PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Emma & Eroz

Gå ner

Emma & Eroz Empty Emma & Eroz

Inlägg  Emma & Eroz tor nov 13, 2008 2:53 pm

Jag heter Emma, är 23 år, husse i familjen heter Richard, 24 år, och vi har en tvåårig hanne från Rivendells Kennel som heter Eroz. Vi bor nu i Växjö där vi båda pluggar på Universitet, men vi är båda uppväxta på västkusten, jag i Varberg och Richard i Kungsbacka. På somrarna brukar vi därför fly från smålands skogar och istället tillbringa tiden vid havet på västkusten, till Eroz stora förtjusning då han älskar havet och att bada cheers

Eroz är vår första pinscher, jag är uppväxt med schäfer och Richard med tax. Dessa raser skiljer sig onekligen mycket från pinscher på både gott och ont. Jag har aldrig träffat en så annorlunda och rolig ras som pinschern, man upphör aldrig att förvånas över alla deras påhitt Laughing . Jag har många gånger övervägt om inte Eroz egentligen är en katt.. eller en säl.. eller en kanin.. eller ja vilket annnat djur som helst förutom hund. Det går inte en dag utan att jag sitter och skrattar åt alla hans egenheter. Han är nyfiken, självständig och otroligt söt och charmig I love you

Eroz är väldigt lugn och snäll, inte alls den pipiga typen, men visst märks det att han har en del vakt i sig. Han har aldrig vaktat några saker mot människor men han skäller gärna när det ringer på dörren, vilket jag hoppas vi ska lyckas träna bort. Vi har gått lite lydnads kurser men favoritsysselsättningen är helt klart att spåra, dock blir det allt för sällan av. Vi ställer även ut Eroz ibland, där har han både Cert och BIR. Annars är han som de flesta andra pinschrar och älskar att ligga i soffan och mysa. Eroz har även en helt underbar kull med valpar på BeeBronx kennel sunny
Emma & Eroz
Emma & Eroz

Antal inlägg : 21
Age : 38
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

http://www.geocities.com/rivendells_eroz

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet