PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kattis, Rivendells Kennel. Ghibli & Blessin är mina godbitar!

Gå ner

Kattis, Rivendells Kennel. Ghibli & Blessin är mina godbitar! Empty Kattis, Rivendells Kennel. Ghibli & Blessin är mina godbitar!

Inlägg  Rivendells Kattis tis okt 14, 2008 11:27 am

Först och främst... Tack förinbjudan till detta nya forum! Kul med lite nytt och fräscht!

Jag är andra halvan av Rivendells Kennel, tillsammans med Cathrine så kör vi denna fantastiska hobby. Vi bollar idéer med varann och det är fantastiskt bra att vara två. Jag har Cathrine som dämpar mig när jag surar ur på nåt och jag finns där om hon behöver nåt. Sen är vi ju väldigt goda vänner oxå och det gör ju inte saken sämre! Hennes familj betyder mycket för mig och vi delar mer än bara hundintresset!

Jag har 10 år (snart 11..) unga Ghibli och snart 5 åriga Blessin boendes hos mig. Vi bor just nu, hör och häpna, i en husvagn på en camping i Sthlm. Vi har precis flyttat in och har det hur bra som helst! Det är tillfälligt, så nästa år förvandlas min bostad till boende för utställningssäsongen...! Smile

Min erfarenhet av rasen Pinscher började med Ghibli och sen växte intresset fram. Sussie och Uffe på Lilla Enebys var inkörsporten till allt. Även Anna på Romfartuna var med och styrde in mig på Pinscher. Hälsade på hemma hos båda dom när det var dags för det stora klivet in i Pinscher-världen! En omplacering vart det och Ghibli var drygt 2 år när han kom till mig. Blessin kom strax innan hon fyllde två.

Jag tycker om att åka på utställning med mina egna hundar och även att ställa andras hundar. Utställning är med än att bara springa runt i en ring... och NU efter så många år så inser jag att jag kanske faktiskt börjar fatta det! What a Face

Annars så går jag mycket, hundarna får mycket långa prommisar och vi njuter av det tillsammans. Jag har mina hundar som främst sällskap. Men visst, dom gånger vi hittar på nåt annat tillsammans som viltspår eller lite lydnad och trix, så trivs vi allihop väldigt bra oxå!

Som Cathrine skrev i sin presentation så har vi fött upp dryga 60 pinschrar. Det slog mig för inte så länge sen att vi har därmed nästan runt 120 valpköpare som har hund från oss! KUL! Dom flesta är ju par eller familjer så det kanske är drygt 120. Häftigt ändå hur det är!

Jag säger som Cathrine, fråga mig bara och jag svarar gärna!

// Kattis Bergman
Rivendells Kennel
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet