PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

chokladbrun med röda tan tecken

+7
Jezzi & Desti
Emma & Eroz
Nina
Eva - Cha'diaz kennel
Sanna&Kelly
herrHarry
Poppis
11 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  Nina tor mar 26, 2009 10:43 pm

Cuthalion skrev:
Nina skrev: jeg har til og med hørt om en dvergpinscher som har gitt brindle avkom! Shocked Laughing Genetik er spennende! Very Happy

Brindle? På en dvärgpinscher? affraid Vilken syn! Laughing

Ja, jeg har dessverre ikke sett noe bilde, for alle bildebevis skal visstnok være godt bortgjemt, og det er visst litt hysj hysj at den kombinasjonen ga brindle...dumt, for jeg skulle gjerne sett den hunden! Laughing geek
Nina
Nina

Antal inlägg : 57
Age : 42
Ort : Oslo, Norge
Registration date : 09-03-13

http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  ligistenzelda fre mar 27, 2009 7:55 pm

herrHarry skrev:Jag tror att Sniffen och Harry har ganska lika färg, men Sniffen kanske är lite mörkare?

Men vad just den färgnyansen heter... Rolling Eyes
Jag vet inte heller vad som menas med hjortröd. Tänk här kanske jag går omkring med en hund som är hjortröd och har ingen aning om det. Jag som säger att han är röd när folk frågar... Laughing

Är inte Tacos hjortröd, som Linda äger?
När jag tänker hjortröd tänker jag mörkröd, men jag har ingen aning vad som är korrekt Laughing

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  ligistenzelda fre mar 27, 2009 8:00 pm

herrHarry skrev:quote]

Enligt rasstandarden: Hjortröd, rödbrun till mörkrödbrun.

Den röda färgen varierar mycket på de pinschrar som är röda. Jag gillar inte stickelhår eller de med sadel. Jag tycker att min Harry har en vacker röd färg. Very Happy

Vad är du sitter och säger Emma *förnärmad* Laughing En röd pinscher med sadel och stickelhår is the stuff! cheers

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  herrHarry fre mar 27, 2009 10:08 pm

ligistenzelda skrev:
herrHarry skrev:quote]

Enligt rasstandarden: Hjortröd, rödbrun till mörkrödbrun.

Den röda färgen varierar mycket på de pinschrar som är röda. Jag gillar inte stickelhår eller de med sadel. Jag tycker att min Harry har en vacker röd färg. Very Happy

Vad är du sitter och säger Emma *förnärmad* Laughing En röd pinscher med sadel och stickelhår is the stuff! cheers

Men det är ju det som är så BRA! Att smaken är olika. Very Happy
Jag lovar att hade min Harry haft sadel hade jag tyckt att det var vackrast förstås. Wink
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  Sanna&Kelly fre mar 27, 2009 10:36 pm

Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  Nina fre mar 27, 2009 11:39 pm

Sanna&Kelly skrev:Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?

Hehe, jeg tar heller sadel enn stikkelshår, men jeg ville helst ikke hatt noen av delene... Får jeg velge tar jeg en dyp rød hund med ren og gjevn farge, blank og glatt pels, og med veldig god pigmentering rundt øyne, på lepper og nese! Very Happy
Nina
Nina

Antal inlägg : 57
Age : 42
Ort : Oslo, Norge
Registration date : 09-03-13

http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  Suvi med Sniff fre mar 27, 2009 11:43 pm

Sniffen har det och det är helt ok för min del, men det är inget jag tycker gör honom snyggare... Wink
(Rent estetiskt föredrar jag rena solida färger och det är nog därför jag gillar röda hundar bättre än b/t, trots att den svarta pälsen i sig är snyggare än den röda. Jag gillar inte tantecknen! Sadeln och stickelhåren smälter något bättre in, men särskilt vackert tycker jag inte det är.)


Senast ändrad av Suvi med Sniff den lör mar 28, 2009 12:30 am, ändrad totalt 1 gång
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  ligistenzelda fre mar 27, 2009 11:44 pm

Sanna&Kelly skrev:Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?

Personligen så tycker jag Zeldas stickelhår gör färgen intressant, kontrast i färgerna, mer liv än när hundarna har en helt ren färg. Sadel kvittar nog för mig tror jag..

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  Sanna&Kelly lör mar 28, 2009 12:56 am

Nina skrev:
Sanna&Kelly skrev:Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?

Hehe, jeg tar heller sadel enn stikkelshår, men jeg ville helst ikke hatt noen av delene... Får jeg velge tar jeg en dyp rød hund med ren og gjevn farge, blank og glatt pels, og med veldig god pigmentering rundt øyne, på lepper og nese! Very Happy

Ja precis, en sådan päls vill jag också helst ha! Like a Star @ heaven
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

chokladbrun med röda tan tecken - Sida 3 Empty Sv: chokladbrun med röda tan tecken

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet