PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Utställning, doping?

Gå ner

Utställning, doping? Empty Utställning, doping?

Inlägg  Elly tis jun 23, 2009 9:14 pm

Vad är det man ska tänka på när man ställer en valp? Jag tänkte på doping och sådana grejer.

Hur är det med saker man har i pälsen, Dixie har schampo, balsam och spraybalsam när jag badar henne. Får hon ha det även på utställning (spraybalsam)?

Finns det någon pälsvård för pinschrar? Sämskskinn bara? "Pälshundar" verkar man ju ha både det ena och det andra på när man fixar dem inför utställning (inte för att jag förespråkar det). Bla har en del silikondroppar för att glänsa, får man ha det, låter inte så nyttigt (om de slickar sig)?
Elly
Elly

Antal inlägg : 44
Ort : Sollentuna
Registration date : 08-12-29

http://pinscherndixie.se

Till överst på sidan Gå ner

Utställning, doping? Empty Sv: Utställning, doping?

Inlägg  Gäst tis jun 23, 2009 9:31 pm

På skk.se finns dopingreglementet samt bestämmelser för utställningar som tar upp bland annat vad man får och inte får ha i pälsen.

Pinschrar är extremt enkla att sköta om. Så länge de är friska och mår bra så skiner pälsen i solen utan hjälpmedel. Det man kan göra är att några dagar innan utställningen bada hunden med schampo så att den är ren men i övrigt är det mesta onödigt. Vissa drar av sina hundar med sämskskinn eller en fuktig trasa men på t.ex. Totte tycker jag det stjälper mer än det hjälper.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet