PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Blandade frågor

+12
Sanna&Kelly
Jenni
Poppis
helena&ingo
agentx
ligistenzelda
Aquiro
BeeBronx
herrHarry
Celma & Dora
Pinscherflickorna
Suvi med Sniff
16 posters

Gå ner

Blandade frågor Empty Blandade frågor

Inlägg  Suvi med Sniff sön nov 23, 2008 1:42 am

Lite praktiska frågor...

Godis: Har ni alla med er godis när ni går ut med hunden? Tar ni med vanligt godis plus extragott godis för särskilt svåra situationer/skvallerträning, och vad gör ni med den extragoda kycklingen som inte gick åt för att det inte kom nån hanhund eller hare? Jag fattar ju vitsen med träna på detta sätt, men jag tycker det låter himla bökigt i praktiken. (Kanske för att jag anar att Sniff skulle ignorera ett uppdukat julbord när han är uppstressad.)

Täcke: När sätter ni på hunden täcke? (Temperatur/nederbörd.) Vilket är bästa täcket tycker ni? Eller föredrar hunden att vara utan?

Soffan: Min hund älskar soffan och känner sig trygg i den. Tyvärr älskar han också andras soffor och anser sig ha rätt till dem. Nån som känner igen sig? Nån som fått bukt med problemet? Jag är rädd för att om jag börjar förbjuda honom att vara i soffan kommer det bli en svår kamp. (Han vaktar inte soffor mot mej, men mot alla andra.) När vi varit ute är det första han gör att rusa och hoppa upp i soffan och han blr väldigt upprörd om han tvingas bort därifrån.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Gäst sön nov 23, 2008 2:05 am

Godis Jag är för lat för att ha godis med mig och det fungerar inte på en stressad/uppjagad Totte.

Täcke När det är kallt får han ibland täcke på sig, speciellt om det är nederbörd. Ett rejält täcke som täcker hela ryggen räcker för mig (och Totte).

Soffa Totte får vara i all möbler hemma. Skulle han någonsin få för sig att vakta skulle han åka ner med huvudet först, vem det än var han vaktade den mot. Nu vaktar han visserligen inte sina saker normalt sett men i början kunde han testa sambon för att se var gränserna gick men lärde sig snabbt att det inte var någon idé. Är jag osäker på ifall han kommer hoppa upp hos någon annan eller om det absolut inte får hända så är han kopplad. Enklare för samtliga.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Pinscherflickorna sön nov 23, 2008 2:19 am

Jag kan ta med godis ut ibland (när jag kommer ihåg Wink ) och jag använder det i siutationer som är lätta till att börja med. Jag kan inte förvänta mig att hon/dem svarar på godis(mutan) om jag inte tränat det i neutrala situationer först!
Annars tycker jag att det funkar jättebra med godis, kontakten blir bättre, koppelgåendet blir bättre och att kunna bryta dem blir bättre.
Jag har oftast med frolic då mina hundar älskar frolic. Riktigt gott har jag bara när jag vet att jag ska träna något speciellt.

Täcke anvädner jag mest om det är en riktig långpromenad i dåligt väder eller om jag vet att de kommer sitta och vänta under en längre tid, som ex idag på agilitytävlingen!
Annars tycker jag att de klarar sig riktigt bra utan...

Aisha och Izzie får vara i soffan hemma men de haqr också lärt sig att acceptera att de inte får vara i soffan hos någon annan (om de inte tycker det är okej). Försöker att få det också till att vara positivt med godis om de är duktiga och håller sig nere. Har dock inte haft så mycket problem med att de vaktat soffan...
Tycker att godis och att göra det positivt att inte hoppa upp i soffan är ett bra sätt att börja... Det är inte helt lätt för dem om de får vara i soffan hemma men inte hos andra men visar jag dem vad jag vill att de ska göra och de får belöning för rätt beteende så brukar det sällan uppstå så mycket diskussioner!

Pinscherflickorna

Antal inlägg : 36
Registration date : 08-10-10

http://pinscherflickorna.bloggagratis.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Celma & Dora sön nov 23, 2008 12:43 pm

Godis: Har jag inte alltid med mig i fickan men ganska ofta. Det kan vara bra att ha för att ha något att ta till om det behövs. Jag brukar ha sådana där torkade hårda levergodisar för de kan ligga i påsen i fickan länge utan att bli dåliga på något sätt. Tex frolic blir ju torr och hård och trist efter ett tag. Vet jag att jag ska träna något kan jag ta med något godare som tex frolic eller köttbullar eller vad jag nu har hemma.

Täcke: Använder jag väldigt sällan. Skulle vara om det var väldigt kallt eller kallt + mycket nederbörd, eller om jag vet att vi ska vara stilla mycket så de inte kan hålla värmen själva.

Soffa: Hemma får de vara i soffan men hos tex mina föräldrar och en del andra personer vi hälsar på får de inte det och det vet de och köper läget utan problem. De brukar inte försöka hoppa upp i soffan när vi besöker en ny person utan får de vara i soffan så visar jag dem att de får hoppa upp. Hos de personer vi brukar besöka där de får vara i soffan och vet om det så hoppar de ju däremot upp direkt på egen hand. Ingen av dem har vaktat soffan.
Celma & Dora
Celma & Dora

Antal inlägg : 26
Ort : Borlänge
Registration date : 08-10-11

http://celma.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  herrHarry sön nov 23, 2008 1:14 pm

Godis - har i princip aldrig med mig godis på promenader. Undantag när jag planerat att träna något.

Täcke - använder aldrig täcke på vanliga promenader. Har alltid täcke på på träning och tävling när det blir kallare. Har täcken från Obtrack, både Skrylle och Rogle.

Soffan - Harry får vara överallt här hemma. Hos andra vet han att han inte får vara i soffan, undantag hos mina föräldrar, där har han en egen fåtölj samt en plats i soffan där han får vara. Harry vaktar dock inte soffan.
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  BeeBronx sön nov 23, 2008 2:13 pm

Godis - Jag önskar jag kom ihåg det oftare än vad jag gör.Jag måste ta tag i det nu eftersom jag skall ge mig på projekt "Bota-Vegas-Katt-Kärlek" Wink
Förr gorde jag alltid levergodis själv - lägger in recept här sen ... hundarna vart supertokiga i det. Fick receptet av matilde när jag började BARFa och inget godis har någonsin slagit det i "gotthet".

Täcke -
Jag har två men använder dem så gott som aldrig. När vi är ute och går... jag går fort ... så är det rörelse hela tiden coh de stunder de står stilla för o kissa är inte hela världen. Bronx satte jag på täcke efter att han varit sjuk - för han skakade så hela tiden, frös och huttrade... Men nu är det av igen.

Så ev om det är ösregn och långis - men inte alltid då heller - eller om de skall sitta i bilen eller med på nått lite mer stillsamt utomhus.

Soffa - Imorse gick vi en långtur på två timmar - sen ser våra soffor ut så här - Blandade frågor Soffa001rh5
Blandade frågor Soffa002er9 Tur jag sitter i fotölj och husse är på jobb en stund Wink

Våra har aldrig vaktat sofforna - mer än om Beejay ligger under täck... han är en bäddare ... och någon annan hund kommer, då morrar han ... utan att ens resa huvudet Wink

När vi är borta - tar vi seden dit vi kommer och det får de lov att acceptera!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Aquiro sön nov 23, 2008 2:29 pm

Godis har jag ofta med mig på promenaderna. Om jag tror att han kommer vara lös under promenaden tar jag alltid med mig godis, kanske lite extra gott, inte för att det kanske behövs jämt, men känns bättre att ha. Annars ligger det oftast nån frolic, torrfoder eller köttbulle som blivit över i fickan. Vi har övat mkt vardagslydnad nu så då blir det mycket oftare godis med.

Täcke är jag nog mer fjantig med än jag borde, har täcke om det är nederbörd &/eller kallt, rått eller om det blåser mycket & är kallt, detta gäller oavsett vad man gör ute, är det långpromenad med bus eller träning med mer fart så har han på sig täcke under uppvärmningen & efter aktivitet. Och om jag vet att det bara är en lugn koppelpromenad (i mindre trevligt väder) eller om vi kan tänkas stå stilla.. Hm, ja som sagt, jag är lite överdriven med täcken, har blivit mobbad för det Rolling Eyes Jag har vind/regntäcke utan foder, tjocka täcken, stickad tröja mfl..

Soffan får hundarna vara i hemma, de får även vara i sängen. Men ibland när man är borta så får de ju inte vara i soffan (eller nästan jämt) så då säger vi till honom & då lägger han sig på någon matta/filt eller om vi är hos sambons bror, i ett tält som har massa filtar & kuddar i, barnens tält, men det lånar de gärna ut Very Happy Hemma hos vissa så går det bra om han ligger på en filt i soffan, så då får han göra det. Ibland vill vi inte ha honom i soffan hemma heller, tex om man äter framför tv'n, han har vant sig att man måste gå ner om man säger det, men det är bara om man "kört ner" honom som han ber om lov att hoppa upp igen.
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  ligistenzelda sön nov 23, 2008 4:24 pm

Godis

Japp har alltid med godis, hur ska jag annars kunna belöna henne när hon är duktig och lyder? Brukar variera, just nu har jag JWBs hundkex som är både bra för magen å supergoda Smile Hur lätt som helst å stoppa ner godis i fickorna.
Nu är hon ju så ung så då tycker jag det är viktigt att hon aldrig blir "snuvad" på sin belöning, men lite enklare saker behöver jag inte belöna varje gång. Mutar aldrig. Belönar även med att hon får jobba för godiset, trix, spår, lukta på en fläck är poppis osv.

Soffan Det här har varit ett problem och tyvärr är det inte helt reparerat. Hon får vara i soffan. Hon vaktar inte soffan, men om man tex ska hämta sitt täcke som hon ligger och sover på kvällstid då morrar hon för att hon tror vi ska flytta henne (gjorde det när hon var liten, för attt hon pissade/sket när vi sov annars). Hon litar inte på att vi låter henne vara ifred. Vetitusan vad som är rätt att göra, men vi låter henne vara ifred. Så länge hon inte morrar för att vi vill sitta/ligga där. Om hon hoppas upp i soffan hos nån annan är det bara att putta/vifta ner henne, inga problem, där vaktar hon inte.

Täcke Ska köpa ett, men har inte kommit till skott ännu. Hon är mest störd av regn och rusk. Nu när det bara är snö på marken fryser hon bara om man står still. Så ett täcke vid stillasittande och regn ska införskaffas.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  agentx sön nov 23, 2008 5:21 pm

Godis: Har oftast godis med mig, eftersom jag nästan alltid har Coffee lös vill jag kunna belöna honom ordentligt då när han kommer.

Täcke: Endast på Coffee om det är riktigt kallt/blåsigt eller om det är mycket nederbörd. Har tre olika Hurtta täcken till Coffee som jag tycker är outstanding. Adam får snällt klara sig utan.

Soffan: Japp men då endast Coffee där det är hans lilla fristad Adam 52 kg slemmo får inre vara där men brukar komma på honom ibland att han smugit upp, ghörs bara ett doft snarkande Smile
agentx
agentx
Admin

Antal inlägg : 74
Age : 44
Ort : Landskrona
Registration date : 08-10-09

http://www.pinstripes.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty täcke m.m.

Inlägg  helena&ingo sön nov 23, 2008 5:46 pm

Soffan: När det gäller soffor har Ingo bara morrat åt en person, och det var en kompis när han var 3 månader kanske, eller ngt äldre. Jag vet ärligt talat inte om han skulle tycka det var något att morra åt om vi hade gäster som satt i soffan samtidigt som Ingo. Vi har ju haft en skällig och osäker hund när det gäller besök, så att när vi får gäster får Ingo helt enkelt hålla sig i sin korg, så det blir aldrid diskussion om soffor då. Borta så är det samma sak faktiskt, han får helt enkelt kommandot "gå å lägg dig" vilket betyder att han ska ligga kvar på den plats jag visar honom.

Täcke: Ja, nyligen inhandlat av husse. Vet inte riktigt om det behövs, men tja, han huttrar ju rätt friskt på vintern...

godis: jag försöker att aldrig gå hemifrån utan godis... man måste ju passa på å belöna den gång Ingo gör rätt!! Laughing Å eftersom han verkar bli mer besvärad än glad över mattes glada tillrop så är det godis som gäller Very Happy

helena&ingo

Antal inlägg : 33
Registration date : 08-11-09

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Poppis sön nov 23, 2008 6:57 pm

Godis har jag med i bland på promenaderna och alltid när jag ska träna lite svårare och intensivt. Oftast e det levergodis eller mini frolic. Jag använder ju även lek som belöning o då ofta en boll eller en trasa.

Täcken har vi massor, både regntäcken och varma vintertäcken med luva och ulligull men de används bara i typ spöregn och när det är jätte kallt ute på vintern.

Våra hundar får inte vara i soffan hemma, varken på övervåningen eller nedervåningen. Från början fick de vara i soffan på nedervåningen och självklart var det favoritplatsen, men i sommras köpte vi en ny skinnsoffa o då bestämde vi att dom inte fick vara i den och det köpte dom direkt, tror vi fick säga till 3 gånger bara.
Ingen av hundarna har vaktat soffan eller sängen eller nått sånt, så det problemet har vi aldrig haft:)
Poppis
Poppis
Admin

Antal inlägg : 98
Age : 53
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://www.poppis.be

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Suvi med Sniff sön nov 23, 2008 8:30 pm

Jag började med godis i högerfickan och bajspåsar (numera hela rullen faktiskt) i vänsterfickan. Nu inser jag hur mycket enklare livet skulle vara om jag bytte plats på grejerna, men (o)vanor är svåra att bryta!
Egentligen gillar jag inte att ha godiset löst i fickan ihop med nycklar och mobiltelefon, så jag har oftast godiset i en plastpåse - vilket bara gör det krångligare att belöna i tid! Nästa jacka ska ha flera fickor så jag kan skilja på mina och hundens saker!
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  BeeBronx sön nov 23, 2008 9:50 pm

Suvi med Sniff skrev:Jag började med godis i högerfickan och bajspåsar (numera hela rullen faktiskt) i vänsterfickan. Nu inser jag hur mycket enklare livet skulle vara om jag bytte plats på grejerna, men (o)vanor är svåra att bryta!
Egentligen gillar jag inte att ha godiset löst i fickan ihop med nycklar och mobiltelefon, så jag har oftast godiset i en plastpåse - vilket bara gör det krångligare att belöna i tid! Nästa jacka ska ha flera fickor så jag kan skilja på mina och hundens saker!
Eller köp en väst - jakt eller fiske, det gjorde jag ....

Massa fickor och lätt att ha under jackan Wink alltid fuladdad med det mesta från godis, bajspåsar, klicker ..........
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Jenni sön nov 23, 2008 10:32 pm

Godis: Jag har alltid med en påse godis i fickan (alltid vänster, bajspåsar höger Very Happy ). Loke får oftast Frolic eller levergodis men nöjer sig med vanligt torrfoder också. Ibland har jag med korv eller köttbullar men det är sällan. Han kanske inte får godis vid varje inkallning men kommer i stort sett alltid när jag ropar (han är bara 7,5 månad så jag har säkert lite uppror att vänta).

Täcke: Regnar, snöar eller blåser det mycket får han ha täcke på sig. Eller om det är allmänt ruggigt. Men som igår när det var -6 och sol fick han gå naken. Så länge det är torrt och han rör på sig håller han sig varm. Men är vi i skogen hela dagen där det kanske är fuktigt och skuggigt får han ha täcke på sig.

Soffa: Jag bor i studentlägenhet med begränsat utrymme, därför är sängen soffa på dagen. "Soffan" får han vara i men inte sängen. Det funkar ganska bra (är det kallt inne har det kanske hänt att han fått ligga under täcket). Min förra hund blev uppfostrad tvärtom. Han fick vara i sängen men inte i soffan (bodde hemma då). När jag flyttade hemifrån fick han vara överallt. Kom man till andra testade han ofta men fattade fort var han fick och inte fick vara. Det var bara att säga "gå ner". Loke har inte fattat riktigt än men det tar väl längre tid när det är olika i olika situationer.
Jenni
Jenni

Antal inlägg : 191
Age : 46
Ort : Uppsala
Registration date : 08-10-14

http://loketoke.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Sanna&Kelly sön nov 23, 2008 11:11 pm

GODIS:
Jag har ALLTID godis med mig, oftast är det frolic och leverpastej: frolic som delas ut lite allmänt för kontaktsökande och mindre bedrifter från hans sida, eller kanske godissök och sånt. Leverpastejen är mer för inkallningar och hundmöten när han är riktigt duktig.


TÄCKEN:
Jag använder sällan täcken, varken Kelly eller jag är så förtjust i det och jag tycker att det är bättre om han vänjer sig vid att det är kallt. Om det är ganska kallt och regnigt så kan jag dock välja att ha täcke eller om vi ska iväg på aktiviteter där det är mycket stillastående. Som när vi var på agilitytävling i slutet på oktober, då hade jag hans täcke med.


SOFFAN:
Kelly får vara i sängen och soffan hur mycket som helst och jag har aldrig sett minsta tendens från hans sida att vakta dem mot någon människa och inte hund heller.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Rivendells Kattis sön nov 23, 2008 11:48 pm

Sanna&Kelly skrev:GODIS:
Jag har ALLTID godis med mig, oftast är det frolic och leverpastej: frolic som delas ut lite allmänt för kontaktsökande och mindre bedrifter från hans sida, eller kanske godissök och sånt. Leverpastejen är mer för inkallningar och hundmöten när han är riktigt duktig.

Sanna! Har du leverpastej i fickan??? Kladdigt! Wink

Godis försöker jag ha med mig alltid. Hundarna äter det mesta, kan ha torrfoder eller nästan vad som helst. Dock är min favvo "valpkex" tror jag de kallas (e3ller... inte MIN favvo... men de jag trivs mest med att ha i fickan...), det är gula, vita och bruna små kex som är formade som hundben. Tror det är Limex som säljer dem.

Täcke har jag sällan. Men mina hundar har varsitt regntäcke, det som finns på Rusta för 99 kr. Sen har dom ett riktigt varmt vintertäcke var, de är från Hurtta tror jag. Jag använder oxå vid extrema väderförhållanden... Blessin skulle behöva ett täcke eller en tröja av tubmodell... hennes tuttisar skulle behöva hållas varma!

Soffan får dom vara i, det är sällan problem hemma hos andra där dom inte får vara i soffan. Ingen av dem vaktar i soffan, däremot pratar Ghibli. Han säger till om han vill ligga ifred. Stånkar om man sätter sig för nära... tittar åt ett annat håll och ignorerar kontakt. Sen hoppar han ner och suckar om man inte låter honom vara ifred.
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Sanna&Kelly mån nov 24, 2008 2:47 am

Rivendells Kattis skrev:
Sanna&Kelly skrev:GODIS:
Jag har ALLTID godis med mig, oftast är det frolic och leverpastej: frolic som delas ut lite allmänt för kontaktsökande och mindre bedrifter från hans sida, eller kanske godissök och sånt. Leverpastejen är mer för inkallningar och hundmöten när han är riktigt duktig.

Sanna! Har du leverpastej i fickan??? Kladdigt! Wink

Täcke har jag sällan. Men mina hundar har varsitt regntäcke, det som finns på Rusta för 99 kr. Sen har dom ett riktigt varmt vintertäcke var, de är från Hurtta tror jag. Jag använder oxå vid extrema väderförhållanden... Blessin skulle behöva ett täcke eller en tröja av tubmodell... hennes tuttisar skulle behöva hållas varma!

Ha ha, ja det skulle kunna vara det men jag använder en burk till den... Laughing Ni vet sådana där små burkar man får dressing i från pizzerior. Lite meckigt men det är han värd min tjocka meatloaf!


Apropå tuttisarna... Suvi kan säkert sticka/virka små nipple-värmare... Razz


Glömde skriva, även om jag alltid har godis med mig så är det långt ifrån alla promenader som Kelly får något och ibland är det mer och ibland mindre, beroende på hur sugen han är, hur mycket svårigheter vi möter (han är ju lös till 95% på prommisarna), hur långt vi går och om vi tränar och har lite skoj tillsammans under promenaden.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Gäst mån nov 24, 2008 11:10 am

Rivendells Kattis skrev: Blessin skulle behöva ett täcke eller en tröja av tubmodell... hennes tuttisar skulle behöva hållas varma!.

Det finns gott om täcken med magvärmare om det är det du tänker på? Totte har "råkat" få två i rad nu och det är riktigt skönt för honom. Aldrig kall om magen Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  ZetaNova mån nov 24, 2008 1:27 pm

GODIS: Jag försöker ha med mig godis på alla promenader, iallfall de jag har dem lösa på. Godare godis har jag bara vid träning, annars kör jag med Änglamarks torrfoder som är som små hundkex, väldigt bra storlek och inte mycket fett, plus att de flyter i vatten vilket är bra att locka ut dem i vattnet på sommaren Wink

TÄCKEN: Har jag i princip aldrig på dem, hade på Nova nu i helgen då vi var på utställning i ett kallt ridhus och det blev mycket stillasittande och jag har det när jag går på kurs på vintern i pauserna. Annars har jag det aldrig, alltså på promenader och så.

SOFFAN: Får båda mina vara i, men de accepterar när jag ber dem att gå ner utan några problem. Har inte haft några problem med att de vaktar soffan varken mot människor eller andra hundar. Hos andra försöker de gärna ta sig upp i soffan men man får säga till dem så är det lugnt. De ogillar att ligga på golv utan vill helst ligga på något mjukt dock Wink

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Suvi med Sniff mån nov 24, 2008 3:59 pm

Sanna - Riktigt så fingerfärdig är jag nog inte! Men en tubtopp kanske jag skulle kunna få till! Very Happy

ZetaNova - Sniffen ser ut som om han tycker det är ovärdigt att ligga direkt på golvet eller på en tunn matta. Men hittar han en tvätthög kan den duga som bädd! Laughing
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  stina o canyo mån dec 01, 2008 12:06 am

Rivendells Kattis skrev:
Soffan får dom vara i, det är sällan problem hemma hos andra där dom inte får vara i soffan. Ingen av dem vaktar i soffan, däremot pratar Ghibli. Han säger till om han vill ligga ifred. Stånkar om man sätter sig för nära... tittar åt ett annat håll och ignorerar kontakt. Sen hoppar han ner och suckar om man inte låter honom vara ifred.

Jaha Kattis så det är därför Canyo "pratar". Skyller på Ghibli nu Laughing
Canyo suckar o stånkar, o drar djuuuupa sucka då man puttar ner henne o hon måste lägga sig i korgen.

Godis:
Nja då jag kommer på det, brukar vara frolic hos oss.

Täcken, japp så fort det blir minder än 4 grader ca så blir Canyo en fryslort ovh vägrar gå ut genom dörren. Försökt utan men då sätter hon sig ner o vägrar gå. Så nu e det täcke på. även då det regnar med.

Soffan, Hade en regel i början, hade en skinnsoffa på den tiden nyköpt. Där fick Canyo inte vara, hon hade en sacko säck då. 1 år senare så bet hon sönder den. Kul det va o städa Neutral
Sen blevdet jul afton och då såg hon så söt ut där hon satt på golvet o då tänkte matte som drack varm oboj att "mjaaa det e ju julafton å allt!! Rolling Eyes Sen dess har hon vart i soffan. Hon vaktar inget men som sagt suckar väldans mkt om man flyttar på henne eller som hon tycker tar upp plats.

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Elenya's ons dec 03, 2008 2:39 pm

Haha, jadu Kattis nu gaddar jag ihop mej med Stina... De är alltså Ghibli-generna som kommit fram oss Troja oxå Laughing Hon prata och berättar klart och tydligt när hon inte vill bli störd och om ingen lyssnar på henne hoppar hon ner med en djup suck och lägger sig någon annanstans!

Godis
Jag brukar ha med lite frolic eller liknande när jag är ute och promenixar... Ibland glömmer jag och då blir jag genomskådad direkt av Zenya... Inget godis = Döv Zenya!

Täcke
Zenya har ett vintertäcke från Hurrta som åker på så fort de är kallare än -6 när de går över -10 åker hennes overall på (Zenya har ju ingen vinterpäls). Troja, som inte tycker om täcken, får ha sitt Hurrta när de är över -10 men hon är inte lika frusen som Zenya... Dock så har jag beställt varsit Back on Track täcke till dom nu (Trojas sjukgymnast tyckte absolut jag skulle ha ett sånt på Troja när de är minusgrader ute).

Soffan
Dom får vara i soffan så länge de finns plats för dom, har vi mycke främmande får dom ligga i bädden. När vi är borta finner dom sig i att inte vara i soffan utan problem, Vi har gjort så att är vi borta måste dom fråga innan dom hoppar upp i soffor (ögonkontakt, vänta på varsågod eller nej) funkar mycket bra!
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Age : 39
Ort : Älvsbyn
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet