PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Klicker

2 posters

Gå ner

Klicker Empty Klicker

Inlägg  Gäst sön jan 03, 2010 10:23 am

Hej är lite nyfiken på två saker, hur många tränar med klicker och hur
introducerade ni klickern för vovvarna?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Klicker Empty Klicker

Inlägg  ZORRO sön jan 03, 2010 5:58 pm

Hej,

Jag har använt klicker vid träning med Zorro (bla kantarellsök).

Man börjar med att göra många små mjuka godisar tex köttfärsrullar (pyttesmå). Du visar inte klicker utan endast klickar och precis efter varke klick ger du en godis. Efterv det kan du börja med enkla saker som att säga sitt...sedan så fort hunden gör rätt klickar du och i direkt ger godis. De ska uppfatta klick-ljudet = GOOODIIIS. Du säger inte bra, duktig osv,,,endast klick & godis efter själva "kommandot". I början kan det vara lite pillrigt att både klicka och ge godis...man får ha klickern i enda handen och godis i andra... det är kul och godissugna vovvar älskar snabbt klickljudet...det går snabbare och är mer effektivt än rösten..

Vet ej om minsammanfattning hjälper...

MVH
Bettan Very Happy
ZORRO
ZORRO

Antal inlägg : 42
Age : 70
Ort : NORRTÄLJE
Registration date : 09-04-20

Till överst på sidan Gå ner

Klicker Empty Sv: Klicker

Inlägg  Annika & Taurus sön jan 03, 2010 8:47 pm

Jodå, klickern åker fram både nu och då...Är ingen expert på området men jag anväder den mest till nyinlärning. När jag kommer på att det vore roligt att ha en hund som kan rulla runt eller som kan dansa runt på bakbenen då plockas den fram. Dessutom borde den kanske följa med ut på promenaderna lite oftare för det finns faktiskt en hel del beteenden som man skulle vilja fånga upp som Taurus gör alldeles av sig själv.

När den introducerades så var det gott godis som gällde (å det är det forfarande) och så klick och godis samtidigt några gånger. Gissar att det är induviduellt hur snabbt hundarna fattar dett. Fick tipset att träna några gånger bara med godis+klick och sen ta paus, när hunden sedan inte förväntar sig det klickar man och se vilken reaktion man får. Reagerar den med en gång och letar efter dig och sin godisbit då kan man nog utgå från att den har fattat.
Annika & Taurus
Annika & Taurus

Antal inlägg : 33
Age : 40
Ort : Nybro
Registration date : 08-10-13

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

Till överst på sidan Gå ner

Klicker Empty Sv: Klicker

Inlägg  Gäst sön jan 03, 2010 8:59 pm

Tack för era tips Smile
Jag har gjort det med klick och godis och jag tror Vera har börjat fatta galoppen Smile

Ska stegvis prova på sitt och ligg och sådant som hon kan.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Klicker Empty klicker

Inlägg  ZORRO mån jan 04, 2010 4:19 pm

Gnutten skrev:Tack för era tips Smile
Jag har gjort det med klick och godis och jag tror Vera har börjat fatta galoppen Smile

Ska stegvis prova på sitt och ligg och sådant som hon kan.

KANON..helt rätt

När Zorro ser klickern viftar han på svansen och bara ber om att få göra saker...

LYCKA TILL
Bettan
ZORRO
ZORRO

Antal inlägg : 42
Age : 70
Ort : NORRTÄLJE
Registration date : 09-04-20

Till överst på sidan Gå ner

Klicker Empty Sv: Klicker

Inlägg  Gäst mån jan 04, 2010 4:26 pm

Vad skönt å höra att man gör rätt Smile
Vi övar npgra ggr per dag och det går framåt Smile
Hon är så dultig Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Klicker Empty Sv: Klicker

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet