PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Självlärda kommandon

+2
Sanna&Kelly
Suvi med Sniff
6 posters

Gå ner

Självlärda kommandon Empty Självlärda kommandon

Inlägg  Gäst ons jul 08, 2009 11:59 pm

Någon mer som har en hund som snappar upp egna kommandon (som sitter bättre än några inlärda Suspect )?

- Sätter jag upp håret börjar Totte springa omkring i lägenheten som en dåre. Anledning: Jag brukar alltid sätta upp håret innan vi går på promenad.

- Ringer husses telefon bryr han sig inte förutom när melodin som påvisar att det är jag som ringer spelas. Vid de tillfällena rusar han upp och piper för att husse ska svara.

- Vi har en väckarklocka som börjar lysa med ett starkt sken en halvtimme innan den börjar låta. I samma sekund som ljuset börjar sätter sig Totte i givakt. Vid första ljudet kastar han sig över husse för att väcka honom.

- Ropar jag husses namn och "VAKNA!" kastar sig Totte upp i sängen och pussar tills husse vaknar.

Mycket kan man säga om min vovve, men dum är han inte Laughing

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Suvi med Sniff tor jul 09, 2009 9:51 am

Sniffen är väldigt uppmärksam på sms och inkommande samtal. Om jag reser mej upp efter sådant börjar han jogga omkring och förväntningspipa av upphetsning - någon kommer och hämtar oss! Om jag får ett samtal just innan vi går ut och han tror att ett äventyr väntar fast det inte alls gör det så vill han ändå springa fram till alla bilar som saktar in. Skulle en främling då öppna dörren skulle han utan att tveka hoppa in.
Han uppfattar också tandborstning som signal, det betyder också att vi ska ut på äventyr.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Sanna&Kelly tor jul 09, 2009 1:06 pm

Suvi med Sniff skrev:Sniffen är väldigt uppmärksam på sms och inkommande samtal. Om jag reser mej upp efter sådant börjar han jogga omkring och förväntningspipa av upphetsning - någon kommer och hämtar oss! Om jag får ett samtal just innan vi går ut och han tror att ett äventyr väntar fast det inte alls gör det så vill han ändå springa fram till alla bilar som saktar in. Skulle en främling då öppna dörren skulle han utan att tveka hoppa in.

Så är det för Kelly också. Pratar man i mobilen (gäller alltså inte hemtelefonen utan bara mobilen) och reser sig direkt efter så flyger han upp och undrar vad som händer... Mad även om det ofta inte händer något!
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  frida & elis tor jul 09, 2009 2:47 pm

Sanna&Kelly skrev:
Suvi med Sniff skrev:Sniffen är väldigt uppmärksam på sms och inkommande samtal. Om jag reser mej upp efter sådant börjar han jogga omkring och förväntningspipa av upphetsning - någon kommer och hämtar oss! Om jag får ett samtal just innan vi går ut och han tror att ett äventyr väntar fast det inte alls gör det så vill han ändå springa fram till alla bilar som saktar in. Skulle en främling då öppna dörren skulle han utan att tveka hoppa in.

Så är det för Kelly också. Pratar man i mobilen (gäller alltså inte hemtelefonen utan bara mobilen) och reser sig direkt efter så flyger han upp och undrar vad som händer... Mad även om det ofta inte händer något!

Elis är precis likadan. Very Happy
frida & elis
frida & elis

Antal inlägg : 76
Age : 37
Ort : Tumba
Registration date : 08-10-11

http://www.fjii.se

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  ligistenzelda tor jul 09, 2009 5:25 pm

När mobilen ringer far Zelda upp och förväntanspiper. Om jag då dessutom tar med henne ut så pips det ännu mer i förhoppning om äventyr. Hon spanar tills vi hittar den som ringde Razz

När jag sminkar mig betyder det ofta att hon ska bli lämnad ensam så då sitter hon på hallmattan och iaktar mig

Hon förstår alltid när det är dags för spårning, hur hon kan urskilja vad jag packat i väskan är för mig ett mysterium.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Emma & Zeke tis sep 22, 2009 3:19 pm

Min ena katt vet att när jag sminkar mig så ska jag gå, så då brukar han attackera mina fötter, och sätta på mascara samtidigt som en katt försöker stympa mina fötter det är inte lätt... Razz

Emma & Zeke

Antal inlägg : 7
Registration date : 09-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Gäst tis sep 22, 2009 5:14 pm

Emma & Zeke skrev:Min ena katt vet att när jag sminkar mig så ska jag gå, så då brukar han attackera mina fötter, och sätta på mascara samtidigt som en katt försöker stympa mina fötter det är inte lätt... Razz

Hihi, han hoppas väl att du ska misslyckas så du stannar hemma Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Rivendells Kattis tis sep 22, 2009 9:06 pm

Ghibli reagerar oxå på mobilen, ringer den och jag bara svarar kort, typ: "Hej! Ja okej, vi ses snart!" då vet han att det kommer valpköpare...! Eller TROR sig veta! Då rantar han runt och piper, kollar i fönstrena.

Lika med väckar klockan. När piper är det FRUKOST! Då vaknar dom med ett ryck och hoppar runt.

Blessin går upp från sin plats när jag går på toa... Hon tror att det vankas promenad. Jag går alltid på toa innan vi ska ut.

Blessin reagerar oxå på när jag tar en huvudvärkstablett. När jag klämmer ut den ut folien så kommer hon och kollar om det är till henne. Hon fick nån magmedicin i tuggform en gång. Smakade godis!

Ghibli gillar små vita skåpbilar... jag och mina kollegor hade såna för MÅNGA år sen. Han ställer sig på bakbenen och vill fram... FORT...! För det kan ju vara nån man känner! Han har hoppat in i en sån en gång, han gick på flexi och flög in. Han vart lite besviken när han inte kände föraren dock... !
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Gäst tis sep 22, 2009 10:41 pm

Rivendells Kattis skrev:Blessin reagerar oxå på när jag tar en huvudvärkstablett. När jag klämmer ut den ut folien så kommer hon och kollar om det är till henne. Hon fick nån magmedicin i tuggform en gång. Smakade godis!

Ghibli gillar små vita skåpbilar... jag och mina kollegor hade såna för MÅNGA år sen. Han ställer sig på bakbenen och vill fram... FORT...! För det kan ju vara nån man känner! Han har hoppat in i en sån en gång, han gick på flexi och flög in. Han vart lite besviken när han inte kände föraren dock... !

Shit! Hoppas föraren tog det bra Laughing . Totte brukade reagera på bilar liknande mammas för då visste han att han skulle få åka med.

Angående tabletter så är det väl därifrån Totte har fått att äta maskmedicin utan något gott runt . . . Gurka äter han inte men Axilur! Rolling Eyes

I övrigt verkar mobilen vara en väldigt stor trigger sett till svaren. Kan det vara att vi ofta är oerhört konsekventa omedvetet när det kommer till procedurer runt telefonsamtal?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Sanna&Kelly ons sep 23, 2009 3:17 pm

Men hemtelefonen har inte alls samma triggning som mobilen!
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Självlärda kommandon Empty Sv: Självlärda kommandon

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet