PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fia & Aquiro

3 posters

Gå ner

Fia & Aquiro Empty Fia & Aquiro

Inlägg  Aquiro tis okt 14, 2008 12:48 pm

Tänkte presentera oss lite snabbt (om det går, jag har en tendens att gilla ord lite för mycket, då blir det sällan kortfattat Rolling Eyes )

Jag heter Sofia, kallas & föredrar dock Fia, fyller 24 år imorgon. Bor i Västerås tillsammans med min sambo Pär & min odåga till pinscher Appealing Grace Aquiro Ad Astra, eller Kiro som han oftast kallas, han har ett gäng smeknamn, mer eller mindre smickrande Wink

Jag är av den filosofin att mina hundar får & ska kunna följa med mig i princip jämt, vare sig det är familjemiddag, svenska rallyt, fotbollens dag eller en utflykt i naturen. Våra familjer & vänner är därför vana att om vi kommer så hänger Kiro med. Kanske inget konstigt i & med att man är hundmänniska, men till & med jag reagerade när det frågades efter var mina hundar var på en firmafest för något år sen Laughing

Vad gör vi med våra liv då, jo, sambon jobbar som brandman & jag är just nu arbetslös/sjukskriven & Kiro stormtrivs med att jag är hemma så mycket. Det innebär ju mer mys, träning osv för honom som är en riktig mamma-fjant. Visst älskar han sin husse, men jag är hans stora trygghet & favorit, det är mest något jag är glad över, men kan även vara jobbigt.

Vi tränar lite olika saker, både som aktivering & för att kunna tävla sen. Vi har varit mest inriktade på lydnad & (person)spår tidigare, men har nu lagt till agility på listan, både jag & Kiro älskar det. Sen leker vi även lite sök & uppletande. Jag (& Kiro) tycker att det är mest intressant med inlärning, så han kan ett gäng tricks & moment som inte riktigt går att använda, men som han ändå kan, traggla finjusteringar är inte riktigt vår grej. Vi är alltså inte grymma på något speciellt utan lagom bra på mycket istället Very Happy Kiro gillar fart, arbeta & att använda nosen, utomhus, inne är han en riktig latmask som inte gör många knop. Sovmorgon & strejk om det är för ruskigt väder. Men om klickern åker fram inne så blir det en helt annan hund som bara lyser av arbetsglädje, han arbetar gärna ute också såklart, även om ett av de större intressena utomhus är att nosa efter snygga brudar.

Ibland när Kiro är en riktig terrorist vill jag bara glömma allt vad pinscher heter & skaffa mig en bordercollie, schäfer eller annan brukshund, vilket jag också funderat seriöst på, men kommit fram till att jag nog ändå är en pinschermänniska, typiskt Wink Så nu när det är dags för en valp så blir det pinscher, men denna gång blir det förmodligen en dvärg om inget annat dyker upp.

Det var lite "kort" om oss. Roligt med ett nytt forum & att läsa andras presentationer Very Happy
Tråkigt att det snart är vinter, brukar vara lite dåligt med träffar osv då, men man kan ju hoppas på att det kan tänkas bli några så man håller hoppet uppe i kylan & mörkret.
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Fia & Aquiro Empty Sv: Fia & Aquiro

Inlägg  herrHarry tis okt 14, 2008 1:57 pm

Hej Fia!

Vad kul att du hittat hit. Det är kul med dina ord - skriv många! Very Happy
Superkul att du börjat med agility, det är ju så rackarns roligt!

Jag gratulerar dig så mycket på din födelsedag imorgon!! cheers

Kul funktion med forumet - att man kan se vilka som fyller år. Visserligen skrev ju du det här i din presentation, men ändå... Wink
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Fia & Aquiro Empty Sv: Fia & Aquiro

Inlägg  Aquiro ons okt 15, 2008 4:04 pm

Åh tack så mycket! Både grattiset & om mina ord Very Happy

Ja agility är så otroligt skoj, så härligt att hitta något som både hund & matte blir lyckliga av cheers
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Fia & Aquiro Empty GRATTIS

Inlägg  BeeBronx ons okt 15, 2008 4:45 pm

idag - 24år ... Wink Lääääänge till pension Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634