Gissa vem...
3 posters
PINSCHER :: Övrigt :: Övrigt :: Gissa vem...
Sida 1 av 1
Sv: Gissa vem...
Alltså vad ÄR det med mig och röda hundar...hur jag än gör så blir det bara rött...måste skärpa till mig!!
Men kom igen nu gott folk...gissa, gissa, gissa!!!!
Kan ju säga att han har gott om snygga syskon...och själv är han både snygg och duktig!!
Kan ju säga att han har gott om snygga syskon...och själv är han både snygg och duktig!!
Vet du vad ... jag har nog sett bilden någonstans ... men jag kan inte för mitt liv koppla honom till något ....
Men .. Rivendells Argos .... Är jag på rätt väg ....
BeeBronx skrev:Vet du vad ... jag har nog sett bilden någonstans ... men jag kan inte för mitt liv koppla honom till något ....
Han är en svensk uppfödning, det har du rätt i...han och hans syskon är inte födda på 2000-talet, han har en svensk mamma. Kom igen nu...snygg OCH duktig!! Och hela hans syskonskara är snyggisar! Och på tal om det...
...Hades hälsar och tackar för den indirekta komplimangen!!!
Det måste vara LPI LPII LPIII SUCH Quebec's Imperial Itzo.
Han är riktigt ung på bilden, så jag kände inte riktigt igen honom, eftersom han blev ganska kraftig senare.
Han föddes den 7:e augusti 1996 på Quebec's kennel efter deras franska import INTUCH NORDUCH NORDV-96 SV-03 SV-96 SV-97 Lima De La Capelliere, och undan SUCH Quebec's Donna Dream.
Kända kullsyskon från Quebec's berömda I-kull (som rensade "allt" i ringarna ett tag) är:
NORDUCH Quebec's Intrepid Ilex
INTUCH NORDUCH NORDV-99 SV-98 Quebec's Indeed Idol
FINUCH NUCH SUCH Quebec's Impulsive Irina
NORDUCH SV-00 SV-01 SV-02 SV-99 Quebec's Innocente Ilona
Itzo själv tävlade lydnad med sin husse, och eftersom det var ungefär samtidigt som Jonas & Kilo tävlade så blev det lite av en inofficiell "kapplöpning" mellan de två. Han nådde inte riktigt lika långt som Jonas & Kilo, men skramlade i alla fall ihop ett LPIII (som av någon anledning inte är registrerat hos SKK, trots att alla tre förstaprisen i klass 3 är registrerade).
Tyvärr fick Itzo själv aldrig några avkommor (i Sverige i alla fall, vet inte om han parade någonting utomlands) - och hans bror Ilex fick bara en valp i Sverige som i sin tur inte gick vidare i avel - men hans andra tre syskon Idol, Irina, och Ilona gick samtliga vidare i avel och finns nu i stamtavlorna hos flera vinstrika pinschrar både i Sverige och utomlands.
Om jag minns rätt så omplacerades Itzo på lite äldre dagar på grund av något i privatlivet som inte hade med honom att göra. Jag har för mig att han omplacerades till en vän till familjen.
Itzo fick ett långt och lyckligt liv. Han blev 11 år gammal och gick bort den 6:e november 2007, djupt saknad av sina familjer och sina vänner.
Jo - jag förstod det jag med efter lite genignugg... men vet någon hur gammal han är på bilden?
BeeBronx skrev:Jo - jag förstod det jag med efter lite genignugg... men vet någon hur gammal han är på bilden?
Han kan inte vara mer än högst 1½ år skulle jag gissa...någonstans mellan 8 månader och 1½ år...för han blev en ganska kraftig bit sedan, precis som brorsan Ilex. Idol var den av de tre bröderna som var aningen elegantare.
Men de var toksnygga alla tre! :-)
Yes, yes, yes!!!!!!! Vad braiga ni är!!!!!!!!
Jag valde faktiskt ut en lite yngre, okändare bild med mening...det skulle ha blivit för enkelt annars!!
Jag valde faktiskt ut en lite yngre, okändare bild med mening...det skulle ha blivit för enkelt annars!!
PINSCHER :: Övrigt :: Övrigt :: Gissa vem...
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet