PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Helt ärligt...

+4
herrHarry
Saila
Sanna&Kelly
Rivendells Kattis
8 posters

Gå ner

Helt ärligt... Empty Helt ärligt...

Inlägg  Rivendells Kattis fre okt 17, 2008 10:52 pm

Hur stor del av dagen, alltså hur mycket tid lägger ni på ren träning med era hundar om dagen?

//Kattis
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Gäst fre okt 17, 2008 11:00 pm

Träning? Vad är det? Låter farligt . . . Shocked Suspect

Här upprätthåller vi vardagsreglerna, that's it. Ändå har jag en supertrött vovve som snarkar i soffan och blänger på husse när han rättar till öronen I love you

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Sanna&Kelly fre okt 17, 2008 11:06 pm

En kvart om dagen kanske?

Om man inte räknar de dagar som man kör något agility-, lydnadspass eller spår så skulle jag tippa på att det blir i genomsnitt en kvart om dagen. Ibland kanske lite mer, ibland lite mindre. Men vi kör något i stort sett alla dagar, det är sällsynt med dagar som vi inte tränar lite slalom, eller ofullständiga lydnadsmoment, godissök, repeterar moment, leta spårapporter i vardagsrummet, klickerträning eller bara lite trix.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Sanna&Kelly fre okt 17, 2008 11:07 pm

Cuthalion skrev:Träning? Vad är det? Låter farligt . . . Shocked Suspect

Här upprätthåller vi vardagsreglerna, that's it. Ändå har jag en supertrött vovve som snarkar i soffan och blänger på husse när han rättar till öronen I love you


Ligger husses öron ofta snett? lol!
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Gäst fre okt 17, 2008 11:08 pm

Sanna&Kelly skrev:
Cuthalion skrev:Träning? Vad är det? Låter farligt . . . Shocked Suspect

Här upprätthåller vi vardagsreglerna, that's it. Ändå har jag en supertrött vovve som snarkar i soffan och blänger på husse när han rättar till öronen I love you


Ligger husses öron ofta snett? lol!

Det gör de faktiskt Wink . Orkade inte ändra meningen när jag väl skrivit den Razz

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Saila fre okt 17, 2008 11:31 pm

Rivendells Kattis skrev:Hur stor del av dagen, alltså hur mycket tid lägger ni på ren träning med era hundar om dagen?

//Kattis

Egentligen ingen...kan inte kalla det för träning att tala om för dem om de gör något de inte ska eller om jag vill att de ska göra något, typ gå och lägga sig. Sen kan det komma någon träning som när vi är ute och möter hundar, men jag kan inte slå ut det på något snitt om dagen för det blir för sällan för det

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Age : 43
Ort : Kungsängen
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  herrHarry fre okt 17, 2008 11:45 pm

Jättesvårt att svara på. Vissa dagar ingenting alls, andra dagar massor.

Men sen tränar ju jag för att jag tävlar. Det skulle säkert vara annorlunda om jag inte tävlade. Harry skulle nog inte ha något emot att vara en renodlad sällskapshund. Han ligger gärna på soffan och trynar en hel vecka. Och egentligen är det ju en sällskapshund han är, inte en tävlingshund.

Bara han får sina promenader så är han nöjd och glad. Samtidigt tackar han inte nej till lite träning, om det nu är trix, agility eller viltspår. Han är så att säga anpassninsgbar efter sin mattes humör och tid! Smidig vovve!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Suvi med Sniff lör okt 18, 2008 12:58 am

Här är det Sniffen som bestämmer när det är dags att träna! Han älskar att träna lydnad och trick inomhus - eller är det godiset han älskar? Sen är det en helt annan grej att inte ett kommando funkar utomhus... Wink
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Rivendells Kattis lör okt 18, 2008 10:38 am

Jaha, men då är det som jag trodde då... Very Happy

Jag tänkte mest lite på det igår... att jag lixom inte renodlat tränar varje dag med mina hundar. Och har lite dåligt samvete ibland... Men sen har ju vi alltid en viss träning i form av hundmöten och annat som händer i vardagen, precis som Saila skriver.

Mina hundar lever mycket som sällskapshundar, i perioder gör vi mycket i motionsväg. Blessin är ju en dröm att lära trix och sån, hon snappar upp direkt! Men visst tycker vi allihopa det är kul med att göra saker ihop, det är ju bara det att man inte riktigt tar sig för...!

//Kattis
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Mirka lör okt 18, 2008 1:06 pm

e urdålig på det där med träning. Jag har mina perioder när jag får mina ideer å då e det full fart, typ en vecka eller två innan jag kommit på nåt nytt projekt Embarassed

Just nu försöker jag få till ca 15 min per dag å hund då Caesar har lite att lära sig men för tillfället hndlar det om endast grundläggande småsaker, men som sagt får se hur länge det håller i sig......

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Aquiro lör okt 18, 2008 1:13 pm

Tränar i princip varje dag ett par eller något moment i samband med måltiderna, det tar nog 2-5min per gång. Sen försöker jag att oftast på minst en av promenaderna träna nåt litet tex ligga/sitta kvar, något moment, leta föremål osv. 5-10 min. Gör jag inte så mkt ute så blir det antingen något mer inne, tex tricks eller så tar vi det imorn Smile Jag varierar mellan dagar med mer fysisk träning & mer psykisk träning.

De dagar vi är på klubben eller ute i skogen & gör mer seriösa saker så blir det 20-40 min ren träning, sen kan man ju bli kvar på klubben eller där man är & tränar mycket längre, konstigt det där Laughing
Vissa dagar gör vi absolut ingenting vettigt, då är det bara slappa & promenera utan träningsinslag som gäller, eller fila på vardagslydnaden... Så i genomsnitt per dag under en vecka skulle jag tippa på 10-20 min.

Kiro behöver träna, gör man inget på ett par dagar så blir han inte jätterolig att promenera med & när man väl gör något, han skulle inte klara av att vara bara sällskapshund, men det är jag som "valt" eftersom jag tränat med honom från att han var liten, just för att jag vill träna med min hund. Hade jag inte tränat med honom skulle han säkert klara av alldeles utmärkt att vara en sällskapshund.
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  ligistenzelda lör okt 18, 2008 2:11 pm

Vi är ganska lata eller snarare jag är lat, Zelda har energi så det räcker.

Vi kör spår två dagar i veckan och resten av tiden kör jag bara vardagslydnad, passivitet osv på promenaderna. Zelda blir galen om hon inte får spåra så jag lägger krutet där.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Helt ärligt... Empty Sv: Helt ärligt...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet