Öronproblem - Bilder
4 posters
Sida 1 av 1
Öronproblem - Bilder
Nån som kan kolla på mina bilder och säga vad detta kan vara? Krävs ett veterinärbesök?
http://ligistenzelda.zoomin.se/index.php?p=1&p1=88382&
Torr och känslig i öronen. Har kliat sig en del, men inte överdrivet.
http://ligistenzelda.zoomin.se/index.php?p=1&p1=88382&
Torr och känslig i öronen. Har kliat sig en del, men inte överdrivet.
ligistenzelda- Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13
Sv: Öronproblem - Bilder
Det är mest torrt och fnasigt..Ser irriterat ut, men det kan ju beror på att hon kliar sig?
Hmm.. Ja det blir väl en ond cirkel om hon kliar sig oxå..
Tänkte på om det var som Vilya hade, en svampinfektion i ett öra en gång, men det var väldigt skitigt med mörkt klet...
Tänkte på om det var som Vilya hade, en svampinfektion i ett öra en gång, men det var väldigt skitigt med mörkt klet...
mm, det är antagligen vax..Känns så surt om jag går till vet. så är det bara torrt och lite vax men eftersom det inte ser normalt ut så vågar jag ju inte chansa.
Min katt hade svart gojs i öronen en gång och jag tog henne till vet övertygad om att det var skabb, men icke sa nicke, var bara smuts
Min katt hade svart gojs i öronen en gång och jag tog henne till vet övertygad om att det var skabb, men icke sa nicke, var bara smuts
Ifall det bara är torrt så hade jag provat att smörja in det med t.ex. helosan ett par dagar och hade det inte blivit bättre hade en veterinär fått titta på det.
Men det är jag det som inte har utbildning i ämnet
Men det är jag det som inte har utbildning i ämnet
Gäst- Gäst
Kan ju vara så att hon behöver ha nått rengörande och smörjande.. Sånt kan dom ju ha vid disken så att man slipper boka vet tid...
Att dom kan producera svart gojs..
Jag brukar lukta mina hundar i öronen regelbundet, (min sambo tycker jag är konstig och halvsnuskig ) man kan ju avgöra endel på lukten om det är äckligt i öronen..
Att dom kan producera svart gojs..
Jag brukar lukta mina hundar i öronen regelbundet, (min sambo tycker jag är konstig och halvsnuskig ) man kan ju avgöra endel på lukten om det är äckligt i öronen..
Jo doften säger mera än ögat ibland eller rätt ofta faktiskt...kanske det är en yrkesskada som jag har
Jag luktar oxå när det gäller sår mm såå luktar det bläää där inne och det ser skumt ut inne i örat så skulle jag ge rådet att åka in och visa upp öronen en gång för mycke än för lite säkert kan du få råd och tips och du slipper gå och vara orolig och Zelda kan få behandling om hon skulle behöva det.
Mvh Linda
Jag luktar oxå när det gäller sår mm såå luktar det bläää där inne och det ser skumt ut inne i örat så skulle jag ge rådet att åka in och visa upp öronen en gång för mycke än för lite säkert kan du få råd och tips och du slipper gå och vara orolig och Zelda kan få behandling om hon skulle behöva det.
Mvh Linda
stina o canyo skrev:svamp min första tanke men jag är ingen expert
Efter att du har sett bilderna?
Öronen får godkänt på lukten, luktar som vanligt
Bokar en tid då, lika bra så vet man till 100%. Måste endå dit för stackarn har börjat spy igen...
Tack för hjälpen allihop
Bokar en tid då, lika bra så vet man till 100%. Måste endå dit för stackarn har börjat spy igen...
Tack för hjälpen allihop
Hoppas allt går bra för er...skriv och berätta hur det har gått
Kan ju gärna inte önska lycka till
Mvh Linda
Mvh Linda
ligistenzelda skrev:stina o canyo skrev:svamp min första tanke men jag är ingen expert
Ja efter jag sett bilderna en av x:et taxar va sån i öronen, typ torr o kliade sig vetten sa att det va svamp
stina o canyo skrev:ligistenzelda skrev:stina o canyo skrev:svamp min första tanke men jag är ingen expert
Ja efter jag sett bilderna en av x:et taxar va sån i öronen, typ torr o kliade sig vetten sa att det va svamp
Oj, då får det bli högsta prio tillsammans med räkningarna.
Tacos skrev:Hoppas allt går bra för er...skriv och berätta hur det har gått
Mvh Linda
Haha jo du kan hålla tummarna att räkningen inte slår ut min ekonomi Äsch skojar bara, så dyrt är inte ett vanligt besök. Återkommer när jag vart där, fick första tiden på måndag.
Glömde ge er en uppdatering ju
Var hos veterinären och det var svamp i öronen. Fick en rengöringsvätska plus kortisonlösning. Har behandlat i en vecka snart och det börjar se bättre ut. Zelda kliar sig inte längre, så det är ju bra. Dyrt var det dock, dryga tusingen.
Var hos veterinären och det var svamp i öronen. Fick en rengöringsvätska plus kortisonlösning. Har behandlat i en vecka snart och det börjar se bättre ut. Zelda kliar sig inte längre, så det är ju bra. Dyrt var det dock, dryga tusingen.
ligistenzelda skrev:Glömde ge er en uppdatering ju
Skönt att det löste sig
Gäst- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet