PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

SKK INT VÄXJÖ 2008

+12
Joanna
Arcan
Poppis
ZetaNova
Emma & Eroz
herrHarry
Rivendells Cathrine
Tacos
Sanna&Kelly
BeeBronx
stina o canyo
Anna
16 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Anna lör mar 14, 2009 7:39 pm

Följande går att läsa på SKKs hemsida, texten är tagen från "Justerat protokoll fört vid sammanträde med Svenska Kennelklubbens Utställningskommitté 14 – 15 januari 2009, på Thoresta Herrgård."
"§ 15 Registreringsärenden
S23456/2007, Quebec’s Active Pine – Småland-Ölands KK, Växjö 2008-10-31 – 11-02
Förelåg till UtstK, 2009-01-08 inkommen skrivelse angående hund av ras pinscher, S23456/2007, Quebec’s Active Pine, som deltagit i rubricerade utställning. Nämnda hund har enligt uppgift blivit HD-röntgad 2008-10-30 och har med hänvisning till Nationellt dopingreglemente för hund och SKKs Utställningsbestämmelser tävlat i strid mot bestämmelserna.
Beslöt UtstK med anledning av ovan nämnda information att resultat erhållet på rubricerade utställning för S23456/2007, Quebec’s Active Pine, ska annulleras. Beslöt UtstK vidare att konsekvensändra certifikat som därmed tillfaller S64885/2006, Rivendells Eroz (2:a Bhkl) samt uppdra åt SKKs Registreringsavdelning att meddela FCI angående CACIB
Beslöt UtstK att vidarebefordra ärendet till SKKs Dopingkommitté för ev. handläggning."

Det kan ju alltså innebära att Rivendells Eroz numera kan titulera sig SUCH....ännu är inte tävlingsresultatet uppdaterat hos SKK, så än vågar jag inte säga GRATTIS...men ifallifall....

Det gäller att hålla reda på de lagar och krav som faktiskt finns när det gäller utställningar även om det så handlar om en vanlig HD röntgen. Men jag vet även att det finns veterinärer som inte upplyser om detta att det är karens i samband med HD röntgen men jag vet att vissa gör det och en eloge till dessa veterinärer som upplyser om det.

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  stina o canyo lör mar 14, 2009 7:52 pm

vad har ett hd resultat med en uts att göra?

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  BeeBronx lör mar 14, 2009 8:21 pm

Det har inte med HDresultatet att göra - det har med den karenstid som finns efter att man bedövat, sövt eller undersökt hunden.

Sånt bör man alltid kolla upp efter vetrinärbesök!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  stina o canyo lör mar 14, 2009 8:48 pm

jaha

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Gäst lör mar 14, 2009 8:56 pm

JA! En konkurrent färre i Malmö! Laughing .

Men vad kul för Eroz och vilken bra påminnelse för oss andra att hålla stenkoll på vad som gäller.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Sanna&Kelly sön mar 15, 2009 1:35 am

Grattis till Eroz med matte! flower

Inte för att man tackar nej förstås men ändå lite trist sätt att bli champion på, att missa hela glädjegrejen med att bli placerad och få det sista certet på plats. Neutral
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 9:48 am

Vem är det som har sån koll på allt??Har den personen tråkigt eller? Very Happy
Nää skoja bara lite....men att man orkar ha sån stenkoll på allt!
Usch jag skulle känna mej paranoid om jag måste ha sån stenkoll på allt
och vara misstänksam på div sakern hela tiden!
Men det är ju jag!

Mvh Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Växjö resultatet.

Inlägg  Rivendells Cathrine sön mar 15, 2009 10:47 am

Hej! Jaa, hålla koll kan tyvärr inte jag säga att jag har/hade.

Satt som en fågelholk när Anna ringde för att berätta nyheten igår. Emma lär väl iaf ta kontakt med kennelklubben på måndag och kolla vad som gäller. Jag skulle nämligen ställt Eroz i öppenklass i Malmö i helgen och är han redan champion blir det ju tok om han ställs i fel klass. Då lär väl det resultatet strykas.


Jag vet att ngt liknande hänt i Pinscher tidigare, det var Lilla Enebys Ophelia som fick ett Cert i efterhand eftersom en annan tik gått i fel klass (typ skulle gått i unghund men gick i öppen) vet inte riktigt hur det var (Anna brukar ha koll på läget).

Jag brukar dock ha koll på detta med karenstiderna på sövning etc när det gäller mina egna hundar. Gör ju inte ngt positivt vad jag vet för hunden att den har varit sövd men det är säkert för hundens skull det är en karens. Jag tror knappast Sanna hade den minsta aning om det och det är dåligt av veterinären som sövt Texas som inte informerat ordentligt. Annars hade garanterat Sanna gjort det annorlunda ( typ HD-rtg ett par veckor tidigare eller senare ) så det hela är ju ganska onödigt kan jag tycka. Nu är det väl "tur i oturen" att hunden som drabbats ändå är fullcertad inför sitt championat får man väl tänka.

Sedan är jag förstås glad och stolt om Eroz blivit champion eftersom han isåfall är den första i E-kullen och isåfall är det precis som Lotta säger, en mindre för oss alla att konkurrera med i Malmö om det där åtråvärda certet.

Blir allt som jag hoppas kommer jag dit med Emir & Gracie och så kommer Elina ner med Nick Smile Flyget är bokat nu är det "bara" att boka hunden också...

Ha det gott alla.
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 12:05 pm

Koll och koll men visst samlas gamarna!!

Synd tycker jag med ett bra resultat i HD statistiken som ska då vändas till något dåligt!

Sen såklart tycker jag att man ska ha koll mm med Sövning Dopningsregler mm!

Men hur har man sån koll på allt och va driver dessa personer att ha den kollen?Tvångsmässigt/kontrollbehov eller?
Hehe jag vet knappt hur mina grannar ser ut!

//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Sanna&Kelly sön mar 15, 2009 1:58 pm

Tacos skrev:Koll och koll men visst samlas gamarna!!

Synd tycker jag med ett bra resultat i HD statistiken som ska då vändas till något dåligt!

Sen såklart tycker jag att man ska ha koll mm med Sövning Dopningsregler mm!

Men hur har man sån koll på allt och va driver dessa personer att ha den kollen?Tvångsmässigt/kontrollbehov eller?
Hehe jag vet knappt hur mina grannar ser ut!

//Linda

Vaddå vändas till ngt dåligt? Ett misstag har skett som någon har upptäckt och jag förstår att man rapporterar in det, klart man vill ha ett cert om det rätteligen tillhör en!

Om något så medför väl detta att folk uppmärksammar denna sak och på så sätt undviks det att fler misstag görs i framtiden.

Sedan är det lite tur i oturen att det drabbade just en sådan hund med många cert, snygga Active Pine har ju cert så det räcker och blir över! Wink
(Själv hade jag nog kreverat om det hänt mig om vi äntligen hade fått ett cert... pale )
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Gäst sön mar 15, 2009 2:14 pm

Tacos skrev:Koll och koll men visst samlas gamarna!!

Synd tycker jag med ett bra resultat i HD statistiken som ska då vändas till något dåligt!

Sen såklart tycker jag att man ska ha koll mm med Sövning Dopningsregler mm!

Men hur har man sån koll på allt och va driver dessa personer att ha den kollen?Tvångsmässigt/kontrollbehov eller?
Hehe jag vet knappt hur mina grannar ser ut!

//Linda


Fast så stor koll behövs inte ifall man är aktiv inom pinschervärlden. Det räcker med att man är nyfiken på en hund, kollar på hunddata, ser datumet för HD-röntgen och sedan inser att det var en utställning i anslutning till det hela. Visst är det trist för den aktuella hunden och dess ägare men det är ju tyvärr något man ska känna till och det är bra att det kommer upp till ytan så att fler tänker till lite extra.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 2:24 pm

Nää men det var kanske inte själv resultatet jag vill trycka på eller reglerna utan det jag vill lyfta va mera hur man kan ha sån järnkoll på allt allt hela tiden!

Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??

Visst det är ju bra att Certet går till rätt hund men kanske på ett lite tråkigt sätt... inte för hunden som fick det utan att ett bra HD-resultat så bli det som fäller och det var så jag menade att något bra alltså HD resultatet blev något dåligt för denna hund som blev av med certet!Och visst ska vi går efter regelboken det tycker jag oxå

Men som jag skrev det var inte resultatet eller ceret eller hundrana utan hur man kan ha en sån koll hela tiden som jag vill lyfta fram kanske jag var lite luddig där!

//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 2:33 pm

Visst är det trist för den aktuella hunden och dess ägare men det är ju tyvärr något man ska känna till och det är bra att det kommer upp till ytan så att fler tänker till lite extra.

Klippte lite där men det var ju lite så jag tänkte att detsom va bra blev något dåligt och en klocka till alla som ska HD kolla sina hundar att man planerar innan och efter kanske !

//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  herrHarry sön mar 15, 2009 2:43 pm

Tacos skrev:Nää men det var kanske inte själv resultatet jag vill trycka på eller reglerna utan det jag vill lyfta va mera hur man kan ha sån järnkoll på allt allt hela tiden!

Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??

Visst det är ju bra att Certet går till rätt hund men kanske på ett lite tråkigt sätt... inte för hunden som fick det utan att ett bra HD-resultat så bli det som fäller och det var så jag menade att något bra alltså HD resultatet blev något dåligt för denna hund som blev av med certet!Och visst ska vi går efter regelboken det tycker jag oxå

Men som jag skrev det var inte resultatet eller ceret eller hundrana utan hur man kan ha en sån koll hela tiden som jag vill lyfta fram kanske jag var lite luddig där!

//Linda

Det du egentligen vill ha fram är att den som anmälde Active Pine är en skitstövel?? Rolling Eyes Rolling Eyes
Att det är lågt av den personen? Du menar att pinscherSverige består av folk som gör allt för att fälla varandra och letar på Hunddata för att med lite tur anmäla hunden som vann eller knep certet framför en? Så tolkar jag ditt inlägg... Nää, Linda, nu tycker jag att du är låg!

Är det lika synd om Marion Jones när hon blev av med sin OS-medalj? Stackaren, tänk att något gott (vinna OS guld) slutade i tårar och fängelse... affraid

Jag vet inget om detta fall. Tänk om det var Sanna själv som anmälde sig? Eller kanske det var Emma som anmälde, eller någon som tycker att rätt ska vara rätt. SKK har ett tydligt dopingreglemente, det åligger varje utställare att själv ha koll på det.

Jag tycker att detta är tråkigt. Trist för Sanna att det blir skitsnack, jag tror inte att hon gjorde detta med flit! Och trist för Emma att folk ska tro att hon gör allt för att få certet till Eroz! Det är precis sånt här som vi inte vill veta av i pinscherSverige! Det har varit sådant så det räcker till och blir över! Kom igen nu!

Nä, sluta spekulera i vad som hänt! Varför inte fråga personerna det rör rakt ut?
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 3:07 pm

Ja du får ju tolka som du vill Emma!!
Men det var inte det jag vill säga att den som anmälde detta är en skitstövel det var du som skrev det... inte jag!
Varför skriver du så för??Jag tycker du är låg som skriver så för det var inte alls så jag tänkte det är hur du läser det ju så det vill jag inte ta på mej att någon är en skitstövel det är inte mina ord eller tänk!!

Utan det jag ville få fram det var att jag är impad över att man har en sådan koll på allt jag själv skulle aldrig tänka så med HD utställning mm
Finns det mera hundar som inte ska ha cert kanske?Har det inte hänt innan kanske? Jag vet inte!

Jag spekulerar inte och ska jag vara riktigt ärlig så bryr jag mej inte så mycke i denna händelse vem som fick cert eller inte utan mera att jag är impad att folk har sån stenkoll på grejer!!

//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Emma & Eroz sön mar 15, 2009 3:12 pm

Tacos skrev:Nää men det var kanske inte själv resultatet jag vill trycka på eller reglerna utan det jag vill lyfta va mera hur man kan ha sån järnkoll på allt allt hela tiden!

Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??

Visst det är ju bra att Certet går till rätt hund men kanske på ett lite tråkigt sätt... inte för hunden som fick det utan att ett bra HD-resultat så bli det som fäller och det var så jag menade att något bra alltså HD resultatet blev något dåligt för denna hund som blev av med certet!Och visst ska vi går efter regelboken det tycker jag oxå

Men som jag skrev det var inte resultatet eller ceret eller hundrana utan hur man kan ha en sån koll hela tiden som jag vill lyfta fram kanske jag var lite luddig där!

//Linda


Det var jag som skickade mailet till SKK och frågade vad som gällde. Jag fick höra från flera olika håll i julas att Eroz hade rätt till certet i Växjö på grund av att Active Pine hade Hd-röntgats dagen innan och då inte borde fått tävla. Det handlade definitivt inte om att jag gick hem och letade efter konstigheter "Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??" Jag om någon har noll koll på allt sånt här och kollar aldrig på hunddata, dock visste jag att det var en karenstid efter Hd-röntgen. Dom som upplyste mig gjorde det bara av välmening och då det som sagt upptäcktes flera månader senare tror jag mer det handlade om tillfälligheter och inte något "tvångsmässigt kontrollbehov".

Jag velade länge hur jag skulle göra innan jag bestämde mig. Det som till slut fick mig att bestämma mig var att Active Pine inte behövde det certet, det certet gjorde varken från eller till för han. Hade det varit någon hane som behövde det hade jag ALDRIG skickat in, sååå viktigt är det definitivt inte för mig. Eroz blev 2bhkl flera gånger förra året och hade jag fått reda på att det gällt någon av dem så hade jag inte gjort det, för de hundarna som vann då behövde de certen.

Varken jag eller Eroz tycker det är speciellt kul på utställning, därför känns det skönt för oss att ha det "klart". Visst är det tråkigt att inte få championatet på plats men men. Jag skickade mailet till SKK några dagar innan Mydog i Göteborg då Eroz tog sitt andra/tredje cert så jag visste inte att det skulle bli såhär. Eroz hade varit dålig i magen precis innan och var inte i fin form då så jag trodde inte att vi skulle ha en chans på certet, då det ändå var ganska många hundar med.

Sedan i julas då jag skickade mailet till SKK har jag inte hört någonting innan Cathrine ringde mig igår så jag vet inte mer för tillfället. Jag ska ringa SKK imorgon och höra vad som gäller och om Eroz är champion nu.
Emma & Eroz
Emma & Eroz

Antal inlägg : 21
Age : 38
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

http://www.geocities.com/rivendells_eroz

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Gäst sön mar 15, 2009 3:26 pm

Emma & Eroz - Jag tror inte det finns någon som tror att du gjorde det för att jävlas eller tycker att det var dumt av dig att anmäla.

Det är svårt att uttrycka sig i skrift så att ALLA förstår och Linda verkar inte mena något illa i sina inlägg även om jag också först missförstod vad hon menade (rätta mig gärna Linda). Självklart ska felaktigheter rapporteras in till SKK och karensen finns där av en anledning. Varför denna hunds ägare ställde ut trots karens är ingen idé att spekulera om som sagt eftersom det kan bero på alltför många faktorer. Däremot är det nyttigt och kul att se att det finns de som har lite extra koll på vad som händer så att man inte kan komma undan med vad som helst.

Hade jag fått sista certet med Totte inom en karenstid så hade jag aldrig kunnat bli förbannad över att någon anmälde det utan hade blivit mer irriterad på mig själv över att jag inte dubbelkollat preparat och karenstid.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  herrHarry sön mar 15, 2009 3:28 pm

Tacos skrev:Ja du får ju tolka som du vill Emma!!
Men det var inte det jag vill säga att den som anmälde detta är en skitstövel det var du som skrev det... inte jag!
Varför skriver du så för??Jag tycker du är låg som skriver så för det var inte alls så jag tänkte det är hur du läser det ju så det vill jag inte ta på mej att någon är en skitstövel det är inte mina ord eller tänk!!

Utan det jag ville få fram det var att jag är impad över att man har en sådan koll på allt jag själv skulle aldrig tänka så med HD utställning mm
Finns det mera hundar som inte ska ha cert kanske?Har det inte hänt innan kanske? Jag vet inte!

Jag spekulerar inte och ska jag vara riktigt ärlig så bryr jag mej inte så mycke i denna händelse vem som fick cert eller inte utan mera att jag är impad att folk har sån stenkoll på grejer!!

//Linda

Jag ber om ursäkt ifall jag tolkade dig fel, men när man skriver som följer är det svårt att tro att du menar annorlunda. Smilies eller inte.

"Nää men det var kanske inte själv resultatet jag vill trycka på eller reglerna utan det jag vill lyfta va mera hur man kan ha sån järnkoll på allt allt hela tiden! Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??"

"Koll och koll men visst samlas gamarna!!"

"Men hur har man sån koll på allt och va driver dessa personer att ha den kollen?Tvångsmässigt/kontrollbehov eller?"
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Sanna&Kelly sön mar 15, 2009 3:37 pm

Vad snäll och god du är Emma (med Eroz alltså)! Och jag tror ingen upplever det som att det är fel av dig att försöka få det cert som regelmässigt är ditt och som du har bra användning för men som den andra hunden inte "behöver". (Inget illa menat med det från min sida).

Det är ju bra att fel upptäcks, regler är till för att följas vare sig man bryter dem för att man inte vet bättre eller med flit.


Linda, jag tolkade också först din text som att du tyckte att det var negativt att någon "snokade" och fann detta felet, men när jag läser igen så ser jag att du inte nödvändighetsvis behöver mena det så. Det är väl bara den där meningen om gamarna då... Wink

Ja ja, förhoppningsvis tar Sanna med Active Pine detta med jämnmod och så kul att Eroz fick sitt sista cert! Håller tummarna för att det inte blir något krångel med SKK utan att de släpper igenom championatet utan problem.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 3:53 pm

Jag tycker det är tråkigt att få mina inlägg så som jag tycker alla är skitstövlar!!!
Jag har inte den synen på mina medmänniskor eller som utgångspunkt och det var inte alls så som jag tänkte när jag skrev mina inlägg!

Min utgångspunkt här i livet är at tycka gott om alla och inte döma eller fälla vare sig om någon är brun eller gul eller homo eller en annan religon eller man får skiva va man vill Yttrandefriheten!
Men såklart är det upp till den som läser det och va man göra eller hur man tar in infot faktiskt och där kan inte jag påverka.

Så där har du helt fel Emma jag är väldigt human och det fanns inte någon elakt bakom det jag skrev men kanske tyvärr så snackar vi lite så inom min bakantskapskrets i alla fall kanske lite rått och hårt fast med en liten ironi i det hela.som tex med det jag skrev att jag knappt känner igen mina grannar.

Sen att jag inte använder smilisar mm hela tiden ja kanske fel måste börja med det då kanske!

Jo du Sanna du bloggade ju själv för ett tag sedan om hur du hade fått skit för det du skrev eller hur du skrev i din blogg lite samma här oxå då kanske.

//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  herrHarry sön mar 15, 2009 4:01 pm

Tacos skrev:Jag tycker det är tråkigt att få mina inlägg så som jag tycker alla är skitstövlar!!!
Jag har inte den synen på mina medmänniskor eller som utgångspunkt och det var inte alls så som jag tänkte när jag skrev mina inlägg!

Min utgångspunkt här i livet är at tycka gott om alla och inte döma eller fälla vare sig om någon är brun eller gul eller homo eller en annan religon eller man får skiva va man vill Yttrandefriheten!
Men såklart är det upp till den som läser det och va man göra eller hur man tar in infot faktiskt och där kan inte jag påverka.

Så där har du helt fel Emma jag är väldigt human och det fanns inte någon elakt bakom det jag skrev men kanske tyvärr så snackar vi lite så inom min bakantskapskrets i alla fall kanske lite rått och hårt fast med en liten ironi i det hela.som tex med det jag skrev att jag knappt känner igen mina grannar.

Sen att jag inte använder smilisar mm hela tiden ja kanske fel måste börja med det då kanske!
//Linda

Jag tror inte det enbart är upp till den som läser, eftersom fler än jag tolkade dina inlägg så. Jag försöker precis som du att se gott i alla. Jag har svårt att tolka vissa av dina inlägg, men i fortsättningen ska jag tänka efter en gång extra.

Ironi är väldigt svårt på nätet, det går inte att läsa in det ironiska. Rå och hård kan man vara när man träffas, på nätet får man tänka efter hur det man skriver kan tolkas av de som läser.
Men, no hard feelings från min sida! Very Happy
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  ZetaNova sön mar 15, 2009 4:35 pm

Emma & Eroz skrev:
Det var jag som skickade mailet till SKK och frågade vad som gällde. Jag fick höra från flera olika håll i julas att Eroz hade rätt till certet i Växjö på grund av att Active Pine hade Hd-röntgats dagen innan och då inte borde fått tävla. Det handlade definitivt inte om att jag gick hem och letade efter konstigheter "Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??" Jag om någon har noll koll på allt sånt här och kollar aldrig på hunddata, dock visste jag att det var en karenstid efter Hd-röntgen. Dom som upplyste mig gjorde det bara av välmening och då det som sagt upptäcktes flera månader senare tror jag mer det handlade om tillfälligheter och inte något "tvångsmässigt kontrollbehov".

Jag velade länge hur jag skulle göra innan jag bestämde mig. Det som till slut fick mig att bestämma mig var att Active Pine inte behövde det certet, det certet gjorde varken från eller till för han. Hade det varit någon hane som behövde det hade jag ALDRIG skickat in, sååå viktigt är det definitivt inte för mig. Eroz blev 2bhkl flera gånger förra året och hade jag fått reda på att det gällt någon av dem så hade jag inte gjort det, för de hundarna som vann då behövde de certen.

Varken jag eller Eroz tycker det är speciellt kul på utställning, därför känns det skönt för oss att ha det "klart". Visst är det tråkigt att inte få championatet på plats men men. Jag skickade mailet till SKK några dagar innan Mydog i Göteborg då Eroz tog sitt andra/tredje cert så jag visste inte att det skulle bli såhär. Eroz hade varit dålig i magen precis innan och var inte i fin form då så jag trodde inte att vi skulle ha en chans på certet, då det ändå var ganska många hundar med.

Sedan i julas då jag skickade mailet till SKK har jag inte hört någonting innan Cathrine ringde mig igår så jag vet inte mer för tillfället. Jag ska ringa SKK imorgon och höra vad som gäller och om Eroz är champion nu.

STORT GRATTIS EMMA & EROZ TILL CHAMPIONATET!! cheers cheers

Jag vet ju hur du velade fram å tillbaka och funderade på hur du skulle göra när du fick vetskap om att certet egentligen var ditt. Vet även att du aldrig skulle vilja någon ont eller har speciellt koll på hunddata och på andra hundar. Jag stödde även ditt beslut att slutligen skicka in för att kolla vad som gällde, då den andra hunden i fråga inte "behövde" certet själv. Jag vet med att du ALDRIG skulle skickat in frågan om den andra hunden i fråga hade behövt certet, även att du hade haft rätt till det. Vi som känner dig vet detta och det är ju det som räknas. Wink

Kram på er!!

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Tacos sön mar 15, 2009 4:36 pm

Ironi kanske lika med dessa smilisar inte vet jag!

Nää jag tror inte det är det jag skriver som är fel eller jo visst kanske jag är lite otydlig mm utan det är annat har jag en känsla av...det är ju inte första gången som du hackar på mej men det är lugnt jag kan ta det fast visst blir man lessen.

Jag har med mina inlägg inte pekat ut någon det var inte alls det jag var ute efter....


Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??
Jag skrev inte att det var så det går till utan ställde frågan kan det vara så?
Jag tycker inte det är svårt att tolka

eller
Men hur har man sån koll på allt och va driver dessa personer att ha den kollen?Tvångsmässigt/kontrollbehov eller?
Hehe jag vet knappt hur mina grannar ser ut!

Jag skrev inte att det var så utan ställde en fråga igen
Är det svårt att tolka det

Oki gamarna då var ja lite för högt uppe i taket kanske men


Vem är det som har sån koll på allt??Har den personen tråkigt eller?
Nää skoja bara lite....men att man orkar ha sån stenkoll på allt!
Usch jag skulle känna mej paranoid om jag måste ha sån stenkoll på allt
och vara misstänksam på div sakern hela tiden!
Men det är ju jag!

Jag fattar inte jag har inte skrivit någonstan att det är så utan lagt fram det mera som frågor inte att det är så punkt slut.
//Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Gäst sön mar 15, 2009 4:48 pm

Tacos skrev:Ironi kanske lika med dessa smilisar inte vet jag!

Nää jag tror inte det är det jag skriver som är fel eller jo visst kanske jag är lite otydlig mm utan det är annat har jag en känsla av...det är ju inte första gången som du hackar på mej men det är lugnt jag kan ta det fast visst blir man lessen.

Jag har med mina inlägg inte pekat ut någon det var inte alls det jag var ute efter....


Om man inte vinner i ringen går man hem då till datan och forskar vidare för att kanske ha tur att hitta något som kan fälla den hunden som vann??
Jag skrev inte att det var så det går till utan ställde frågan kan det vara så?
Jag tycker inte det är svårt att tolka

eller
Men hur har man sån koll på allt och va driver dessa personer att ha den kollen?Tvångsmässigt/kontrollbehov eller?
Hehe jag vet knappt hur mina grannar ser ut!

Jag skrev inte att det var så utan ställde en fråga igen
Är det svårt att tolka det

Oki gamarna då var ja lite för högt uppe i taket kanske men


Vem är det som har sån koll på allt??Har den personen tråkigt eller?
Nää skoja bara lite....men att man orkar ha sån stenkoll på allt!
Usch jag skulle känna mej paranoid om jag måste ha sån stenkoll på allt
och vara misstänksam på div sakern hela tiden!
Men det är ju jag!

Jag fattar inte jag har inte skrivit någonstan att det är så utan lagt fram det mera som frågor inte att det är så punkt slut.
//Linda

Frågorna kan tolkas som ironi och sarkasm i skriven text, tyvärr. Dock trodde jag mest att du inte tyckte det var värt att lägga ner energi på att anmäla en hund som hade karenstid kvar. I efterhand insåg jag att det faktiskt kunde vara så att du inte ställde retoriska frågor utan faktiskt ställde frågor du ville ha svar på.

Många har väldigt stor koll på vad som händer inom rasen av rent intresse. Angående Hunddata så syftade jag på att även någon som inte vanligtvis har stor koll kan råka snubbla över information som h*n annars aldrig hade fått ta del av eftersom intresset inte finns där. På samma sätt kan man få en hint av någon annan om saker man aldrig skulle upptäckt själv.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Sanna&Kelly sön mar 15, 2009 5:02 pm

Tacos skrev:Ironi kanske lika med dessa smilisar inte vet jag!


Grejen med internet är ju att alla tonfall försvinner och då kan smiliserna hjälpa till att tydliggöra hur man menar.
Sedan kan jag bli irriterad ibland när en del använder smilisar som hjälp för att avdramatisera att man skriver den ena elakheten efter den andra, det är fel tycker jag! Rätt använda är det dock bra med olika gubbar, det blir tydligare och minskar risken för missförstånd.


Linda, det var nog alla dina formuleringar sammantaget i denna tråd som gjorde att du blev missförstådd. Det var ju faktiskt inte bara Emma som upplevde dig som kritiserande över att detta fel upptäckts och anmälts. Trist när det blir så men det redde ju ändå upp sig ganska fort så ingen skada skedd.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

SKK INT VÄXJÖ 2008 Empty Sv: SKK INT VÄXJÖ 2008

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet