PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varning för quorn!

3 posters

Gå ner

Varning för quorn! Empty Varning för quorn!

Inlägg  Lotta med Stella mån feb 01, 2010 8:18 pm

Eftersom jag är vegetarian så äter vi rätt mycket quorn. I går fick Stella smaka lite av det som var över på tallriken, inte mycket. I dag ringde de på hunddagiset och sa att hela hon svullnat upp som en ballong. Så det var bara att släppa vad man hade för händerna och åka in till vetrinären för kortisonspruta. Stackars Stella såg ut som en strävhårig tax. Pälsen liksom blev rufsig av alla nässelutslag. Men sprutan hjälpte och svullnaden gick ner ganska snabbt.


Det lustiga är att precis samma sak hände när jag bjöd min syrra på quorn-middag för ett par år sedan. Hon svullnade upp rejält i ansiktet och fick som pucklar i nacken. Hon såg ut som elefantmannen. Då fick vi också åka in till sjukhuset för kortisonspruta.

Med detta vill jag alltså varna både folk och fä för quorn som verkar vara ett fullständigt livsfarligt livsmedel. (jag fortsätter dock att käka eftersom jag är van). Shocked
Lotta med Stella
Lotta med Stella

Antal inlägg : 44
Age : 52
Ort : Nacka
Registration date : 09-09-06

Till överst på sidan Gå ner

Varning för quorn! Empty Sv: Varning för quorn!

Inlägg  Jezzi & Desti mån feb 08, 2010 1:32 pm

Usch, det lät verkligen inge vidare Sad

Man ska ju inte ge hundar svamp rent generellt eftersom dom inte kan bryta ner det på samma sätt som vi människor, skulle kunna vara därför det blev en sån reaktion. Mögelsvamp är extra farligt och som jag förstått det så är Quorn baserat på protein av just en sorts mögelsvamp.

Info om Quorn
Jezzi & Desti
Jezzi & Desti

Antal inlägg : 76
Age : 40
Ort : Brålanda
Registration date : 08-11-20

http://www.jezzi.se

Till överst på sidan Gå ner

Varning för quorn! Empty Sv: Varning för quorn!

Inlägg  kiwi sön feb 14, 2010 11:34 pm

Oj, bra att veta...
kiwi
kiwi

Antal inlägg : 17
Age : 53
Registration date : 09-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Varning för quorn! Empty Sv: Varning för quorn!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet