PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Blodet stänker!

+4
Sanna&Kelly
Saila
Poppis
Lotta med Stella
8 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Blodet stänker! - Sida 2 Empty Sv: Blodet stänker!

Inlägg  Gäst tis jan 05, 2010 4:18 am

Liknande det där hade Totte också. Jacket blev kvar men kanterna läkte allteftersom bara man tog det väääldigt lugnt och försiktigt med öronlappen. Men det finns en gräns för allt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Blodet stänker! - Sida 2 Empty Sv: Blodet stänker!

Inlägg  kiwi tor jan 14, 2010 12:28 pm

Hur har det gått?
kiwi
kiwi

Antal inlägg : 17
Age : 53
Registration date : 09-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Blodet stänker! - Sida 2 Empty Sv: Blodet stänker!

Inlägg  Lotta med Stella tor jan 14, 2010 2:49 pm

kiwi skrev:Hur har det gått?

Operationen gick bra. Men det första som hände när jag skulle hämta henne hos vetrinären när hon vaknat ur narkosen var att hon blev så glad att hon ruskade på sig så det började blöda jätte mycket genom stygnen. Sen blödde det hela nästa dag. Men nu har det äntligen slutat blöda. Vi har hållt oss inne och i stillhet (till Stellas stora förtret). På måndag ska stygnen tas. Sen hoppas jag att vi kan börja vara lite aktiva igen.
Lotta med Stella
Lotta med Stella

Antal inlägg : 44
Age : 53
Ort : Nacka
Registration date : 09-09-06

Till överst på sidan Gå ner

Blodet stänker! - Sida 2 Empty uppdatering

Inlägg  Lotta med Stella tis jan 26, 2010 11:51 am

Lotta med Stella skrev:
kiwi skrev:Hur har det gått?

Operationen gick bra. Men det första som hände när jag skulle hämta henne hos vetrinären när hon vaknat ur narkosen var att hon blev så glad att hon ruskade på sig så det började blöda jätte mycket genom stygnen. Sen blödde det hela nästa dag. Men nu har det äntligen slutat blöda. Vi har hållt oss inne och i stillhet (till Stellas stora förtret). På måndag ska stygnen tas. Sen hoppas jag att vi kan börja vara lite aktiva igen.

Idag tog vi bort stygnen, en vecka senare än planerat. Det har tagit längre tid att läka eftersom kylan gör att såret går upp hela tiden. Fortfarande har det inte läkt helt. Resultatet ser lite sisådär ut med frasiga kanter. Stella kommer aldrig bli någon utställningshund Crying or Very sad Men det enda jag bryr mig om nu är att det ska sluta blöda. Det andra örat blöder också, men har inga djupa jack. Vi får väl se om vi behöver göra samma procedur med det örat. Fördelen är att hon då får två flygöron istället för ett Wink
Lotta med Stella
Lotta med Stella

Antal inlägg : 44
Age : 53
Ort : Nacka
Registration date : 09-09-06

Till överst på sidan Gå ner

Blodet stänker! - Sida 2 Empty resultatet

Inlägg  Lotta med Stella sön jan 31, 2010 4:59 pm

Blodet stänker! - Sida 2 Img2331kq.th

Hennes vänsteröra är lite kortare, men det gör inget. Det har läkt fint (om än långsamt). Idag var hon utan plåster för första gången och det gick bra, utan att blodvite uppstod.
Lotta med Stella
Lotta med Stella

Antal inlägg : 44
Age : 53
Ort : Nacka
Registration date : 09-09-06

Till överst på sidan Gå ner

Blodet stänker! - Sida 2 Empty Sv: Blodet stänker!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet