chokladbrun med röda tan tecken
+7
Jezzi & Desti
Emma & Eroz
Nina
Eva - Cha'diaz kennel
Sanna&Kelly
herrHarry
Poppis
11 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: chokladbrun med röda tan tecken
Cuthalion skrev:Nina skrev: jeg har til og med hørt om en dvergpinscher som har gitt brindle avkom!![]()
Genetik er spennende!
Brindle? På en dvärgpinscher?Vilken syn!
Ja, jeg har dessverre ikke sett noe bilde, for alle bildebevis skal visstnok være godt bortgjemt, og det er visst litt hysj hysj at den kombinasjonen ga brindle...dumt, for jeg skulle gjerne sett den hunden!

herrHarry skrev:Jag tror att Sniffen och Harry har ganska lika färg, men Sniffen kanske är lite mörkare?
Men vad just den färgnyansen heter...![]()
Jag vet inte heller vad som menas med hjortröd. Tänk här kanske jag går omkring med en hund som är hjortröd och har ingen aning om det. Jag som säger att han är röd när folk frågar...
Är inte Tacos hjortröd, som Linda äger?
När jag tänker hjortröd tänker jag mörkröd, men jag har ingen aning vad som är korrekt

ligistenzelda- Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13
herrHarry skrev:quote]
Enligt rasstandarden: Hjortröd, rödbrun till mörkrödbrun.
Den röda färgen varierar mycket på de pinschrar som är röda. Jag gillar inte stickelhår eller de med sadel. Jag tycker att min Harry har en vacker röd färg.
Vad är du sitter och säger Emma *förnärmad*

ligistenzelda skrev:herrHarry skrev:quote]
Enligt rasstandarden: Hjortröd, rödbrun till mörkrödbrun.
Den röda färgen varierar mycket på de pinschrar som är röda. Jag gillar inte stickelhår eller de med sadel. Jag tycker att min Harry har en vacker röd färg.
Vad är du sitter och säger Emma *förnärmad*En röd pinscher med sadel och stickelhår is the stuff!
Men det är ju det som är så BRA! Att smaken är olika.

Jag lovar att hade min Harry haft sadel hade jag tyckt att det var vackrast förstås.

Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?
Sanna&Kelly skrev:Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?
Hehe, jeg tar heller sadel enn stikkelshår, men jeg ville helst ikke hatt noen av delene... Får jeg velge tar jeg en dyp rød hund med ren og gjevn farge, blank og glatt pels, og med veldig god pigmentering rundt øyne, på lepper og nese!

Sniffen har det och det är helt ok för min del, men det är inget jag tycker gör honom snyggare...
(Rent estetiskt föredrar jagrena solida färger och det är nog därför jag gillar röda hundar bättre än b/t, trots att den svarta pälsen i sig är snyggare än den röda. Jag gillar inte tantecknen! Sadeln och stickelhåren smälter något bättre in, men särskilt vackert tycker jag inte det är.)

(Rent estetiskt föredrar jag
Senast ändrad av Suvi med Sniff den lör mar 28, 2009 12:30 am, ändrad totalt 1 gång
Sanna&Kelly skrev:Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?
Personligen så tycker jag Zeldas stickelhår gör färgen intressant, kontrast i färgerna, mer liv än när hundarna har en helt ren färg. Sadel kvittar nog för mig tror jag..
Nina skrev:Sanna&Kelly skrev:Lite nyfiken bara: hur många skulle välja sadel/stickelhår för att ni tycker att det är finast?
Hehe, jeg tar heller sadel enn stikkelshår, men jeg ville helst ikke hatt noen av delene... Får jeg velge tar jeg en dyp rød hund med ren og gjevn farge, blank og glatt pels, og med veldig god pigmentering rundt øyne, på lepper og nese!
Ja precis, en sådan päls vill jag också helst ha!

Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|