju så att jag funderar på att kastrera tiken med (beroende på hur hon mår och när hon löper)... För att inte förlora en stor del av tävlingssäsongen...
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Aquiro tor okt 30, 2008 2:52 pm

Rivendells Kattis skrev:Jag menar inte att JAG tycker att det är en enkel väg. Jag tycker att det är fritt att ta vilken väg man vill! Very Happy Det jag tänker på är att det finns folk som propagerar för att det ska vara så naturligt som möjligt, alltså att man ska ha så bra pli på hanarna att man ska kunna lita på dem. Och menar att man tar den "enkla vägen" för att man inte orkar träna bort ett eventuellt beteende.

Men jag håller inte med där. Jag har pli på min hund... men han stänger öronen. Han struntar i att jag blir ARG... Hade han inte varit så gammal och redan befäst sitt beteende när det gäller detta med löp så kanske jag hade knipsat honom. Men nu känns det så riskabelt med tanke på hans ålder och sen tror jag inte att det skulle bli en enda skillnad i hans beteende. Det är en så stark drift och jag tror inte att den skulle försvinna... och då måste jag ändå lämna bort nån av dem under löpen... så jag väljer att inte knipsa.

Förklarade jag lite mer förståeligt nu?

Det var det jag ville få fram i mitt inlägg & ja, jag förstod nog på ditt föregående inlägg att det var så du menade Very Happy
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor nov 13, 2008 12:49 pm

Nu är det gjort, och det känns bra!

Han verkar inte ha ont heller (äter dock Rimadyl) och är rätt cool, med lite protestpipande ibland. Pipet beror nog mest på att han är instängd i en komposthage med tratt på. Tar jag av tratten och övervakar honom så pips det inget. Laughing

Jag kan ju inte säga att jag har sett någon direkt förändring, förutom att han för första gången i sitt snart sexåriga liv slickade matskålen efter att han hade ätit. affraid
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Elenya's tor nov 13, 2008 1:59 pm

Men vad skönt att allt verkar gå bra! Förändringarna kommer väl lite eftersom skulle jag tro... Jag kastrerade ju Zenya för ca ett och ett halvt år sen och jag hittar fortfarande nya "typiska" beteenden som kommer krypande Wink
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Age : 39
Ort : Älvsbyn
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  ligistenzelda tor nov 13, 2008 2:00 pm

Vad skönt att det är gjort och att harry pojken mår hyfsat bra Smile Tratt är ju inte populärt, jag vet Rolling Eyes
Håll oss uppdaterade om förändringar.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  BeeBronx tor nov 13, 2008 3:24 pm

herrHarry skrev:Nu är det gjort, och det känns bra!

Han verkar inte ha ont heller (äter dock Rimadyl) och är rätt cool, med lite protestpipande ibland. Pipet beror nog mest på att han är instängd i en komposthage med tratt på. Tar jag av tratten och övervakar honom så pips det inget. Laughing

Jag kan ju inte säga att jag har sett någon direkt förändring, förutom att han för första gången i sitt snart sexåriga liv slickade matskålen efter att han hade ätit. affraid

EN LITEN ROLIGT, SÖT GREJ SOM bEEjAY LADE SIG TILL MED ... KISSA SOM EN VALP Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor nov 13, 2008 3:43 pm

BeeBronx skrev:
EN LITEN ROLIGT, SÖT GREJ SOM bEEjAY LADE SIG TILL MED ... KISSA SOM EN VALP Wink

Haha, Harry lyfter sitt ben så han står i 180 grader... Vill inte ha en valpkissande Harry. Laughing
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Suvi med Sniff tor nov 13, 2008 4:22 pm

Sniffen kissar hukande, stående, gående, med benet bakåt som en balettdansös... han får kissa hur han vill, så länge han inte kissar inne! tongue
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor nov 13, 2008 5:21 pm

Suvi med Sniff skrev:Sniffen kissar hukande, stående, gående, med benet bakåt som en balettdansös... han får kissa hur han vill, så länge han inte kissar inne! tongue

lol!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Sanna&Kelly tor nov 13, 2008 5:54 pm

herrHarry skrev: protestpipande ibland. Pipet beror nog mest på att han är instängd i en komposthage med tratt på.


Hi hi, jag kan inte låta bli att påpeka fröken Emmas syftningsfel... Konstiga komposthagar ni har där i Kumla! Nån som varit mammaledig för länge..? Razz


Vad skönt att allt gått bra i alla fall! Harry är stor och tuff så han grejar ju det där! Razz Wink
Det ska bli intressant att se om han kommer ändra sitt beteende något efterhand.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Sanna&Kelly tor nov 13, 2008 5:58 pm

herrHarry skrev:
Haha, Harry lyfter sitt ben så han står i 180 grader...

Hm, kanske inte så konstigt att han var halt tidigare... Laughing
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry tor nov 13, 2008 6:31 pm

Sanna&Kelly skrev:
herrHarry skrev: protestpipande ibland. Pipet beror nog mest på att han är instängd i en komposthage med tratt på.


Hi hi, jag kan inte låta bli att påpeka fröken Emmas syftningsfel... Konstiga komposthagar ni har där i Kumla! Nån som varit mammaledig för länge..? Razz


Hohohoho, vad knasigt det kan bli ibland... geek
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  herrHarry fre nov 14, 2008 2:11 pm

Okej... Jag har då aldrig varit med om en mer hungrig hund än (håll i er nu) Harry! Shit vad hungrig han är... Han har ätit fem måltider sen kulorna togs. Han är helt galen när han ser att jag grejar med maten, står nästan och studsar på stället. På varsågod så kastar han sig mot matskålen och verkligen slukar maten...

Tänk vad brist på kulor kan göra... Harry är alltså hunden som man förut fick truga i mat, mata med handen, hälla smör på osv. Vårt flytande-margarin-konto lär minska avsevärt nu! För nu äter han ju allt som serveras! Får se hur det blir med vikten, Harry labrador kanske?
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Suvi med Sniff fre nov 14, 2008 2:40 pm

Nämen! Jag har hört att förbränningen sjunker och att man kan förvänta sig att servera 30-70% mindre mat, men hade ingen aning om att aptiten kunde öka!
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Kastrering Empty Sv: Kastrering

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet