PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur får jag honom att sluta morra?

+8
Rivendells Kattis
ligistenzelda
agentx
Sanna&Kelly
Anna
Saila
Suvi med Sniff
Arcan
12 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Hur får jag honom att sluta morra? - Sida 2 Empty Sv: Hur får jag honom att sluta morra?

Inlägg  Sanna&Kelly fre nov 06, 2009 7:21 pm

ligistenzelda skrev:
Sanna&Kelly skrev:
ligistenzelda skrev:Problemet är ju att hon får vara i soffan hemma, men hemma hos andra kan det bli lite jobbigt. Så hon har sas vanan inne att gå upp i soffor (för det får hon ju hemma och hos många andra) Visst kan jag be henne att gå ner, inga problem men att få henne att acceptera en mindre skön plats än soffan verkar svårt. En riktigt bortskämd liten sak Laughing
Hon kan liksom inte slappna av hos folk då Shocked utan rantar runt. Sen kan jag inte ha koll på henne när vi tex är i köket utan då smyger hon upp i soffan.

Kanske är ren lathet från min sida, eg kanske det kan gå om jag envisas med att peka ut en bädd varje gång jag kommer på henne att ligga i soffan hos folk..

Om du tar med någon egen filt eller mjuk bädd då?

Det bästa är att vara hos folk där hundar absolut inte får vara i soffan, då är man vaksam, bestämd och konsekvent och då har i alla fall Kelly lärt sig snabbt att det inte är okej, och han föredrar ju såklart också soffa framför golv.

Jag brukar ta med bädden eller filt men det duger inte när det finns en soffa Rolling Eyes . Svärmor tycker Zelda gott kan få ligga i soffan så det är ju lätt att bli lat tyvärr. När dom är hundvakt så får hon vara där..Men vi får se, jag ska försöka träna in det endå så hon förstår att det inte alltid är okej.

Hm, ja, klart det är svårare när det är okej ibland och annars inte, speciellt om man inte från början kört med att hunden måste fråga om lov.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet