PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rädslor!

5 posters

Gå ner

Rädslor! Empty Rädslor!

Inlägg  Tapper lör jan 31, 2009 1:04 pm

Är lite nyfiken:) Vad har ni för rädslor själva samt mot saker som kan hända era hundar?
Har tagit upp ett ex här under som jag tycker är intressant. Men har ni några andra ex så lägg gärna till dem:)

Är ni rädda för vargen eller är ni rädda för era hundars skull?

Är vargen så mycket farligare mot hund än de faror i form av vilt som redan finns, t ex älg, vildsvin och lo, även björn för de lite längre upp i landet. Samt huggorm?

Några av er här inne som bor bland vargar kanske kan svara på hur det känns att ha vargen omkring sig?


Läste en artikel om hur farliga vargar va för oss människor. Det är tydligen större chans att man dör/skadas av blixten än av varg. I denna undersökning stod det även att de senaste 50åren så har 17 människor dödats av varg. Men då på hela norra halvklotet...

Sen i en Svensk undersökning så stod det att jägaren är 100ggr farligare än varg för oss männinskor...

Så jag är nog räddast för människan:(
Tapper
Tapper

Antal inlägg : 24
Age : 39
Ort : Skövde
Registration date : 09-01-06

http://my.opera.com/Super_Wendy/blog/

Till överst på sidan Gå ner

Rädslor! Empty Sv: Rädslor!

Inlägg  Suvi med Sniff lör jan 31, 2009 1:24 pm

När jag var hos syrran sist så fick jag höra att man sett varg där (utanför Sala) och tidigare har vi reagerat på "hundspår utan människospår" utanför fårhagen där jag brukar släppa lös Sniffen. Det finns tydligen både lo och björn i närheten också, men eftersom vi inte hälsar på där så ofta kan jag inte påstå att det bekymrar mej direkt. Sparkande älgar låter ju inte heller så kul iofs, men jag tror inte Sniffen skulle springa fram till vilda djur.

Vi bor ju i stan så vilda djur är nog det jag oroar mej för minst. Däremot är min stora skräck att Sniffen ska hamna under en bil. Han blir ju skvatt galen när han är lös, rör sig snabbt och oförutsägbart och han försöker lifta med alla insaktande bilar. Han har lyckats glida ur både halsband och selar (det var ett tag sen sist som tur är) så detta är nåt jag ständigt har i bakhuvudet.

Jag är också orolig för att han ska trilla i vattnet, det verkar inte vara så lätt att rädda en sprattlig hund. Jag är rädd för att farliga glasskärvor ska skära upp tassarna och att huggormar ska hugga. Ilskna hundar vill vi inte stöta på, men det är inget som bekymrar mej så mycket.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Rädslor! Empty Sv: Rädslor!

Inlägg  Gäst lör jan 31, 2009 9:36 pm

Vi hade lo inpå knuten en period samtidigt som vår shiba lekte houdini och tillbringade mer tid utanför tomten än på den. Självklart var man lite orolig för att den kunde ge sig på hunden men annars så är jag inte överdrivet oroad.

Hade vi haft pumor i Sverige hade jag varit rädd jämt för min egen skull men i nuläget nej. Vargar, björnar, älgar etc verkar duktiga på att leta efter mer passande byten än skjutglada människor (med hundar).

Mina rädslor idag baseras på människors verk, att hundarna skulle fastna i taggtråd i skogen och att vi inte skulle hitta dem i tid (de gånger de har dragit) eller att de t.ex. skulle bli överkörda.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Rädslor! Empty Sv: Rädslor!

Inlägg  frida & elis tor feb 05, 2009 1:25 pm

Jag är livrädd för björn när jag är hos mina föräldrar! Aldrig att jag går i skogen ensam. Folk ser björn både till höger och vänster.
Såg ett avsnitt av Mitt i naturen eller nått liknande, när dom letade upp en björn med sändare och gick en vända i området den höll till. Sen fick man se en karta som visade hur dom hade gått och hur björnen hade reagerat och även om den var i närheten så höll den sig undan väldigt bra. Blev lite lättad, men om man nu har en lös hund som blir nyfiken på lukten?
frida & elis
frida & elis

Antal inlägg : 76
Age : 37
Ort : Tumba
Registration date : 08-10-11

http://www.fjii.se

Till överst på sidan Gå ner

Rädslor! Empty Sv: Rädslor!

Inlägg  Sanna&Kelly tor feb 05, 2009 2:29 pm

Jag är nog mest rädd för att Kelly ska försvinna i skogen och inte komma tillbaka för hur i hela friden ska man hitta honom då? Tänk om han har fastnat någonstans och sedan ligger där och dör en långsam död under några dygn och jag inte hittar honom!
Eller om han blir påkörd så hoppas jag verkligen att han dör omgående och slipper lida.

Så den största rädslan jag har är inte att förlora honom utan att han får lida på något sätt (även om jag såklart inte vill förlora honom och vill han ska få leva sitt liv).

Jag är inte direkt jätterädd för vildsvin och älg som finns i skogarna här omkring men jag har definitivt respekt för dem både för min och Kellys del. Däremot skulle jag vara asskraj för björnar så jag är glad att det inte direkt finns några häromkring.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Rädslor! Empty Sv: Rädslor!

Inlägg  Fotofreaket tor feb 05, 2009 7:59 pm

Jag har lite nojja på att lägenheten kan brinna ner med hundarna i. Inbrott är heller ingen höjdare...
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Rädslor! Empty Sv: Rädslor!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet