PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Omplaceringsvalp

Gå ner

Omplaceringsvalp Empty Omplaceringsvalp

Inlägg  DP mån apr 02, 2012 11:32 am

Hej!
Jag är ny medlem. Vi fick hem en omplaceringsvalp på 5½ månader igår. Han är jätteduktig och lugn inne, van vid barn och katter, kan slappna av. Han är inte rumsren, kissar och bajsar inne efter en promenad ute men tror ni det har med otryggheten i det nya hemmet hos oss att göra? Eller är det mera det trista snö/blåsvädret? Tipps skulle vara bra! En annan sak vi övar på är att inte dra i kopplet så extremt. Då stannar jag bara och väntar tills han tittar på mig. Men tyvärr fortsätter han att dra så fort jag börjar att gå igen. Han är jättepigg och aktiv ute precis som han ska vara, inte rädd för nånting! Helst skulle jag vilja släppa honom så att han skulle kunna springa. Hur länge tycker ni jag borde vänta med det? Han har lyssnat på sitt namn i gamla hemmet men bara lekt löst i inhäggnad. Finns det några övningar som övar hans lyhördhet mot mig? Hemma gosar vi mycket, leker och hans får mycket beröm.

DP

Antal inlägg : 2
Registration date : 12-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet