PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

koppeltvång i göteborg ....

+5
herrHarry
ligistenzelda
Meile
Tacos
BeeBronx
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

koppeltvång i göteborg .... - Sida 2 Empty Sv: koppeltvång i göteborg ....

Inlägg  ligistenzelda fre okt 17, 2008 12:46 pm

herrHarry skrev:
Suvi med Sniff skrev:
I filmer brukar det ju finnas folk som är så bra på att stirra ner attackerande dobermannar så de lägger sig ner och gnyr. Den blicken skulle man ha! Twisted Evil

Ja, eller som Crocodile Dundee som kan göra samma sak med vattenbufflar och lejon! Very Happy

Han var tuff! Om blicken inte hjälper brottar man bara ner djuret tongue Kanske finns en kurs att gå? haha.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

koppeltvång i göteborg .... - Sida 2 Empty Sv: koppeltvång i göteborg ....

Inlägg  Mirka fre okt 17, 2008 1:51 pm

Ja det där med lösa hundar e ett evigt gissel särskilt när de släpps lösa bland hus å på områden där mycket folk går å vågar man påpeka nåt så får man ett men den e ju så snäll å lyssnar alltid. *suck* spelar ingen roll för en dag så bestämmer sig hunden för att inte lyssna å då spelar det ingen roll om den e snäll för vem säger att ägaren som kommer med kopplad hund å gör rätt har en snäll hund?

Har själv varit med om en incidend med en lös hund som kom fram för att hälsa. Varpå Oliver som vid tillfället sitter fast i en springer på cykel inte alls uppskattar att en muskulös hane kommer fram när han inte kan ta sig någonstans å därmed morrar. Den andra hunden reagerar med att gå till attack. Som tur e så reagerar jag instinktivt å slänger handen framför Olivers hals. Visst jag blev biten men hunden reagerade direkt på att han bitit en människa istället å släppte innan jag egentligen kopplade vad som hänt och såg oerhört skamsen ut.

Ägarna tog dock sitt ansvar, bad om ursäkt, såg till att jag kom hem, betalade mina kostnader och jag har aldrig sett hunden lös sedan dess.

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Till överst på sidan Gå ner

koppeltvång i göteborg .... - Sida 2 Empty Sv: koppeltvång i göteborg ....

Inlägg  BeeBronx fre okt 17, 2008 2:33 pm

Det har nog kommit lite "prejudiserande" kring detta - och det är ju inte speciellt vanligt tidigare ... Artikell från Knivstabygden.se

Hundpromenad gav dagsböter
I våras blev Christine Elengård attackerad av en lösspringande rottweiler mitt i centrala Knivsta. I fredags dömde Uppsala tingsrätt mannen som var ute och gick med hunden till 60 dagsböter.
Det har nästan gått ett halvår sedan olyckan inträffade den 23 april på gräsytan där det tidigare fanns en hockeyrink. Christine Elengåd passerade ett ungt par och deras lösspringande hund.
- Jag hann aldrig uppfatta att den attackerade mig bakifrån. Plötsligt högg den tag i benet. Det blev tre djupa sår från knävecket och neråt. När den bet tag i insidan av knäskålen låste sig käkarna, men den fortsatta att gnaga. Till slut gick lårmuskeln av, säger Christine Elengård.
Hon försökte desperat få bort hunden, men det gick inte. Det krävdes att mannen som var ute och gick med hunden bände loss käkarna.

Koppeltvång i tätort
För att ingen annan ska behöva drabbas av något likande har Christine lämnat in ett medborgarförslag till Knivsta kommun med förslag på koppeltvång för hundar i tätbebyggda områden samt uppe vid elljusspåret.
- De är enorma kraftpaket och skulle kunna liknas vid ett vapen. Folk tror att de kan hantera dem, men när deras instinkt slår till blir de oerhört farliga, säger Christine Elengård.
I onsdags fick hon träffa riksdagsledamoten Mikael Oscarsson (kd), som precis lämnat in en motion med rubriken "Åtgärder mot lösspringande hundar". I den nämns både attacken på Christine och hennes medborgarförslag som exempel på hur medborgare drabbas och agerar i frågan.


Anders Olsson
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

koppeltvång i göteborg .... - Sida 2 Empty Sv: koppeltvång i göteborg ....

Inlägg  Tacos lör okt 18, 2008 11:15 am

Ja det är ju bra att dom som har sina hundar lösa som ställer till skada ska straffas...det kostar samhället mycke pengar och psykiskt lidande för de/dom drabbade!

Jag skulle inte vilja inte heller ha en rottis hängade i knävecket eller inte någon annan hund heller för den delen!

DON'T FEED THE TROLL!!

//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

koppeltvång i göteborg .... - Sida 2 Empty Sv: koppeltvång i göteborg ....

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet