PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tänder och försäkring

Gå ner

Tänder och försäkring Empty Tänder och försäkring

Inlägg  Saila tis sep 29, 2009 10:59 am

För ett par veckor sedan hade jag mina grabbar inne för tandstensborttagning. Det var första gången vi gjorde detta men jag tyckte att det var dags att få det ordentligt rensat för man såg att det satt en del. I alla fall så upptäckte de då på Sulty att han hade en tandfraktur på en stor tand i överkäken (P4) och efter att tandläkare tittat på röntgenbilderna kom vi fram till att tanden måste tas bort. Detta gjordes igår kväll och det kostade nästan 5000:-. Jag har varit helt inställd på att inget täcks av försäkringen eftersom att det på försäkringsvillkoren står:

"Föräkringen gäller inte vid vård på grund av tand- eller bettbesvär som inte r en direkt följd av olycksfall"
(IF, veterinärvård X-tra)

Jag trodde liksom att han fått som hål i tanden som blivit så djupt att tanden gått sönder. Veterinären tycker dock att jag borde få på försäkringen eftersom att hon anser att han har råkat ut för något för tanden ska inte ha kunnat gå sönder så av sig själv, han hade tydligen mycket bra och fina tänder i övrigt. Han har kanske bitit på något eller så trodde hon.

Jag ska självklart skicka in papprena och se vad IF säger men jag tänkte höra om någon annan har erfarenhet om detta kring tänder och försäkringar.

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Age : 43
Ort : Kungsängen
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet