PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

+4
Rivendells Kattis
BeeBronx
petha443
Mirka
8 posters

Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Mirka sön okt 12, 2008 10:53 am

Jag har ganska fort insett att folk som skaffar valp måste vara knäppa eller så inser det helt enkelt inte vad de gett sig in på...........

Visst jag har haft valp för men oj vad mycket man hinner glömma, eller så e det att mina krav på den här plutten e högre än på de tidigare, man lär sig ju av sina misstag. Visst mina äldre killar e underbara (Musse å Oliver ca 8år) men oj så ouppfostrade.

Vart ska man börja, vad ska man tillåta och vart sätter man gränserna?
Och för att inte tala om detta eviga springande ut!!! Himla tur att man bor på nedre botten å kan ta bakdörren. Särskilt med 2 småbarn i huset, för man vill ju inte lämna dem hur som helst men samtidigt vill man ju få valpen rumsren så fort som möjligt.

Men sedan så kommer det lilla byltet å tittar på en med sina små valpögon i sitt rynkiga lilla ansikte å då kan man ju inte annat än att älska dem och önska att de aldrig ska bli vuxna...... Surprised

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  petha443 sön okt 12, 2008 12:11 pm

jo jag och min fru är nog lite knäppa...
Vi blev med valp i fredags, vi har inte turen att bo på bottenplan utan får springa två trappor för att komma ut. Man blir mer än lite trött av allt motionerande och uppvaknande mitt i natten, som tur är överväger det positiva allt jobbigt.

petha443

Antal inlägg : 7
Ort : Linköping
Registration date : 08-10-11

http://pinscher-mojo.blogspot.com/

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  BeeBronx sön okt 12, 2008 12:19 pm

petha443 skrev:jo jag och min fru är nog lite knäppa...
Vi blev med valp i fredags, vi har inte turen att bo på bottenplan utan får springa två trappor för att komma ut. Man blir mer än lite trött av allt motionerande och uppvaknande mitt i natten, som tur är överväger det positiva allt jobbigt.

Hejsan...

Jag tror nog jag har en liten ide om vem ni har hemma hos er... men ..

Vem är det och hur funderade ni när ni skaffade pinscher?

För det kan jag fundera över ibland - vad är det som gör att man söker sig till rasen pinscher?

Hade varit intressant att höra.

Personligen blev jag ju lite indoktrinerad av syrran och eftersom de funnits i familjen så länga. När sedan Bronx fanns - föll som en käggla!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  petha443 sön okt 12, 2008 1:45 pm

Hej!

Vad kul att du kanske vet vem vi har hemma, det är lilla enebys joe-mojo!

Det var många saker som fick oss att söka oss till pinschern, dels tycker jag att den har en utmärkt storlek, deras i stort sett avsaknad av pälsvård gjorde också extriören intressant.
Vi ville ha en hund som vi kunde ha med oss överallt och som ville vara med. Sedan tycker jag att de pinschrar jag träffat verkar ha ett lektfullt och busigt sinne, något som jag gillar skarpt.

Frun tycker att Pinscherns personlighet stämmer väl överens med min, framför allt att de går sin egen väg och inte gör något för att bara vara till lags.....

Ja kombinationen av person, behov och extriör var nog det som avgjorde att vi sökte oss till Pinschern, den passade oss och vårt levnads sätt helt enkelt.

Med vänliga hälsningar Peter

petha443

Antal inlägg : 7
Ort : Linköping
Registration date : 08-10-11

http://pinscher-mojo.blogspot.com/

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Mirka sön okt 12, 2008 1:51 pm

Hej å välkommen till våran underbara ras!

Jag har en liten egenuppföd pojke här hemma men i torsdags så blev jag ägare till eran killes syster Jade som vi köpt för avel å som bor på foder hos ett jättegulligt par, ska se till att få dem å gå med här på forumet de med.

vi kommer alla antagligen riva våra hår här över våra små men även kunna dela glädjeämnen.

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  BeeBronx sön okt 12, 2008 2:11 pm

Jo, då hade jag rätt Wink

Snackade med Susie på fonen i fredags och då hade ni nog precis varit där.

Så nu kommer frun få dras med två pinschertokar - en lite mera rumsren än den andra hoppas jag Laughing ... jag tror man bör vara lite lik dem - för att inte bli helt tossi Wink

Jag hoppas vi höra hur det går för er framöver Wink och att vi kanske springer på er i en eller flera pinscheraktiviteter..
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Japp! Det stämmer! Du e knäpp... ;o)

Inlägg  Rivendells Kattis sön okt 12, 2008 8:37 pm

Men det är vi väl allihopa lite till mans... Very Happy

När Johan och jag fick hem Zingo var jag helt övertygad om att det skulle vara bus-enkelt så som vi bodde och allt... Kunde släppa ut på tomten och så där... Men SHIT vilket arbete det är! Och jag kan int ens ta åt mig "äran" att säga att jag var ute med Z på natten/morgonen... Johan tog ALLA mornar... ALLA!

Men det är ju ett evinnerligt passande hele tiden... Jag har ju fått både Ghibli och Blessin som vuxna och det är ju en dans på rosor om man jämför. Det är ju andra saker man måste jobba på med vuxna hundar förstås... men mycket enklare har det varit!

Men jag håller med... deras små tassar och skrynkelfejs... vem kan motstå dem???

Hade man plats så hade man nog ett par stycken åt gången helst... Kanske inte, men om man bara tog de riktigt rara stunderna med valpar så är dom ju helt underbara!

//Kattis
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  petha443 mån okt 13, 2008 1:50 pm

Kul med att ha hittat någon som har en från samma kull!

Det känns lite som om alla som har pinschrar i sverige har kontakt med varandra, lite läskigt men samtdigt väldigt kul! Smile

I natt var första gången Mojo sov 4h i sträck, var rätt skönt att bara behöva gå upp en gång var.. Jag får nog försöka slänga ihop en blogg så man kan skriva av sig.

//Peter

petha443

Antal inlägg : 7
Ort : Linköping
Registration date : 08-10-11

http://pinscher-mojo.blogspot.com/

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Suvi med Sniff mån okt 13, 2008 2:00 pm

Peter - Jag vet vad du menar! När jag fick Sniffen var det som att plötsligt upptäcka ett hemligt nätverk med en massa pinscherägare och uppfödare. Alla verkar känna (till) alla! (Det gäller att vara försiktig med vad man säger... Wink)

Jag som har en lite besvärligare pinscher har fått jättemycket bra råd och stöd av folk som vet vad de pratar om! Det är det bästa tycker jag.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  BeeBronx mån okt 13, 2008 2:03 pm

petha443 skrev:

Det känns lite som om alla som har pinschrar i sverige har kontakt med varandra, lite läskigt men samtdigt väldigt kul! Smile

//Peter

VAD ROLIGT ATT DU UPPLEVER DET SÅ - FÖR DET HADE VERKLIGEN VARIT UNDERBART. VI HAR ETT STORT GEMENSAMT - VÄRMEN OCH KÄNSLAN FÖR RASEN PINSCHER!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Mirka mån okt 13, 2008 2:58 pm

När det kommer til sömnen så måste jag verkligen ge min plutt massor med pluspoäng då han somnar vid 22-22:30 tiden, sedan går husse ut med honom vid 5:30 å sedan sover han ett par timmar till!!!

Det största jobbet e att få han å förstå att sonen Leo inte e någon man kan använda som tuggleksak hur mycket han än busar med honom å skrattar samt att inte alla mjukisdjur i huset e hans. Very Happy

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Gäst tis okt 14, 2008 12:52 am

Under valptiden med Totte sade jag ofta att nästa hund skulle bli en 4-årig omplacering, gärna rottis-/dobermannkorsning som blivit misshandlad hela sitt liv. Det kändes som att det hade varit en dröm i jämförelse Twisted Evil .

Längtar fortfarande inte efter en valp just nu men i framtiden vet jag att det kommer smyga sig in både en och två valpar, det är bara en tidsfråga, för trots allt är det något speciellt med ett litet knytt som man varit involverad i sedan han var ett par dagar gammal Laughing .

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  ligistenzelda tis okt 14, 2008 2:00 pm

Jag håller med om att det är en bra sammanhållning i pinschervälden, har fått hur mycket hjälp som helst med min bråkfia cheers
Och pinscher som ras är störtsköna, men ack vilka energiknippen puuh.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  herrHarry tis okt 14, 2008 2:06 pm

BeeBronx skrev:
petha443 skrev:

Det känns lite som om alla som har pinschrar i sverige har kontakt med varandra, lite läskigt men samtdigt väldigt kul! Smile

//Peter

VAD ROLIGT ATT DU UPPLEVER DET SÅ - FÖR DET HADE VERKLIGEN VARIT UNDERBART. VI HAR ETT STORT GEMENSAMT - VÄRMEN OCH KÄNSLAN FÖR RASEN PINSCHER!

Jag tycker att det är just detta som gör att det är så himla kul att äga en pinscher! Att man lär känna så mycket trevligt folk, man får hjälp, stöttning och peppning när man är ledsen och stora hejjarop när man har varit duktig! Häftigt!

Undrar om det är så här hos andra hundraser?
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  BeeBronx tis okt 14, 2008 5:24 pm

herrHarry skrev:
BeeBronx skrev:
petha443 skrev:

Det känns lite som om alla som har pinschrar i sverige har kontakt med varandra, lite läskigt men samtdigt väldigt kul! Smile

//Peter

VAD ROLIGT ATT DU UPPLEVER DET SÅ - FÖR DET HADE VERKLIGEN VARIT UNDERBART. VI HAR ETT STORT GEMENSAMT - VÄRMEN OCH KÄNSLAN FÖR RASEN PINSCHER!

Jag tycker att det är just detta som gör att det är så himla kul att äga en pinscher! Att man lär känna så mycket trevligt folk, man får hjälp, stöttning och peppning när man är ledsen och stora hejjarop när man har varit duktig! Häftigt!

Undrar om det är så här hos andra hundraser?

Kan det väl knappast vara - de har ju inte pinschern ... som driver dem till vansinne och asgarv, förälskelse och nedtryckt ilska ... i en salig balandning Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  ligistenzelda tis okt 14, 2008 7:39 pm

BeeBronx skrev:
herrHarry skrev:
BeeBronx skrev:
petha443 skrev:

Det känns lite som om alla som har pinschrar i sverige har kontakt med varandra, lite läskigt men samtdigt väldigt kul! Smile

//Peter

VAD ROLIGT ATT DU UPPLEVER DET SÅ - FÖR DET HADE VERKLIGEN VARIT UNDERBART. VI HAR ETT STORT GEMENSAMT - VÄRMEN OCH KÄNSLAN FÖR RASEN PINSCHER!

Jag tycker att det är just detta som gör att det är så himla kul att äga en pinscher! Att man lär känna så mycket trevligt folk, man får hjälp, stöttning och peppning när man är ledsen och stora hejjarop när man har varit duktig! Häftigt!

Undrar om det är så här hos andra hundraser?

Kan det väl knappast vara - de har ju inte pinschern ... som driver dem till vansinne och asgarv, förälskelse och nedtryckt ilska ... i en salig balandning Wink

Klockrent! Laughing

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Eva - Cha'diaz kennel ons okt 15, 2008 1:32 am

Skicka upp honom på "avlastning" NÄÄÄR DU VILL!!!!!!!!!!!!!!! Razz Wink Very Happy
Eva - Cha'diaz kennel
Eva - Cha'diaz kennel

Antal inlägg : 111
Ort : Boden
Registration date : 08-10-12

http://www.chadiaz.com

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Mirka ons okt 15, 2008 1:41 pm

kan jag skicka med din guddotter å hennes bror också?

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Till överst på sidan Gå ner

Folk som skaffar valp måste vara knäppa...... Empty Sv: Folk som skaffar valp måste vara knäppa......

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet