PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Perfect Totte :D

2 posters

Gå ner

Perfect Totte :D Empty Perfect Totte :D

Inlägg  Rivendells Cathrine mån okt 13, 2008 8:54 pm

Av olika skäl blir ju inte alltid vardagen som man tänkt sig och mitt i höglöpet för Gracie fick jag ynnesten att få passa Cuthalion aka Totte Terrorist....

Kändes spännande och kul förväntningarna var höga eftersom jag fått tydliga instruktioner om att Totte drar gärna folk ner i diken, han klättrar som en papegoja på axlar och han har en allmänt hög livlighetsnivå om man ska vara snäll och inte använda några negativa adjektiv.....

Jag börjar med att ta med mig ett eget halsband eftersom Lotta snäll som hon är hade satt på Totte en sele som han oftast drar mindre än vanligt i. Dock är det så att jag har efter att ha ställt till det i olika sammanhang med hundar och selar en liten kanske onödig selskräck så jag ville iallafall använda Mackes halsband.
Promenaden går fin fint, vi möter förstås grannen med sin lösa KAMPHUND Chiuachiua men hon får tag i lille Emil som jag tror han heter och matte håller honom krampaktigt och väser till mig gå förbi så håller jag i honom för han är ju inte alltid så snäll.... Totte är nog milt förvånad över att en hund på under 3 kg kastar sig och vill äta upp honom så vi travar förbi med högburna huvuden. Hem och rasta de andra hundarna medans Totte får vänta i bilen, jag ska nämligen åka till Ekerö för att köra pappas båtsläp till Nacka (när man bara för köra 30 km/timme så tar den sträckan LÅNG tid) hm hur ska detta gå Totte åker ju städat i Lottas baksätte sätter honom i buren bak och han är tyst och snäll och sover hela resan... Tack för det.

Jag börjar nu undra om Lotta gav Totte ngt nervlugnande inför den hårda dagen här, för sover det är det enda terroristen är intresserad av att göra. Och eftersom jag har haft mkt att göra så döper jag härmed om honom till Totte PERFECT. (snott från Kimberle som har Emir för tillfället som kallar Emir för just Perfect Emir.... Dock var det innan han grävde sig ur hundgården och gick på egen utflykt men det är en helt annan historia....)

Nu ringer Lotta och ska ta min perfekta hund ifrån mig... Ja, ja jag har ju tre andra tokar som inte ligger och sover dygnet runt Very Happy
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Perfect Totte :D Empty Duktig Totte!

Inlägg  Rivendells Kattis mån okt 13, 2008 9:42 pm

Härligt att höra att han sköter sig! Han är ju en riktigt go kille... Pluttis! Very Happy

Men... så är han ju en son till mina perfect Ghibli och prefect Blessin...! lol!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Perfect Totte :D Empty Sv: Perfect Totte :D

Inlägg  Rivendells Cathrine mån okt 13, 2008 9:45 pm

[quote

Men... så är han ju en son till mina perfect Ghibli och prefect Blessin...! lol![/quote]

DEN kommentaren kommer jag påminna dig om nästa gång Blessin slår dig i ögat med en tass för att hon
vill att du ska klappa mera Wink *asgarv*
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Perfect Totte :D Empty Sv: Perfect Totte :D

Inlägg  Rivendells Kattis mån okt 13, 2008 9:48 pm

hmmm... joooo det har du rätt i... Shocked och kanske jag tar tillbaka det när Ghibli väcker mig imorgon bitti! affraid
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Perfect Totte :D Empty Sv: Perfect Totte :D

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet