PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vem vill vara med????

Gå ner

Vem vill vara med???? Empty Vem vill vara med????

Inlägg  Anna tor mar 05, 2009 8:59 pm

Det är ju oftast som Hundsport kommer och jag blir SÅÅÅÅÅ GLAD Very Happy . Jag plöjer igenom tidningen från första till sista sidan MEN idag blev jag INTE GLAD Mad

På första sidan står det med blandat svar och röd text "Rasspecifika domaranvisningar Hälsoarbete i skarpt läge" JÄTTEBRA!!! Har även tidigare läst på SKK vilka raser detta berör och det är jättebra saker MEN MEN MEN nu till det mindre bra. På sid 40 kan man läsa om ett repotage ifrån USA (ja jag vet att de inte är med i FCI) om just rasen Schäfer och det publiceras bilder av namngivna hundar vars bakbenställ inte är önskvärt (det är en hund på en bild som inte har detta).

Hur är det egentligen fatt kan man tänka sig. Först pratar man i Sverige om att ha Rasspecifika domaranvisningar som grundar sig i att domarna skall hålla koll på vissa negativa bl a exteriörer och ändå publicerar samma klubb en artikel om just sådan som inte är önskvärt.

Jag ringde genast till SKK för att söka Ulf Uddman eftersom han är ansvarig utgivare för jag tycker verkligen att det rimmar illa. Det vore ju en sak om artikeln om den amerikanska utställningen/arna var för att publicera detta negativa om just denna ras. Men så är inte artikeln utformad.
Men Ulf var på semester, åter på måndag.

Är det någon mer än bara jag som reagerat på detta upplägg....dubbelmoral....och göra sig hörda mot SKK i form av en skrivelse som även sänds till Hundsport för publication i tidningen.

Jag hoppas även att Schäfer folket reagerar på detta och även de gör något.

Som sagt reagerar jag på det starka jobb och intresse SKK har att domarna som kommer till Sverige och dömer våra hundar skall ha med sig rasspecifika domaranvisningarna men samtidigt publicera bilder på en ras som har så extrema brister att de går och står på sina egna haser.

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet