PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mål 2010

+5
ZORRO
Egon
Fotofreaket
Suvi med Sniff
Sanna&Kelly
9 posters

Gå ner

Mål 2010 Empty Mål 2010

Inlägg  Sanna&Kelly tis jan 05, 2010 12:12 pm

Ja, kom igen nu, vad har ni får mål med 2010. Det kan gälla allt från träning och tävling till vardagssaker. Question
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Gäst ons jan 06, 2010 12:59 am

Jag har som mål att våga mig ut på en lydnads tävlig med Vera Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Gäst ons jan 06, 2010 4:40 am

Rebel - SE UCH

Totte - Skulle vilja åka utomlands och ställa honom men får se om det är möjligt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Suvi med Sniff ons jan 06, 2010 4:35 pm

Rent krasst är det nog så att mitt mål och min förhoppning ligger på att kunna ha Sniffen vid liv och för det krävs att han inte skadar någon människa. Vi får jobba på basala saker som trygghet och självförtroende, att han taggar ner vad gäller vakt och självförsvar, eller hur man nu ska uttrycka det.
Målet är att ta överlevnadsrosetten, andra utmärkelser är rätt ointressanta.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Fotofreaket ons jan 06, 2010 4:47 pm

Att Kilo lever hela året och 3 år till vore fint, sedan sitter det inte fel om vi skulle f¨å till några riktigt nice-iga foton Wink
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Sanna&Kelly tor jan 07, 2010 9:28 pm

Här är mina mål för 2010:

1. LPII

2. Starta lk3 till hösten ???

2. Uppflyttad till lägre klass i bruks

3. 1:a pris i viltspår

4. Bli lite bättre på agility, kanske gå runt ett lopp utan disk, gärna max 20 fel.

5. Om vi åker på någon utställning vill jag gärna ha ett 1:a pris och en placering

6. Vinna en pokal

7. Placering topp5 Årets Arbetande Hund



Det kan ju ändra sig lite under året och vi lär inte uppnå alla mål men vi ska göra vårat bästa. Alla är inte lika viktiga heller för den delen men mål nr 1. LpII, det SKA vi ha! What a Face
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Gäst fre jan 08, 2010 1:56 am

Sanna, när man läser dina mål så får man skämmas som soffhundsägare Embarassed .

Kanske borde lägga till som mål att hundarna ska få aktiveras lite mer med skallen än förut. Även om det är osannolikt att det verkligen blir av så kan det ju vara en idé att åtminstone ha det i bakhuvudet.

Och POKAL! Jag vill ha en massa priser och pokaler! Husse är mer ABSOLUT NEJ! så jag får se vad jag prioriterar om vi vinner något Razz .

Så liiiite längre lista iaf:

1. Rebel: SE UCH
2. Totte: Förhoppningsvis åka utomlands
3. Pokal, minst två med tanke på mål 1
4. Försöka aktivera hundarnas små huvuden mer

Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Egon fre jan 08, 2010 10:49 am

Suvi med Sniff skrev:Rent krasst är det nog så att mitt mål och min förhoppning ligger på att kunna ha Sniffen vid liv och för det krävs att han inte skadar någon människa. Vi får jobba på basala saker som trygghet och självförtroende, att han taggar ner vad gäller vakt och självförsvar, eller hur man nu ska uttrycka det.
Målet är att ta överlevnadsrosetten, andra utmärkelser är rätt ointressanta.

Det är det viktigaste målet en hundägare kan ha. Jag önskar dig all lycka och jag tror du kommer att lyckas bra med Sniffen.
Egon
Egon

Antal inlägg : 8
Ort : Surahammar
Registration date : 08-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Mål 2010

Inlägg  ZORRO lör jan 09, 2010 11:12 am

Sanna&Kelly skrev:Ja, kom igen nu, vad har ni får mål med 2010. Det kan gälla allt från träning och tävling till vardagssaker. Question

kurs i personpår, ögonlysning, mentaltest, ev en utställning utanför Sverige (NUCH?)...skulle vilja gå Anatomi-kursen m G O´Shea som blev inställd (Vadstena 5-7 Feb med Kattis).

Bettan & Zorro
ZORRO
ZORRO

Antal inlägg : 42
Age : 70
Ort : NORRTÄLJE
Registration date : 09-04-20

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Sanna&Kelly mån jan 11, 2010 6:27 pm

Cuthalion skrev:Sanna, när man läser dina mål så får man skämmas som soffhundsägare Embarassed .

Kanske borde lägga till som mål att hundarna ska få aktiveras lite mer med skallen än förut. Även om det är osannolikt att det verkligen blir av så kan det ju vara en idé att åtminstone ha det i bakhuvudet.

Och POKAL! Jag vill ha en massa priser och pokaler! Husse är mer ABSOLUT NEJ! så jag får se vad jag prioriterar om vi vinner något Razz .

Så liiiite längre lista iaf:

1. Rebel: SE UCH
2. Totte: Förhoppningsvis åka utomlands
3. Pokal, minst två med tanke på mål 1
4. Försöka aktivera hundarnas små huvuden mer

Very Happy

He he, ja fy skäms på dig! Wink
Äsch, som alla redan vet så är det viktigaste att man tar väl hand om sin hund, inte att man tävlar och uppnår en massa mål. Men det hjälper i alla fall att motivera mig så att vi tränar regelbundet och metodiskt, både längre pass och massa småträning här och där. Så på nån nivå gynnar det ju Kelly även om själva tävlingarna inte är lika roliga som tex att ränna på Drottningholm med massa hundkompisar.... tongue

Pokaler is da shit! king Inte för att jag skulle tacka nej till en rosett (speciellt inte en cert-rosett, he he) men pokaler är snyggare och smidigare. Så heja oss! Och er! Very Happy Wink
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Lene og Azarel tis jan 12, 2010 3:51 pm

Våre mål for 2010:

NUCH
Starte vår første spor-konkurranse
Prøve å stille ut i Sverige (og håper på SE UCH, men det er egentlig ikke et mål...)
Trene litt mer lydighet (så kanskje vi prøver oss på bruks etter hvert)
Lene og Azarel
Lene og Azarel

Antal inlägg : 38
Age : 41
Ort : Trondheim
Registration date : 09-01-20

http://www.azarel.dk

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Maiken lör jan 23, 2010 9:00 pm

Mål 2010!

- Start i LP3 - kanskje konkurrere i Svergie..

- Et veldig ambissiøst mål: Opprykk til kl 2 i AG Shocked

- Nordisk utstillingschampion

- Starte i bruks- konkurranse

- POKAL! Laughing

- Valp!! Laughing
Maiken
Maiken

Antal inlägg : 70
Age : 36
Registration date : 08-10-23

http://www.trayan.no

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  kiwi fre feb 05, 2010 1:44 pm

..


Senast ändrad av kiwi den ons mar 03, 2010 2:43 am, ändrad totalt 1 gång
kiwi
kiwi

Antal inlägg : 17
Age : 53
Registration date : 09-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  herrHarry tis feb 23, 2010 1:49 am

Här är våra mål för 2010:
- Uppflytt till agilityklass II, bara en pinne kvar.
- Komma runt i hoppklass II.
- Säkrare kontaktfält, evighetsprojekt...
- Matte ska bli mer fokuserad på tävling
- Träna in lydnadsklass I
- Delta i viltspårsKM????


Drömmål:
- Pinne i hoppklass II
- Pinne i agilityklass II
- Starta lydnadsklass I
- 1:a pris i viltspår

Hilja har mål hon med, men det är inte lika intressant eftersom hon inte är en pinscher. Wink
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Gäst tis feb 23, 2010 2:51 am

herrHarry skrev:
Hilja har mål hon med, men det är inte lika intressant eftersom hon inte är en pinscher. Wink

Kan ju alltid sporra andra ändå Laughing . Kelpiesar är nästan pinschrar. Lite ludnare, mer samarbetsvilliga, en gnutta mer vallande och med självkuperade öron Rolling Eyes

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  herrHarry tis feb 23, 2010 10:31 am

Cuthalion skrev:
herrHarry skrev:
Hilja har mål hon med, men det är inte lika intressant eftersom hon inte är en pinscher. Wink

Kan ju alltid sporra andra ändå Laughing . Kelpiesar är nästan pinschrar. Lite ludnare, mer samarbetsvilliga, en gnutta mer vallande och med självkuperade öron Rolling Eyes

Haha, sant så sant. Mer samarbetsvilliga och mer ludna och med underbara öron (som varken spricker eller blöder). Vallandet råkar Harry ut för lite nu och då, men matte jobbar hårt för att få bort det. När hon inte eyar Harry hugger hon tag i hans koppel och sliter och drar... Stackars stackars Harry, han får aldrig en lugn promenad nuförtiden. Laughing

Hiljas mål för 2010 är följande:

Bruks
Uppflyttad appellklass spår, min hemmaklubb har en tävling i mitten på september.

Lydnad
LP I. Jag vill ha LP I innan hon startar agility, det är ett litet krav från min sida. Men det gäller nog att vi ligger i hårdträning nu om vi ska hinna.

Agility
Hon får starta i slutet på juli, men jag vill ha henne så färdig att vi kan gå in och vinna loppet innan jag startar. Så högst antagligen startar hon inte förrän senare. Hemmaklubben har tävling i slutet på september, där ska hon förhoppningsvis vara med. Så målet är att starta både hoppklass och agilityklass innan året är slut. Alltså inga resultatmål här.

Högt satta mål, kommer säkert inte att hinna med allt förstås. Får se hur det går med barn, hus, jobb och allt det där andra. Tiden räcker inte alltid till märker jag... Hilja är rackarns lättlärd och duktig, gäller bara att matten lyckas förvalta det rätt.
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål 2010 Empty Sv: Mål 2010

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet