PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Presentation

3 posters

Gå ner

Presentation Empty Presentation

Inlägg  Rivendells Cathrine fre okt 10, 2008 11:21 am

Hej!

Tack för inbjudan till detta forum, ska bli spännande att vara med och förhoppningsvis hjälpa till
med lite smått och gott.

Jag heter Cathrine Eklöf jag har Rivendells kennel tillsammans med Catharina Bergman. Vi började föda upp eftersom vi kände att vi ville jobba för att utveckla rasen i fortsatt positiv riktning.

Till dags dato har vi fött upp drygt 60 pinschrar.
I helgen/början av nästa vecka kommer vi att para min plutta "Gracie" med en härlig kille ur vår första kull Affe, så jag hoppas kunna hålla er alla lite uppdaterade om hur det gått med det.

Jag tycker Pinschern är helt fantastiskt SÄLLSKAPSHUND (hjälp nu trampade jag kanske i klaveret men mina lever som sällskapshundar 99 % av tiden....) som med rätt ägare har en förmåga att kunna göra precis vad som helst...

När jag födde upp min första kull så trodde jag nog aldrig att en av valparna skulle vara SUPERDUKTIG på att apportera MÅS i vatten..... Det tror jag knappast ngn annan uppfödare kan skryta med alien

Självklart vill jag dunka mig själv lite i ryggen och säga att beror på Ronjas & Leos fantastiska gener som jag valde att föra ihop men chansen är ändå ganska stor att det beror på Anna Danielssons intresse i att vara med på ett Weimaraner läger och hennes antagande i att Tristan (Svch godkänd eftersöksekipage Rivendells Argos) kunde göra allt. För mig är detta typiskt för vår ras, har man som ägare ett brinnande intresse och tiden och engagemanget att lägga på det intresset så vill Pinschern ställa upp på det mesta så länge ägaren inte ställer för höga krav för fort eller själv tröttnar under processen Wink

Det var en liten presentation av mig. Fråga så svarar jag kanske inte alltid så fort dock Wink

Ha det gott pinschervänner!
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Presentation Empty Sv: Presentation

Inlägg  BeeBronx fre okt 10, 2008 7:12 pm

Rivendells Cathrine skrev:Hej!

Tack för inbjudan till detta forum, ska bli spännande att vara med och förhoppningsvis hjälpa till
med lite smått och gott.

Till dags dato har vi fött upp drygt 60 pinschrar.

Jag tycker Pinschern är helt fantastiskt SÄLLSKAPSHUND


Jag tackar, bugar och bockar med!

jag har endast fött upp en kull och kan inte säga så mycket om hur eller vad ännu...
MEN visst är det en sällskaps - och familjehund jag fött upp.
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Presentation Empty Sv: Presentation

Inlägg  Joanna fre okt 10, 2008 7:40 pm

Rivendells Cathrine skrev:Hej!

Jag tycker Pinschern är helt fantastiskt SÄLLSKAPSHUND (hjälp nu trampade jag kanske i klaveret men mina lever som sällskapshundar 99 % av tiden....) som med rätt ägare har en förmåga att kunna göra precis vad som helst...


Hej!

Varför skriver du att du trampat i klaveret? Question
Pinschern är en sällskaps/familjehund som precis som du skriver med rätt ägare har en förmåga att kunna göra precis vad som helst....nästan Wink
Jag låter mina valpköpare ta åt sig hela kakan för det då de lyckas, känner inte att jag har så mycket att göra med det mer än att jag gärna ser att föräldrarna bidrar med energi och arbetsvilja, sen är det upp till valpköparna att kanalisera den energin genom att träna och tävla i något de tycker är roligt cheers
Joanna
Joanna

Antal inlägg : 118
Age : 52
Ort : Nybro
Registration date : 08-10-10

http://www.hickson.nu

Till överst på sidan Gå ner

Presentation Empty Hej!

Inlägg  Rivendells Cathrine fre okt 10, 2008 8:01 pm

"Hej!

Varför skriver du att du trampat i klaveret?"

Av flera orsaker .... Smile Skönt att inte bli missförstådd Smile

Jag sticker inte under stolen med att jag gärna vill dämpa aktivitets nivån en smula när jag & Kattis avlar men där är det svårt.
Jag vill gärna ha dom lugnare men det vore ju skittrist om man gjorde rasen till ngt den inte ska vara och det är ju slätstruken...
Inte för att jag tror risken är SÅ stor bounce

Jag tycker Pinschern är en fantastisk kompis som passar att både arbeta (dock så tror jag att om man siktar på SM så bör man ha en annan enklare ras att jobba med) och att ha som sängvärmare Smile

Jag har tre stycken hemma (Lilla Enebys Machiavelli 10,5 år, Rivendells Enchantress 2 år & Oakwood V Kaitler Conspiracy 1,5 år) och även om jag gör roliga grejer i skogen med dom så blir det väldigt lite träning förutom vardagslydnad och det trivs alla bra med så länge dom får hänga med för det mesta, för det är i mina ögon rasens akilles häl... Att dom så ogärna vill vara utan sin flock, men det är ju ett helt annat ämne Smile

FAST det klart levar med Julia 4 år & Simon 3 år så klart att det svårt att inte bli aktiverade...................

Ha det gott


Senast ändrad av Rivendells Cathrine den fre okt 10, 2008 8:23 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Har redigerat eftersom jag var trött :))
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Presentation Empty Sv: Presentation

Inlägg  Joanna fre okt 10, 2008 8:41 pm

Rivendells Cathrine skrev:"Hej!

Varför skriver du att du trampat i klaveret?"

Av flera orsaker .... Smile Skönt att inte bli missförstådd Smile

Jag sticker inte under stolen med att jag gärna vill dämpa aktivitets nivån en smula när jag & Kattis avlar men där är det svårt.
Jag vill gärna ha dom lugnare men det vore ju skittrist om man gjorde rasen till ngt den inte ska vara och det är ju slätstruken...
Inte för att jag tror risken är SÅ stor bounce

Jag tycker Pinschern är en fantastisk kompis som passar att både arbeta (dock så tror jag att om man siktar på SM så bör man ha en annan enklare ras att jobba med) och att ha som sängvärmare Smile



Ha det gott

Jag förstår vad du menar, men jag har märkt att t ex lilla Aisha i min A kull är ju väldigt lugn och harmonisk. Att hon är så duktig beror på att hon faktiskt näääästan alltid gör som sin matte säger, hon är definitivt inget energi knippe. Hon tycker det är roligt att jobba men jobbar med ett lugn om du förstår. Så de lugna kan de också, det gäller bara att hitta den rätta personlighetstypen tror jag.
Sedan håller jag med till 100% att pinschern inte räcker till att komma till ett SM t ex. Även om jag är den typen av uppfödare som gärna puschar på för att man ska träna ( tror det är bra för hanar med mycket hormoner och energi i unga år) så berättar jag alltid för valpköpare att om man vill ha en hund för att tävla lydnad så ska man ej skaffa en pinscher, däremot om man vill träna lydnad med sin pinscher och förstå att man kanske inte blir uttagen till SM då är det en annan sak Laughing
Joanna
Joanna

Antal inlägg : 118
Age : 52
Ort : Nybro
Registration date : 08-10-10

http://www.hickson.nu

Till överst på sidan Gå ner

Presentation Empty Sv: Presentation

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet