PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En vanlig dag?

+7
Pinscherpojkarna
BeeBronx
helena&ingo
Annika & Taurus
Sanna&Kelly
ligistenzelda
herrHarry
11 posters

Gå ner

En vanlig dag? Empty En vanlig dag?

Inlägg  herrHarry ons dec 17, 2008 12:54 pm

Hur ser en vanlig dag ut för er hund?

För oss ser den ut så här:
Harry följer motvilligt med husse på morgonpromenad vid 7-tiden. När de kommer in rusar Harry uppför trappan och studsar ner i sängen för att sova vidare, under täcket förstås!
Jag stiger upp vid 8 eller 10, beroende på hur trött jag är. Harry och Agust sover nästan alltid till 10... Wink
Harry får sin frukost vid 10 som han äter direkt eller "sparar till senare" beroende på humör. Sen slappa i soffan eller fåtöljen.

Långpromenad runt 12-tiden. Vi är ute i 1-2 timmar. När vi kommer in ska Harry ut i trädgården och busa med bollen. När han är nöjd eller när jag anser att han är klar går vi in. Slappa i soffan eller fåtöljen, eventuellt tugga lite ben om han är på det humöret. Vid 16 får Hary mat som han oftast äter direkt. Färskfodret äter han alltid direkt, om han får torrfoder kan han spara det.

Vid 18-tiden kommer husse hem. Då tar han Agust och Harry och jag går en egen promenad på ca 30 minuter. Ibland tar jag med mig godis och så tränar vi lite trix och lydnad eller bara letar godis. Resten av kvällen myser Harry med oss i soffan om vi sitter där. Annars ligger han i sin fåtölj och slappar. Ibland tränar vi lite, trix, gymövningar osv.

Kort nattkiss vid 22-tiden, sen går Harry och lägger sig. Oftast nere i vardagsrummet, men han kommer alltid upp till sovrummet någon gång under natten.

När jag sen börjar jobba igen ser ju dagarna annorlunda ut, men just nu har jag ju lyxen att vara mammaledig!


Senast ändrad av herrHarry den ons dec 17, 2008 1:50 pm, ändrad totalt 1 gång
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  ligistenzelda ons dec 17, 2008 1:17 pm

Jag och Zelda snusar till 9, (medan husse går upp 6 hehe) då blir det massa morgongos sen går Zelda till matskålen och väntar ivrigt på sitt käk. Morgonrastning är en kortis med koppelträning, inget spännande där inte eftersom jag är så seg på morgonen.

Sen går vi ut vid 13, 14 tiden på långis 1-1,5 timme då Zelda får vara lös mestadelen av promenaden, vi tränar vanlig vardagslydnad, gömmer godis osv, om hon är seg går vi bara. 1-2 dagar kör vi spår.
Efter det är hon oftast trött och hon slappar i soffan, sover, myser, försöker leka med katten, gnager på ben eller leksak. Hon brukar vakna nån timme senare och vi kör ev lite klickerträning då eller efter nästa promenad.

Vi går en kort promenad vid 18-20. beroende på när jag får ut henne, hon brukar inte vilja gå ut förrän nåt bra program börjar grr Rolling Eyes

Kvällsrundan kl 22 med husse, tar 30-40 min. Sen godnatt, Zelda brukar lägga sig i soffan, men kommer trippande och lägger sig i sin bädd i sovrummet ganska snart.

Hade ökat motionen om det inte vore för det eviga koppeldragandet, ska få bukt på det först. Eller är 2, 2,5 timmar om dan ok för en pinscher?

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Sanna&Kelly ons dec 17, 2008 2:39 pm

Det är ju lite olika så där men överlag så ser det ut så här för tillfället:

Kelly och jag försöker masa oss upp vid 7-tiden (blir ofta halv 8 nuförtiden...) och då är vi ute i mellan en halvtimme och en timme.

Sedan jobbar jag några timmar medan Kelly sover.

Nån gång mellan klockan 12 och 13 går vi ut igen och då är vi ute i 1-2 h. Vi promenerar, tränar ibland och så träffar vi kompisar till Kelly relativt ofta.
När vi kommer hem från denna prommisen så får Kelly sin mat, 0,5 kg halvtinat färskfoder.

Hem och sova igen några timmar. Runt 17-tiden går vi på en avkissning i 20-30 minuter i flexikopplet i området på andra sidan vägen och jag pratar i telefon med Emma...

På kvällen, runt 19-20-tiden går vi ut sista prommisen och då är vi ute 1-2 h beroende på hur mkt vi varit ute innan, väder, sällskap osv.
Efter den brukar vi alltid träna lite i korridoren eller hemma med klickern eller fila klorna, det blir lite kvällsmål för Kelly. Han tycker alltid att det är så skoj!

De flesta kvällar får han också en sista avkissning runt huset eller något längre, men det är bara en 5-10 minutare.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Annika & Taurus ons dec 17, 2008 3:35 pm

Grovt sett finns det två sortes dagar hemma hos oss, dagar när matte ska till skolan och dagar när matte inte ska till skolan. Men oavsett så skiljer sig dagarna rätt mycket åt, här finns det inga rutiner för exakt när maten ska serveras eller när kisserundan ska ske. Så här ser det ur på ett ungefär:

Dagar med skola:
Då stiger vi upp vid 05:00, eller jag stiger upp och Taurus ligger kvar under täcket till han hör att det är dags för mat, då brukar han komma tasande men ibland får jag gå och väcka honom. Sedan packar vi väskan och traskar hem mot mina föräldrar (där Taurus har en dagisplats Smile ) det tar ca 45 minuter beroende på hur trött matte är....nu för tiden cyklar vi dit också ibland, då går det fortare och man kan sovva lite längre på morgonen Very Happy Har han sen lite tur så är mamma ledig, då kan han förvänta sig minst en långpromenad den dagen och kanske en tripp till brukshundklubben. Men annars får han nöja sig med att umgås med mammas hund Rio några timmar medan jag är i skolan. Misstänker att de mest de sover...

När jag kommer tillbaka släpper jag ut dem på tomten en stund eller går en liten sväng. Roligt, roligt säger Taurus och studsar omkring. Där finns också ett slalom, så vi kan träna lite...
Vissa dagar traskar vi vidare därifrån ner till brukshundklubben och tränar lite innan vi går hem, ibland går vi hem direkt.

Dagar utan skola:
Sovmorgon! Taurus sover tills matte stiger upp, stiger jag upp innan åtta fortsätter han sova även efter jag stigit upp annars hoppar han glatt upp så fort jag börjar röra på mig. Därefter blir det morgonpromenad och frukost.
Sen brukar dagen se ut ungefär så här: Taurus sover en stund, när han vaknar går han och buffar på sin matte och hoppas att hon ska hitta på något roligt att göra: träna lite, kasta ut lite godis att leta efter eller ta med honom ut på en promenad. Ibland får han som han vill ibland blir han ombedd att gå och lägga sig igen. Sen sover han en stund igen och så börjar buffandet igen Smile En långpromenad och några kortare brukar det bli och lite träning på vardagsrumsgolvet.
Sen blir det mys framför TV:n på kvällen och kvällsmat såklart!
Annika & Taurus
Annika & Taurus

Antal inlägg : 33
Age : 40
Ort : Nybro
Registration date : 08-10-13

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty ingos dagar

Inlägg  helena&ingo ons dec 17, 2008 4:43 pm

Ingo har också lite olika dagar, beroende på om både husse och matte är hemma eller om bara om en av oss är hemma. Men här följer en matte-dag:

Senast kl 8 har Ingo väckt matte genom pipande, buffande i sängen eller annat oljud Smile . Då stiger vi upp och tar en medellång kisspromenad på 20-30 minuter. Det brukar mest bli promenad och inte så mkt annat, eftersom jag är rätt morgontrött och seg i skallen innan jag fått min frukost.

Hemma igen gör jag frukost och Ingo får sitt torrfoder, men det står framme hela dagen så det ligger där hela dagen. Ibland fyller vi på om han ätit upp allt under dagen. Runt 10 brukar Ingo vakna igen, och antingen så går vi ut igen eller så kör jag lite aktivering inomhus med honom, som att gömma godisar, köra klickerövningar eller bara busa. Den promenaden brukar bli 1-2 h, lite beroende på hur mycket tid jag har och så.

På e.m. brukar Ingo ibland vara ensam 1-3 timmar beroende på om jag ska träna eller behöver göra ärenden. Annars sover han, nuförtiden gärna bredvid mig i soffan. Sedan blir det eftermiddagspromenad som brukar bli 0,5-1 h med mer lydnadsträning istället. Vi har en liten gräsplätt där vi kör lite mer isolerat, och sedan lite mer skarpa lägen utanför den. Mestadels fot, för det bygger ju på att ha hunden nära... (vilket e bra när man bor i stan).

Sedan brukar det bli en kvällspromenad som följer samma mönster, men då ingo inte är förtjust i mörker och tycker folk är lite knepiga då så brukar den också bli ungefär en halvtimma till en timma, och mer aktivering och bus hemma. Runt 21-22 blir det nattkissning på en kvart bara.

Vardagarna för oss är lite tråkiga ibland. Ibland masar vi oss över till andra sidan viken där man får ha hunden lös, men jag blir så omotiverad av lera och grått blött väder. Därför blir det långa promenader på grusvägar istället nu längs med vattnet. Och när det blir lite bättre väder framåt vårkanten ska det bli spår och agility igen. Allt känns som om det ligger på is just nu. Nu ska vi i alla fall ut på promenad med en hundkompis till Ingo!

Ha det bra
/Helena

helena&ingo

Antal inlägg : 33
Registration date : 08-11-09

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  BeeBronx ons dec 17, 2008 8:12 pm

En helt vanlig vardag - ofta börjar matte jobba vid 8 - klockan ringer vid 5 och hon masar sig upp på toa.

Vegas ligger i sängen och BeeJay och Bronx hoppar upp - Bronx lägger sig på mattes kudde och myser lite med husse ....

5.15, ungefär har matte fått lite glipa i ögonluckorna och kläder sitter där de skall, hundarna lockas och pockas från den varma sängen och Bronx kan Mats till o med få putta i gumpen för han skall resa sig.

Sen tar vi en långtur runt halva stan, känns det som. Hemifrån, upp till en liten parkaktig slinga och sedan runt i den .... Hemma igen några minuter innan 7. Hundarna tokrusar in - letar efter husse, speciellt BeeJay som dessutom busaktigt skäller efter honom och sedan kommer för att tala om för mig att "Nä, han var ju inte hemma!!!".

Bronx och Vegas rusar istället rakt in och försöker kolla vad husse lagt i deras matskålar ( de står på bordet) - ofta ligger det en liten köttbulle eller ostbit - bonus från hans "frukostmeck".

Sen är det frukost och hundarna slafsar i sig och rusar in och begraver sig i sängen igen .... BeeJay kan, om han lyckas riktigt bra böka ner sig under bäddmadrass - så bäddning i våran familj håller i dryga ... 10 minuter (under tiden hundarna äter tills de ligger i sängen efter)

Matte in i dusch, jobbestök och 7.45 går hon och vi är själva.

Vi ligger i sovrummet och har ett kompost uppsatt ist för att dörren är stängd. ... sover och sover och sover ..... till matte kommer hem på lunch runt 12.30.

Kortare promenad på drygt 20 min - sen tillbaxs i sängen och matte till jobb.

Matte kommer hem vid 4 ungefär och då går vi på en promenad igen - ungefär en timme - beroende på väder väljer vi vilken runda. Är det regn hoppar vi över den upp till knäckekärr ... ja, ni hör namnet Wink gladd o glaffs ....

Sen är det soffan - fram till allra senast 6 - då BeeJay upprepade gånger påmint matte om att det är time för middag. BeeJay har nämligen inte förstått detta med vintertid. 5 kan han komma och peta till matte, rusa ut till skålen, slå tassen i den - bing, luta sig förbi kylskåpet och få ögonkontakt med matte, bing igen .... Men hallå, matte, BING - med tassen och lutar för ögonkontakt ...

Kvällsturen tar vi 5 minuter innan matte däckar i sängen ... inte allt för lång, man vill ju inte bli pigg igen...

Sen sover vi och ... Vegas snusar när Bronx snarkar Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Pinscherpojkarna fre dec 19, 2008 12:58 am

Snacka om att vi inte har några rutiner direkt. Men de dagar som vi har rutiner är väl mån och ons då jag börjar kl. 17. Sådana dagar börjar ganska sent för oftast jobbar jag sent dagen innan. Ibland händer det att vi sover till kl. 11!!! Den senaste tiden har vi sovit till strax efter kl. 10 och då går vi upp och ger oss ut på 1-2 h lång promenad där hundarna oftast är lösa varierande stunder av promenaden. Sedan brukar jag ta en 30 min - 1 h promenad innan jag ska till jobbet och hemkommen kan det bli en promenad på 30 min - 1 h. Sommartid cyklar vi dessutom 1 1/2 h 3 dagar i veckan och om det fortsätter vara så här milt ute som det är här nu, kommer cyklingen att fortsätta.

Att vi tränar en hel del framgick inte i beskrivningen ovan men 2-4 dagar i veckan tränar vi ordentligt och då blir det minst 30 min effektiv träning för varje hund fördelat på 2-3 h pass och en del upp- och nervarning. Sedan har vi våra korta klickerpass hemma som sker allt efter tid och lust. I perioder nästan varje dag och ibland bara någon gång i veckan.

Ska köpa nya löparskor så ska vi dessutom se till att börja löpträna inför agilitysäsongen. Inte bara hundarna som behöver få lite flås! Very Happy
Pinscherpojkarna
Pinscherpojkarna

Antal inlägg : 23
Age : 46
Ort : Linköping
Registration date : 08-11-09

http://www.pinscherpojkarna.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Jenni fre dec 19, 2008 1:43 am

Eftersom jag "tog ledigt" i somras (klarade inte sista tentan och uppkörning så jag kunde inte jobba med det jag tänkt och köpte hund istället) och sedan skrivit exjobb större delen av hösten har Loke haft lyxen att ha matte hemma nästan jämt under sin uppväxt. Då har dagarna sett ut ungefär så här:
Vi vaknar när Loke tycker det är dags (8-10), matte klär på sig i sömnen och vi går ut 30-40 minuter. När vi kommer in får Loke frukost och jag duschar medan Loke dödar hallmattan. Sedan går Loke och lägger sig igen medan matte stjälper i sig kaffe för att vakna. Vid 12-13 börjar Loke vakna och vill gå ut. Promenaden brukar vara i 1,5-2 timmar beroende på väder. Loke är för det mesta lös. Vi börjar med en repa på en äng så att han får kuta av sig lite, kör lite träning och promenerar sedan. På vägen hem brukar han koppla in en högre växel och behöver tokspringa lite till. Har vi tur hittar vi någon att lekamed. Sedan sover hunden som en stock. Resten av dagens promenader är ganska oregelbundet inlagda. Det brukar i alla fall vara två till med ett par extra pinkningar inklagda (Loke dricker gärna sin dagsranson vatten samlat på kvällen och behöver därför gå ut rätt tätt på kvällen). Sista kissningen brukar vara kring tolv eftersom matte aldrig kommer i säng i tid.
Nu har jag läst en späckad kurs och då ser det lite annorlunda ut. Klockan ringer vid sju och jag tvingar mig upp medan Loke ligger kvar och vägrar tro att det är dags att vakna. Jag släpar ut en motvillig hund, kissar och bajsar fort (Loke alltså) och går sedan hem så att han kan lägga sig igen medan jag väcker mig med koffein. Loke vaknar till när jag ska gå till skolan och säger hej då. När jag gått går han och hämtar en använd bh eller ett linne jag sovit i, tar det till sängen och går och lägger sig. Vid 12 kommer jag hem och går så långt jag hinner i skogen, slänger i mig lunch och går tillbaka till skolan. kommer hem vid 16 och går långpromenad (vilken inte är lika lång nu när det är mörkt). resten av dagen ser ut som när jag är "ledig".
Efter jul ska jag börja jobba och har då förhopppningsvis med mig Loke så då kommer det se annorlunda ut igen...
Jenni
Jenni

Antal inlägg : 191
Age : 46
Ort : Uppsala
Registration date : 08-10-14

http://loketoke.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Ulrika(Gangland) fre dec 19, 2008 10:52 am

Jag arbetar efter ett schema men vi kan ta hur en måndag ser ut hos oss:

Kl. 05.00: karln väcker mig och hundarna släpps ut i trädgården (han får tvinga ut Pinky, ibland till och med bära ut henne).
Kl. 06.00: Karln väcker mig igen (jag somnade om innan) med nybryggt kaffe och säger hejdå. Hundarna som varit i trädgården krymper under mig och somnar om.
Kl. 07.30: Jag går äntligen upp, fixar frukost till oss alla. Hundarna äter nere i källaren för de äter upp allt snabbt så jag får kolla efter dem så de inte snor varandras mat.
Kl. 08.00: Vi alla åker ut till stallet.
Kl. 10.00: Jag stannar vid ett renhållningsverk på vägen hem och tar en riktig lång promenad. Hundarna släpps lösa, ibland spårar de till och med om jag lagt ett eller två spår på vägen till stallet.
Kl. 11.30: Jag tar dusch och äter en snabb lunch.
Kl. 13.00: Tar en snabb promenad med hundarna på ca 30-40 min.
Kl. 13.45: Jag kör till jobbet...

---
Karln kommer hem någon gång mellan kl. 16.00 - 18.00 och släpper ut dem i trädgården.
Han ger dem middag. Efter middag och efter ha kollat hans post går han ut på en promenad som varar ca 30-40 min.

Strax före kl 21 släpper han ut hundarna och leker med dem i trädgården tills jag kommer hem för karln tycker det är så skitrolig när hundarna attackerar mig och ev. smutsar ner mina kläder.
---
Någon gång mellan kl. 22.00 - 00.00 innan jag går till sängs och läser går jag ut med dem en runda.

Så ser det ut på måndag för dem.
Ulrika(Gangland)
Ulrika(Gangland)

Antal inlägg : 68
Age : 46
Ort : Sjöbo
Registration date : 08-10-11

http://www.gangland.biz

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Raven lör dec 20, 2008 5:30 am

Det är väldig skillnad på när jag jobbar och när jag är ledig. Jag jobbar natt så för hundarna börjar dagen kl 6 med att hjälpa husse äta frukost och sen åker han till jobbet 6.30. Dom lägger sig och sover en timme till då jag kommer hem och går en sväng på en 20-30 minuter beroende på vädret. Sen får dom frukost och sen går jag och lägger mig kl 8 ungefär. Sen sover jag och hundarna hela dagen tills husse kommer hem vid 16. Då får jag lov att masa mig upp ur sängen och släppa ut dem på gården för att kissa. Sen får hundarna middag och sen händer det inte så mycket för dom. Jag vill vakna, duscha och äta mat innan det blir någon promenad. Men vid 19 tiden går jag med dem i 1 timme ungefär och sen brukar jag somna på soffan framför tvn en stund med hundarna liggandes på mig, innan det är dags att åka och jobba vid 22. Innan jag åker så får hundarna gå ut på gården och kissa en sista sväng. Sen får de ett varsitt tuggben av mig när jag åker och när de tuggat i sig så går dom och lägger sig för natten. Ibland är någon av dem nödiga på dan och då väcker dom mig så släpper jag ut dem på gården.

När jag är ledig så blir det lite hur som helst med rastning. Mattiderna är de samma men oftast blir det två långpromenader istället för en och de blir längre än en timme. Men det beror på vädret också. Regnar det blir det inga promenader alls för då gör dom ifrån sig direkt och vill vända. Då får jag aktivera dom mera inne med godissök mm. Sen leker vi och tränar lite inne varje dag men inte någon direkt diciplinerad träning.
Raven
Raven

Antal inlägg : 15
Ort : Mora
Registration date : 08-10-12

http://ghastlys.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Vågar knappt berätta om hur vi har det...

Inlägg  Rivendells Kattis tis dec 23, 2008 5:00 pm

... då blir det väl ramaskri om att jag låter hundarna styra mitt liv! Hahahaha!

Vardagar:

05.30 Väckarklockan ringer, Blessin ylar och gör lekinviter så det dundrar i husvagnen, Ghibli springer fram och tillbaka i soffan och piper... MAT MAT MAT! Medans jag halvt i sömnen plockar fram hundmat och skålar dundrar Blessin runt och vickar på hela stjärten... Båda hamnar sen dregglandes sittande vid skålarna, väntar på varsågod... Mumsar snabbt i sig maten och går och lägger sig igen... snarkar som grisar!
06.15 Jag har klätt på mig och packat jobbväskan. Vi går ut på morgonprommis, tar ca 20 minuter. (Fick hundarna välja här skulle dom gärna slippa denna promenaden...)
06.45 In med alla i bilen och åker till jobbet. Hundarna får vara med på jobbet både när jag är inne på kontoret och i bilen.
11.30 Jag har ätit lunch, vi tar lunchprommis. Blir olika varje gång, regnar det får jag DRA ur dem ur bilen och tvinga dem att gå en sväng... men det blir allt som oftast 20-30 minuter.
17.00 Runt omkring här kommer vi hem till Strömma, tar hundarna direkt på en prommis kanske 30-40 minuter. Fast då måste dom vara kopplade... annars springer dom hem och står och skäller vid husvagnen.... för nu ska dom ha mat!
17.30-45 Nu dundras det in i husvagnen och proceduren som utspelades vid frukost börjar om... Blessin ylar och skäller och Ghibli springer i soffan... Shocked MAT MAT MAT! Efter dregglet, vältandes av skålar och torkandes av nosar mot mattan vill dom ha TUGGIS! Blessin gör lekinviter och flinar mot skåpet där tuggisarna finns... Ghibli gräver på mattan och båda bara SKA ha en tuggis... För att slippa deras muppiga upptåg... ger jag förstås dem varsin tuggis... Allt för änglarna! Jaaaa... jag vet.... dom vinner...
Efter middag sover hundarna mest hela kvällen meadns jag surfar eller kolla tv... Typ.
21.00 Kvällis... kanske 45 min till en timme. Koppelprommis endast, det är för mörkt för att släppa "bajs-ätar-Blessin" och "dra-åt-skogen-Ghibli".

Lördag:

05.30 Hundarna gör samma procedur som på vardagarna... dundrar runt och ylar, röjer i soffan... Jag hojtar "Gå och lägg er, nu är det nattis"...
05.40 Hundarna gör samma procedur som på vardagarna... dundrar runt och ylar, röjer i soffan... Jag hojtar "Gå och lägg er, nu är det nattis"...
05.50 Hundarna gör samma procedur som på vardagarna... dundrar runt och ylar, röjer i soffan... Jag hojtar "Gå och lägg er, nu är det nattis"...
06.00 Hundarna gör samma procedur som på vardagarna... dundrar runt och ylar, röjer i soffan... Jag hojtar "Gå och lägg er, nu är det nattis"...

Ni ser ett mönster här va?? Efter ett antal såna där omgångar ger jag upp och går ur sängen... Hundarna utfodras och sen går vi ut. Helgernas morgonprommis är alltid längre, minst en timme.

Mitt på dagen går vi i skogen, 1-2 timmar.

Innan den galna middagsproceduren så tar vi en kissis på typ 10-15 minuter.

Sen blir det kvällis vid 22 typ... Med en förhoppning att kanske, KANSKE jag får sova liiiite längre om mina änglar får en ordentlig prommis nu... en timme typ. När sen söndagen kommer inser jag att efter så lång tid med mina hundar borde jag ha lärt mig... DOM VILL INTE HA SOVMORGON... dom vill ha mat mat MAT!

Så har vi det! Men vi tycker mycket om varann... och de flesta tycker nog att mina hundar är rätt välartade ändå... men ibland tvivlar jag! Very Happy
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Sanna&Kelly tis dec 23, 2008 5:49 pm

Ha ha Kattis, det låter helt tokigt i den lilla husvagnen! Razz
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Rivendells Kattis tis dec 23, 2008 9:56 pm

Sanna&Kelly skrev:Ha ha Kattis, det låter helt tokigt i den lilla husvagnen! Razz

Det ÄR tokigt! Men vi har det väldigt bra! Very Happy Och jag skulle ju inte vilja ha det på nåt annat sätt...!

Eller... jo... kanske... En stuga vid havet kanske *funderar*... Men just nu för tillfället har vi det kanon i vår lilla lya! cheers
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

En vanlig dag? Empty Sv: En vanlig dag?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet