PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jag blir så ledsen - bara tanken .....

4 posters

Gå ner

Jag blir så ledsen - bara tanken ..... Empty Jag blir så ledsen - bara tanken .....

Inlägg  BeeBronx fre nov 06, 2009 5:16 pm

Hur kan man resonera så här????????

vovve inlägg om avlivning/omplacering
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Jag blir så ledsen - bara tanken ..... Empty Sv: Jag blir så ledsen - bara tanken .....

Inlägg  Fotofreaket fre nov 06, 2009 8:06 pm

Det var i varje fall ingen allmän opinon och det gladde mig Wink
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Jag blir så ledsen - bara tanken ..... Empty Sv: Jag blir så ledsen - bara tanken .....

Inlägg  Gäst fre nov 06, 2009 8:39 pm

Man kan inte så mycket om hundar, känner själv att det är enorma problem och tror att andra tycker att problemen är ännu värre. Hon frågar ju om råd för att göra det bästa för hunden.

Nu låter det ju knappast som att den hunden har några enorma problem och är omöjlig att omplacera om man bara ser till den knapphändiga information man får men i vissa fall är jag helt övertygad om att avlivning är skonsammare för hunden än en omplacering.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Jag blir så ledsen - bara tanken ..... Empty Sv: Jag blir så ledsen - bara tanken .....

Inlägg  Suvi med Sniff fre nov 06, 2009 10:06 pm

Det är alltid vanskligt med såna här korta beskrivningar av en okänd hund, för man vet ju inte om den är rättvist beskriven. Man kan ha missat att berätta om de stora problemen just för att man själv är så uppfylld av dem att man "glömmer" att de inte är uppenbart för den som läser.

Det verkar handla om en pinscher hon tagit som omplacering och det kan absolut vara relevant att fråga sig hur många omplaceringar klarar av utan att ta skada av det!

Det som slår mej är att det är en ganska ung människa som skriver och kanske har hon inte så stor erfarenhet av hundar. Kanske har hon orealistiska förväntningar av hunderiet. Kanske är hon van vid lydiga och lättränade hundar och har valt fel ras.

Alla har vi väl upplevt kriser i hundägandet och det är helt klart att alla har olika tolerans för vad man anser vara oacceptabelt beteende! Ibland behöver man ventilera sina funderingar, kläcka ur sig dumma saker och få svar på tal innan man tar sitt förnuft till fånga.

Jag funderar lite på vad man har för ansvar när man släpper ifrån sig en hund. Jag får känslan av att hon inte var helt införstådd med vad det skulle innebära och undrar om hon har nån kontakt med förra ägaren/uppfödaren.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Jag blir så ledsen - bara tanken ..... Empty Sv: Jag blir så ledsen - bara tanken .....

Inlägg  ligistenzelda lör nov 07, 2009 2:04 pm

Rädslan för att hunden ska bli en vandringspokal kanske finns också? Det kan finnas mer problem som inte framkommer. Tycker inte det är fel att vädra såna här tankar, hon mår ju uppenbarligen dåligt över det!

Men omplacering var min första tanke.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Jag blir så ledsen - bara tanken ..... Empty Sv: Jag blir så ledsen - bara tanken .....

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet