Blessins mage, gissa antalet!
+9
stina o canyo
Jenni
Suvi med Sniff
Elly
Eva - Cha'diaz kennel
agentx
Sanna&Kelly
Rebecca
Rivendells Kattis
13 posters
Sida 1 av 1
Blessins mage, gissa antalet!
Hej hallå!
Vet inte hur många som sett en röntgenvild på en dräktig mage nån gång... Här kommer måndagens bilder från Värmdö Djurklinik. Vi har alltid varit på Nacka för röntgen tidigare och där har man bara varit glad och tyckt att vi gör helt rätt med att försöka få reda på hur många det är. För oss är det en säkerhetsåtgärd, för då vet vi att har man sett 5 och tiken lägger sig till ro efter 2 så är det 3 kvar som vill ut. Vi tycker att det är självklart att ha kontroll på valpningen på så sätt.
Förra gången när jag var på Värmdö, hade dom svårt att få en bra bild och var lite irriterade över att jag ville räkna. Men denna gången var Cathrine med och domderade. Hon är ju lite tuffare än jag och nu såg hon till att vi fick två bra bilder. Här kommer dom:
Hur många räknar ni till?? Jag vet vad jag får det till... men räkna och gissa! Den som gissar rätt vinner en tårta på Mälarpinschern! Och då ska man gissa rätt antal, kön och färg...
/Kattis
Vet inte hur många som sett en röntgenvild på en dräktig mage nån gång... Här kommer måndagens bilder från Värmdö Djurklinik. Vi har alltid varit på Nacka för röntgen tidigare och där har man bara varit glad och tyckt att vi gör helt rätt med att försöka få reda på hur många det är. För oss är det en säkerhetsåtgärd, för då vet vi att har man sett 5 och tiken lägger sig till ro efter 2 så är det 3 kvar som vill ut. Vi tycker att det är självklart att ha kontroll på valpningen på så sätt.
Förra gången när jag var på Värmdö, hade dom svårt att få en bra bild och var lite irriterade över att jag ville räkna. Men denna gången var Cathrine med och domderade. Hon är ju lite tuffare än jag och nu såg hon till att vi fick två bra bilder. Här kommer dom:
Hur många räknar ni till?? Jag vet vad jag får det till... men räkna och gissa! Den som gissar rätt vinner en tårta på Mälarpinschern! Och då ska man gissa rätt antal, kön och färg...
/Kattis
Sv: Blessins mage, gissa antalet!
Jag gissar på 10 st.
4 röda hanar,
2 svarta hanar,
1 röd tik,
3 svarta tikar.
4 röda hanar,
2 svarta hanar,
1 röd tik,
3 svarta tikar.
Då gissar jag på 9 st
3 svarta hanar
1 röd hane
2 svarta tikar
3 röda tikar
3 svarta hanar
1 röd hane
2 svarta tikar
3 röda tikar
Åhhh, så mysigt...jag blir så mjuk i hjärtat!! Hihi, ja nog ser det ju ut "röntgenvilt" alltid!
Fast det var ju rätt gulligt att det står Blessin Bergman!!
Jag gissar på 7 stycken.
4 tikar
3 hanar
4 b/t
3 röda
Jag gissar på 7 stycken.
4 tikar
3 hanar
4 b/t
3 röda
Patrik tror 9
6 tikar: 5 svarta, 1 röd
3 hanar: 2 röda, 1 svart
Jag tror 10
4 tikar; 4 röda
6 hanar; 3 röda, 3 svarta
6 tikar: 5 svarta, 1 röd
3 hanar: 2 röda, 1 svart
Jag tror 10
4 tikar; 4 röda
6 hanar; 3 röda, 3 svarta
Oj, först försökte jag räkna huven, sen ryggrader, ja minst åtta är det iallafall! Några verkar ligga och kramas därinne!
8 st
5 tikar, 2 röda, 3 svarta
3 hanar 2 röda, 1 svart
När är det dags?
5 tikar, 2 röda, 3 svarta
3 hanar 2 röda, 1 svart
När är det dags?
OJ! Det var ett virr-varr av skallar och ryggradar där. Jag tycker mig se i alla fall 9 st men med Blessins "track-reckord" så lägger jag till +1 så 10st
Någon gissning på kön och färg ger inte jag mig på
Tillägg 1 minut senare
...läste nu att man kunde vinna tårta så då får jag lov att gissa vidare då
6 tikar (4 röda, 2 svarta)
4 hanar (3 röda, 1 svart)
/Saila
Någon gissning på kön och färg ger inte jag mig på
Tillägg 1 minut senare
...läste nu att man kunde vinna tårta så då får jag lov att gissa vidare då
6 tikar (4 röda, 2 svarta)
4 hanar (3 röda, 1 svart)
/Saila
RedPinz skrev:Åhhh, så mysigt...jag blir så mjuk i hjärtat!! Hihi, ja nog ser det ju ut "röntgenvilt" alltid!
Jag gissar på 7 stycken.
4 tikar
3 hanar
4 b/t
3 röda
FRÅGA: Måste gissningen vara rätt färg på rätt kön eller räcker det med bara rätt antal på färgerna och rätt antal på könen?
Najs gissningar!
Hmmm.... Saila... lyckas man gissa antal och färger rätt... så kan man kanske få tårta! Ska tänka på saken! *fniss*
Blessin är på dygn 56 idag så hon "ska" valpa på måndag... men jag tror hon kommer att valpa tidigare. Min gissning är att hon börjar mitt i sillen på fredag!
Vi har börjat tempa och hon fladdrar liiite lite på tempen... men ingen riktig sänkning än så än så länge håller hon tätt!
Hmmm.... Saila... lyckas man gissa antal och färger rätt... så kan man kanske få tårta! Ska tänka på saken! *fniss*
Blessin är på dygn 56 idag så hon "ska" valpa på måndag... men jag tror hon kommer att valpa tidigare. Min gissning är att hon börjar mitt i sillen på fredag!
Vi har börjat tempa och hon fladdrar liiite lite på tempen... men ingen riktig sänkning än så än så länge håller hon tätt!
Okey - jag har "glana o glutta" nu på bilden och får det till
11st
5tikar och 6 hannar
4tikar + 3 hannar - svarta
1 tik + 3 hannar - röda
Vilka kommer ni med till mälaren nu då????
Och vad är det för tårta JAG får ???????
11st
5tikar och 6 hannar
1 tik + 3 hannar - röda
BeeBronx skrev:Okey - jag har "glana o glutta" nu på bilden och får det till
11st
5tikar och 6 hannar
1 tik + 3 hannar - röda
Alltså... Pia... om du vinner väljer du ju tårta så klart... och jag bakar den själv... Men jag vet inte om jag VILL att du ska vinna! 11 är för många... är det 11 små Bobby-Blessin-barn därinne... näää.... det vet jag inte om jag gillar!
Vi kommer till mälaren och kollar. Jag har inget att ställa, tror inte att Blessin är i form för att åka med... Ghibli har jag ju lovat att han ska slippa (även om han är as-snygg och fräsh, han är ju 11,5 år!).
Kram kram
Blessin Bergman har 10 stycken små bebbar i magen!
7 tikar - två röda och fem svarta
3 hanar - tre svarta
Jag tycker väldigt väldigt mycket om tårta så jag hoppas att den som än vinner ger mig en (stor) smakbit!
7 tikar - två röda och fem svarta
3 hanar - tre svarta
Jag tycker väldigt väldigt mycket om tårta så jag hoppas att den som än vinner ger mig en (stor) smakbit!
Tävlingen avslutad.
Eftersom valpningen drog igång inatt (men inte är klar ännu troligen) så låser jag möjligheten att tävla
Vi avslöjar vem som kommit närmast senast i eftermiddag (självklart vet man ju inte att alla klarar sig men tävlingen handlade ju trots allt om hur många och vilka sorter/färger som fanns i magen)
Ha det gott Cathrine
Vi avslöjar vem som kommit närmast senast i eftermiddag (självklart vet man ju inte att alla klarar sig men tävlingen handlade ju trots allt om hur många och vilka sorter/färger som fanns i magen)
Ha det gott Cathrine
Oj då, vad spännande! Då är Kelly morbror nu då.
Hoppas att allt går bra.
Hoppas att allt går bra.
Här kommer facit!
Hej alla!
Nu kommer facit på Rivendells L-kull:
8 st välskapta valpar
4 tikar, 1 röd och 3 svarta
4 hanar, 1 röd och 3 svarta
Så det känns som om det är lite oavgjort mellan Jenni och Stina. Jenni hade mer rätt på färgerna... och Stina på fördelningen! Så, vad sägs om att vi tar med tårta till MP och Stina och Jenni får dela (eller kanske dela med sig till alla som röstat??)
Nu hoppas vi att allt går bra och att alla fixar de första kritiska dygnen. Blessin mår toppen och tar hand om sina små väldigt bra som vanligt.
Symmetrin i kullen tilltalar matte starkt! Jag vill ju gärna att allt ska vara lika och symmetriskt... och bättre än så här blir det knappast! Eller jo... lika många av varje färg och kön.... MEN det här är heeelt ok! Hade gärna sett fler röda... men alla är ju pigga och glada!
/Kattis
Nu kommer facit på Rivendells L-kull:
8 st välskapta valpar
4 tikar, 1 röd och 3 svarta
4 hanar, 1 röd och 3 svarta
Så det känns som om det är lite oavgjort mellan Jenni och Stina. Jenni hade mer rätt på färgerna... och Stina på fördelningen! Så, vad sägs om att vi tar med tårta till MP och Stina och Jenni får dela (eller kanske dela med sig till alla som röstat??)
Nu hoppas vi att allt går bra och att alla fixar de första kritiska dygnen. Blessin mår toppen och tar hand om sina små väldigt bra som vanligt.
Symmetrin i kullen tilltalar matte starkt! Jag vill ju gärna att allt ska vara lika och symmetriskt... och bättre än så här blir det knappast! Eller jo... lika många av varje färg och kön.... MEN det här är heeelt ok! Hade gärna sett fler röda... men alla är ju pigga och glada!
/Kattis
Rivendells Kattis skrev:
/Kattis
Hehe, du e rolig du!
Härligt att allt gick bra och att mamma och små mår finemang!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet