PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

systemkamera

4 posters

Gå ner

systemkamera Empty systemkamera

Inlägg  stina o canyo tor dec 17, 2009 1:01 am

Sitter o funerar på någon bra kamera som man kan köpa. den ska ha bra upplösning samt att den ska kunna ta många bilder på raken (finns säkert nåt bra ord för detta) utan att de ska bli suddiga.
nån som vet någon bra systemkamera?

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  BeeBronx tor dec 17, 2009 8:40 am

Jag älskar min D90 - nikon - digital systemkamera... kanske du var ute efter analog?
Den gör allt jag vill ..... just nu Wink
Har bytt upp mig ganska ofta eftersom man med ett intresse som foto inte vill känna att begränsningen skall komma från det man har i handen - utan att man kan lära och göra nytt hela tiden.

jag kan verkligen rekommendera den - den är visserligen dyr.... som alla andra i den klassen och typen - jag köpte med ett bra objektiv och stativ och betalade runt 15000.
Man får nog räkna med att en bra kamera kostar lite - men det är det värt!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  frida & elis tor dec 17, 2009 12:19 pm

Jag har en Nikon D50 med några år på nacken, betalade 10 000 med kitobjektiv då. Motsvarande på marknaden nu är nog D90. Jag har planer på att byta upp mig till en D300s när jag vinner på triss.

Jag skulle som nybörjare satsa på D90 eller motsvarande hos Canon istället för någon av de billigaste modellerna som finns, då de inte har inbyggd autofokus i kamerahuset vilket gör att man är lite begränsad vid val av objektiv.
Med D90 eller liknande så kan man börja experimentera och lära sig hur alla olika inställningarna fungerar utan att man "växer ur" den på ett år och vill byta upp sig.
Jag tycker de billiga modellerna är väldigt små och lätta också, jag vill att kameran ligger stadigt i händerna och jag vill gärna känna att det är en systemkamera jag håller i. Smile
frida & elis
frida & elis

Antal inlägg : 76
Age : 37
Ort : Tumba
Registration date : 08-10-11

http://www.fjii.se

Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  Fotofreaket tor dec 17, 2009 7:37 pm

Jag rekomenderar att du sattsar på Nikon De har stor beg marknad för räkna med att du kommer sälja prylar för att byta upp dig eller fynda begagnat. Canon är också ett alternativ. Canon o Nikon har även ett rejält produktsortiment.
Köp det billigaste kamerahuset och lägg pengarna på fina objektiv. Om du är en skicklig fotograf kan du åstadkomma excellenta bilder med ett billigt hus. De billigaste objektiven är sällan bra dock, likaså objektiv med extremt stort zoom omfång. Personligen har jag bara fasta objektiv utan zoom, men det är jag det och det passar mig;) Om du tänker hårdsattsa och inte fotar med full automatik kan Nikon d300 vara ett bra köp. Den har vad man kan önska sig till ett någolunda vettigt pris, eller köp en beg d200 för 5000:-. Jag har en d200, föregångaren till d300. Kanonkamera.
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  Gäst fre jan 08, 2010 4:26 pm

Nu kanske det här kommer väldigt mycket försent men jag kan varmt rekommendera Olympus kameror, för att komma med något annat än Nikon och Canon Wink . Själv har jag en E-520 och den är rena drömmen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  Fotofreaket fre jan 08, 2010 4:54 pm

stina o canyo skrev:Sitter o funerar på någon bra kamera som man kan köpa. den ska ha bra upplösning samt att den ska kunna ta många bilder på raken (finns säkert nåt bra ord för detta) utan att de ska bli suddiga.
nån som vet någon bra systemkamera?
Kom tomten med en systemkamera?
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  Gäst fre jan 08, 2010 5:04 pm

frida & elis skrev:
Jag skulle som nybörjare satsa på D90 eller motsvarande hos Canon istället för någon av de billigaste modellerna som finns, då de inte har inbyggd autofokus i kamerahuset vilket gör att man är lite begränsad vid val av objektiv.

Det är sant med Nikon och Canon men inte med andra märken Very Happy .

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  stina o canyo fre jan 08, 2010 9:01 pm

nja inte än det blir en försenad julklapp

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

systemkamera Empty Sv: systemkamera

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet