Anjin's Dennis
5 posters
PINSCHER :: Övrigt :: Övrigt :: Gissa vem...
Sida 1 av 1
Anjin's Dennis
På ett utlänskt forum har de lagt ut hund och man får gissa ...
Kan kanske vara roligt och överföra hit. Om ni vet svaret och annan kuriosa - avkommor, linjer, ålder och sånt ... - skriv ned det.
Lite allmänbildande om pinscher alltså
Bild nummer 1
Kan kanske vara roligt och överföra hit. Om ni vet svaret och annan kuriosa - avkommor, linjer, ålder och sånt ... - skriv ned det.
Lite allmänbildande om pinscher alltså
Bild nummer 1
Senast ändrad av BeeBronx den ons okt 15, 2008 1:46 pm, ändrad totalt 1 gång
Sv: Anjin's Dennis
Alltså, sånt här tycker jag ju bara är SKITROLIGT!!!!!!!!!!!!!!
Rätt festligt att man kan se en bild på en hund och genast tänka "den hunden måste komma från den kenneln"...och givetvis har jag ju alltid rätt där och då ...fast det kanske är precis sådär som när man sitter hemma och kollar på postkodmiljonären och inte fattar varför de tävlande inte kan svara på den där frågan för den var ju såååå lätt!
För nu måste jag ju säga att jag tyckte inte det var lika enkelt...men ska jag gå på min första tanke så var det Of Leijliden Braveheart-hållet?!!
Rätt festligt att man kan se en bild på en hund och genast tänka "den hunden måste komma från den kenneln"...och givetvis har jag ju alltid rätt där och då ...fast det kanske är precis sådär som när man sitter hemma och kollar på postkodmiljonären och inte fattar varför de tävlande inte kan svara på den där frågan för den var ju såååå lätt!
För nu måste jag ju säga att jag tyckte inte det var lika enkelt...men ska jag gå på min första tanke så var det Of Leijliden Braveheart-hållet?!!
Näpp, jag kan inte släppa sånt här...men det är ju så roligt!!!! Tänker Quebec's...tidig Quebec's...typ Of Leijliden Braveheart...Anjin's Dennis?!!!
Kom igen alla...gissa på nu...det här är ju vansinnigt kul!!!!!!!!!!!
RedPinz skrev:Näpp, jag kan inte släppa sånt här...men det är ju så roligt!!!! Tänker Quebec's...tidig Quebec's...typ Of Leijliden Braveheart...Anjin's Dennis?!!!
Ahhhh - du är så duktig... Anjin´s Dennis - helt rätt!
En kille som i Sverige fick tre kular hos Quebec´s - deras E, G, P och I-kull.
Han föddes 1992-03-17 och var väldigt meriterad och ställdes för sista gången ut under sista delen av 2001.
NORDV-95
NUCH
SUCH
SV-94
Dennis har nog satt ganska bra prägel på sin avkommor - för visst kan man se drag av avkommorna där
För er som har lite mera fakta - fyll gärna på ....
Nästa hund nu då - som kommer in under dagtid, så inte bara nattsuddaren Eva har skärmen uppe
Dennis
Anjins Dennis eller ÅDI som han kallades var också en mkt trevlig prick.
Han älskade att vinna och skällde alltid när han vann och så apporterade han alltid sin egen rosett ut ur ringen!
Han levde ihop med sina båda söner och regerade med glad tass under hela sin levnad, sönerna han bodde med var Quebec's Gary Grant & Quebec's Prins pavarotti.
Fördelen med att ha varit i denna rasen i lite mer än 11 år... Har träffat MÅNGA av de gamla hundarna och jaaa, jag kände igen Ådi direkt på bilden. Pia har nämligen "lånat" den från Quebec's ngn gång och jag har alla deras gamla bilder ngnstans eftersom jag gjorde deras hemsida för en herrans massa år sedan.... Ni vet den där som aldrig blev uppdaterad . Det är Håkan som ställer upp honom i gammal erkänd Håkan stil
Jag tror inte Pia vill att jag ska vara med i gissningleken om detta ska gälla svenska hundar... Jag har näst intill fotografiskt minne och jag har gamla notisblad från 1980 som jag läst ungefär 100 ggr
KRAM
Han älskade att vinna och skällde alltid när han vann och så apporterade han alltid sin egen rosett ut ur ringen!
Han levde ihop med sina båda söner och regerade med glad tass under hela sin levnad, sönerna han bodde med var Quebec's Gary Grant & Quebec's Prins pavarotti.
Fördelen med att ha varit i denna rasen i lite mer än 11 år... Har träffat MÅNGA av de gamla hundarna och jaaa, jag kände igen Ådi direkt på bilden. Pia har nämligen "lånat" den från Quebec's ngn gång och jag har alla deras gamla bilder ngnstans eftersom jag gjorde deras hemsida för en herrans massa år sedan.... Ni vet den där som aldrig blev uppdaterad . Det är Håkan som ställer upp honom i gammal erkänd Håkan stil
Jag tror inte Pia vill att jag ska vara med i gissningleken om detta ska gälla svenska hundar... Jag har näst intill fotografiskt minne och jag har gamla notisblad från 1980 som jag läst ungefär 100 ggr
KRAM
Vad kul med gissningleken.. Svenska eller nordiska hundar.. Eller nordiskfödda hundar..
Finns det några regler som t.ex. om man ska visa en bild får man inte själv äga eller ha fött upp hunden?
Finns det några regler som t.ex. om man ska visa en bild får man inte själv äga eller ha fött upp hunden?
Rivendells Cathrine skrev:Anjins Dennis eller ÅDI som han kallades var också en mkt trevlig prick.
Han levde ihop med sina båda söner och regerade med glad tass under hela sin levnad, sönerna han bodde med var Quebec's Gary Grant & Quebec's Prins Pavarotti.
Även en omplacerad cocker spaniel-flicka tillhörde familjen.
Ådis matte Sari är också en rolig prick, vi hade mycket kul tillsammans på årsmöten och vinkvällar. Tyvärr är inte Sari så aktiv med pinscher längre för så vitt jag vet skaffade hon ingen ny efter Larson (Prins Pavarotti). Träffade henne på utställning i Västerås (har jag för mig) sommaren 2007 när hon bara passerade förbi pinscherringen för att titta, men hon gillade inte alls vad hon såg (då iaf), utan tyckte att pinschertypen hade förändrats för mycket från vad hon tyckte om. Och det är klart - Ådi och hans söner var ju av en äldre typ, och tiden går ju. Men Ådi var en fantastiskt fin och trevlig herre, och han & hans söner & döttrar har lämnat mycket i arv till rasen.
Rivendells Cathrine skrev:Anjins Dennis eller ÅDI som han kallades var också en mkt trevlig prick.
KRAM
Självklart skall du vara med - jag har ju samlat på mig över 3000 olika bilder på pinscher .. alla kan du inte - och du kanske inte behöver svara på de "lätta" som är på hemmaplan
Nu blir jag lite ... störd i min ordnings iver -
Jag skpade denna tråd för at man skulle kunna lära och lägga på - och få lite roligt gissningsiver...
För mig blir det konstigt om det kommer in andra hundar i en tråd om ex bronx - för då vill jag att heal tråden - med fakta och onödigt vetande handlar om just bronx ... annars blir det lite svårt att få ordning på när man vill lära och läsa om en inlagd individ.
Jag tänkte att när en tråd är gissad ändrar jag namnet på rubriken till just hundens namn.....
Jag skpade denna tråd för at man skulle kunna lära och lägga på - och få lite roligt gissningsiver...
För mig blir det konstigt om det kommer in andra hundar i en tråd om ex bronx - för då vill jag att heal tråden - med fakta och onödigt vetande handlar om just bronx ... annars blir det lite svårt att få ordning på när man vill lära och läsa om en inlagd individ.
Jag tänkte att när en tråd är gissad ändrar jag namnet på rubriken till just hundens namn.....
PINSCHER :: Övrigt :: Övrigt :: Gissa vem...
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet