PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny hund!

+2
Tacos
herrHarry
6 posters

Gå ner

Ny hund! Empty Ny hund!

Inlägg  herrHarry fre mar 06, 2009 7:50 pm

Nu är det bara två dagar kvar, sen har jag en alldeles ullig gullig liten valp i mitt hem! Very Happy
Jag har funderat på hur Harry kommer att reagera. Jag tror att han kommer att tycka att det är lite besvärligt i början. Han kommer att springa undan och morra, så gör han när han tycker att saker är jobbiga. Men kanske jag har fel, det ska bli spännande!

Hur reagerade er hund när det kom in ett till i flocken?
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Tacos fre mar 06, 2009 9:06 pm

Trix fick äntligen en som han kan tvångstvätta öronen på för det gör han jämt med Tacos.... Stackars Tacos som måste stå ut med allt sörplande och en tunga långt inne i örat.

Annars har det funkat kanon mellan Trix och Tacos...inge större grejer alls dom sover och snarkar och fiser tillsammans!
Tar sina långturer tillsammans.
Äter från samma matskål bråkar aldrig om trynen mm dom har sina platser dom vet va som gäller
Trix kanske va lite små sur i början men Tacos snabb och fatta va som gällde.
Trix kan vara lite tråkig om Tacos är för glad då kommer Konstapeln Trix och säger till att man inte får vara så glad.
Trix har lärt sig av Tacos att det bästa som finns är att sova under mattes täcke.

Näää det har funkat kanon knapp någon blodsdroppe eller jag har aldrig behövt gått i mellan dom 2 har räckt med att höja rösten sen är det bra.

Jag trodde inte att det skulle gå så bra som det har gjort kan jag erkänna faktiskt... jag är över min förväntan väldigt nöjd och glad att det har flytit på som det ska.

Lycka till nu med den lilla valpen det kommer att bli skoj!

Mvh Linda
Tacos
Tacos

Antal inlägg : 215
Age : 54
Ort : TullingeHills!
Registration date : 08-10-11

http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Fotofreaket fre mar 06, 2009 9:27 pm

Det brukar inte vara populärt med en till hund hos den gamla hunden, hos mig i varje fall. Det brukar dock bli bra efter 1-2 veckor...
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Jenni fre mar 06, 2009 10:04 pm

Jag och min förra hund bodde fortfarande hemma när mina föräldrar skaffade hund. Miro' var skeptisk i en vecka ungefär (men väldigt snäll och tålmodig mot Bosse som är en Parson, och en sådan valp kräver ett enormt tålamod av alla...) sedan gick han och hämtade sin tennisboll och släppte den framför Bosse. Efter det var leken igång. Det är ungefär den tid jag hört av andra också att den första hunden behöver.
Det brukar gå genom vissa faser, först är den äldre hunden nyfiken och tycker det är lite spännande, sedan inser den att valpen inte går hem någonstans utan den där lilla äckliga saken ska bo HÄR! Efter en-två veckors blängande brukar de acceptera att den inte försvinner och inse att det kanske är rätt ok med en hund till. Jag har dock bara erfarenhet av hanhundar, det kanske går fortare när den nya är en tjej.

Jättemycket lycka till med lilla Hilja! cheers
Jenni
Jenni

Antal inlägg : 191
Age : 46
Ort : Uppsala
Registration date : 08-10-14

http://loketoke.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Gäst fre mar 06, 2009 11:39 pm

Rebel var på gång att börja löpa när hon kom så Totte älskade henne Laughing .

Det jag har märkt på Totte och övriga hundar som fått något eller några år ensam i familjen är att de stundtals kan komma in i någon typ av blues. Inget är roligt, inget är kul och inget fungerar. Det är dock bara korta stunder och sedan är allt bra igen. Det viktigaste tror jag är att man ser till att en hund som är van att vara ensam fortfarande får en del egentid med matte eller husse, precis som när människor får syskon (förmodar jag).

Det kommer säkert gå jättebra och Harry kommer lära lilla Hilja allt han kan Twisted Evil

Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Rivendells Kattis lör mar 07, 2009 1:15 am

Ja.... *hrrrmmm*.... det gick ju bra! Alltså.... Ghibli fick ju... vad säger man ... komma till! Så han var ju glad när Blessin kom! Very Happy

Men om jag går tillbaka till när jag hade Ghibli och fick hem Tino... Då var väl Ghibli så där att "om jag låtsas som om den inte finns.... så försvinner den nog..." Han gillade inte tanken på en liten skit som luktade kiss. Men det släpper ju och jag tror att han gillade Tino sen... Men visst är det sällan guld och gröna skogar från början.

När Zingo kom (när jag bodde med Johan och Ghibli och Blessin fanns i hushållet) så tyckte Blessin "den där valpen skall tuktas" men hon gillade henne från början. Hon är ju en lek-tank och älskar valpar. Ghibli körde sin låtsas som det regnar taktik. Han såg henne inte och kom hon för nära så morrade han UTAN att titta på henne. Men sen... så hände det faktiskt att dom lekte ibland... eller... Ghibli lekte med valpen! Han tog hennes leksaker framför snoken på henne och kastade iväg dem... sen gick han och la sig i sin bädd... Nöjd över att ha förstört för valpen!

Det kommer gå bra Emma, kan ta ett par veckor... men sen kommer Harry vara lekfarbror!

Kram och lycka till!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Arcan lör mar 07, 2009 11:27 pm

Kul att hon kommer hem snart! Very Happy

Mina hundar har reagerat olika... Pricken tycker valpar är det jobbigaste som finns, han morrar och går undan och talar om sin ståndpunkt gällande mat vilket jag tycker är toppen... När valpen varit hemma några veckor så ger det sig och jag låter det gå i hans takt eftersom han är så duktig och tydlig i sitt sätt.

Vilya älskar valpar i alla former, hon är ju yngre och har alltid varit väldigt lekglad. Men hon talar oxå om vilka regler som gäller med mat, ben osv..
Arcan
Arcan

Antal inlägg : 138
Age : 42
Ort : Örebro
Registration date : 08-11-09

http://www.kennelbeesweets.se

Till överst på sidan Gå ner

Ny hund! Empty Sv: Ny hund!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet