PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Transporthjälp?

Gå ner

Transporthjälp? Empty Transporthjälp?

Inlägg  Ulrika(Gangland) lör maj 16, 2009 5:25 pm

Hej alla!

Nästa vecka ska jag kanske hämta hem en ny häst... Men jag ska provrida den först innan jag bestämmer mig för att köpa hästen. Den står utanför Vara, en bra bit utanför Trollhättan.

Eftersom det är en bit för mig att köra och jag får bara ett tillfälle för att provrida hästen. Jag velar för hur jag ska göra med transport, ska jag köra hela vägen upp med ett tomt hästsläp och sedan om köpet inte går igenom köra hela vägen tillbaka med ett tomtsläp... Eller om jag hyr ett däruppe om köpet går igenom men jag tror inte det finns någon envägs uthyrning. Kanske någon som bor i närheten kan komma till hästen under veckan och provrida åt mig och sedan ge en utförligt beskrivning så jag kan bestämma mig för att ta mig dit med släpet eller ej.

Eh vilket dilemma... Hur skulle ni göra?
Ulrika(Gangland)
Ulrika(Gangland)

Antal inlägg : 68
Age : 46
Ort : Sjöbo
Registration date : 08-10-11

http://www.gangland.biz

Till överst på sidan Gå ner

Transporthjälp? Empty Sv: Transporthjälp?

Inlägg  Gäst lör maj 16, 2009 5:38 pm

Det beror ju på vad du ska ha hästen till.

Hade jag varit ute efter en häst att ha ett antal år som min främsta ridhäst och där jag verkligen behöver trivas med hästen hade jag inte låtit någon annan provrida hästen. Det är så mycket kemi inblandat i en härlig ridupplevelse Smile .

Jag hade åkt till hästen, provridit och gillar jag hästen hade jag antingen åkt upp en gång till efter att den blivit veterinärbesiktigad eller anlitat ett av de företag som kör hästar land och rike runt.

Hade jag däremot haft en ridskola eller ett försäljningsstalldär hästen ändå inte är menad som min privata kompanjon hade jag kunnat låta någon annan provrida och bedöma hästen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet