PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lösningen på cykelproblemet

3 posters

Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  ligistenzelda lör jul 04, 2009 10:05 pm

En sån här skulle jag köpa om jag hade pengarna. Snacka om lazydog Laughing Wink

http://www.djurmaxi.se/cykel-trailer-p-2777.html

Vi har precis köpt cyklar, men det tråkiga är ju att Zelda inte kan följa med på cykelturerna..Hon orkar för det första inte skulle jag tro sen tycker jag det känns farligt att ha henne i springer på cykelbanor, över övergångsställen osv.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  Gäst lör jul 04, 2009 11:44 pm

ligistenzelda skrev:En sån här skulle jag köpa om jag hade pengarna. Snacka om lazydog Laughing Wink

http://www.djurmaxi.se/cykel-trailer-p-2777.html

Vi har precis köpt cyklar, men det tråkiga är ju att Zelda inte kan följa med på cykelturerna..Hon orkar för det första inte skulle jag tro sen tycker jag det känns farligt att ha henne i springer på cykelbanor, över övergångsställen osv.

Orka tror jag inte är några problem om du vänjer henne successivt. Våra soffpotäter har inga problem med att springa en mil när andan faller på. Så länge du har henne i någon form av koppel så har du ju koll på henne från cykeln också.

Att åka vagn bakom cykeln skulle jag själv gärna göra men har inte stött på någon frisk hund utan rörelsehinder som njuter mer av det än att få använda sina tassar Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  ligistenzelda sön jul 05, 2009 12:46 pm

Jo jag kan ju bygga upp hennes kondis eftersom. Det största problemet är att jag är rädd att hon ska dra omkull mig lr att hon ska springa framför cykeln och bli påkörd, in i cykeln, ut i vägen..Hur har man kontroll från en cykel när man får hundmöte, ska korsa en väg osv?

Får öva på det här Cool

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  Nina mån jul 06, 2009 1:58 am

Det er bare å sette igang og trene, det kommer nok til å gå superbra skal du se, og sykling i trav er superbra trening for hunden! Very Happy

Jeg sykler med begge mine hannhunder i styret, og de er sterke nok til å omtrent dra meg over ende når jeg står på bena, men det går kjempebra! Klarer jeg det med to sterke hanner klarer du det garrantert med én liten tispe! Smile Og om du er redd for at hun skal klare å dra deg over ende er det bare å kjøpe en bra sele og en springer, for den skal jo hindre selv store, tunge hunder i å klare å velte sykkelen, og selen hindrer hunden i å bli skadet i nakke osv om noe skjer... Wink
Nina
Nina

Antal inlägg : 57
Age : 42
Ort : Oslo, Norge
Registration date : 09-03-13

http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  ligistenzelda mån jul 06, 2009 11:20 am

Vi hade premiär idag! Gick bra förutom en gång då hon kastade sig mot en doftfläck, men jag hann rädda situationen. Det var knappt nån trafik så det gick väldigt bra överlag. Zelda tyckte det var så jäkla kul! Laughing Men jag måste nog skaffa ett koppel med dämpning lr nåt hm..Vill inte bli omkulldragen, hon är stark för att vara så liten..

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  Nina tis aug 04, 2009 2:51 am

Gratulerer med vel gjennomført jomfrutur, så flinke dere er! Very Happy

Her ser du mine i aksjon... Det er bare å fortsette å trene, så får du så bra kontroll skal du se! Very Happy Jeg har kommandoer jeg bruker på mine når jeg sykler...for å fortsette fram, for å svinge hit eller dit, for å bremse, for å stoppe helt, for å trave, for å trekke i full galopp osv, og da går det veldig fint! De er jo mer enn sterke nok til å dra meg over ende, men de kan komandoene og når jeg ber dem stoppe, eller fortsette rett fram selv om det kommer hunder forbi osv, så gjør de det de skal... Smile


Klare til dyst!

Lösningen på cykelproblemet CIMG1241

Lösningen på cykelproblemet CIMG1244


Hei hvor det går!

Lösningen på cykelproblemet CIMG1246

Lösningen på cykelproblemet CIMG1247

Lösningen på cykelproblemet CIMG1249

Lösningen på cykelproblemet CIMG1250
Nina
Nina

Antal inlägg : 57
Age : 42
Ort : Oslo, Norge
Registration date : 09-03-13

http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  ligistenzelda tis aug 04, 2009 1:51 pm

Ah! Ser livsfarligt ut Very Happy Zelda har fått mig att köra rakt in i en buske för att hon inte svängde höger när jag sa till utan svängde vänster och jag tappade totalt kontrollen när hon drog, släppte kopplet i sista sek och klarade mig undan skador Evil or Very Mad

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  Elly tor aug 06, 2009 3:31 pm

Ojdå, tur att det gick bra!
Hur sitter hon fast? Har du provat att sätta henne i skärpet? Dämpning på kopplet kan du sy själv med gummisnodd.
Elly
Elly

Antal inlägg : 44
Ort : Sollentuna
Registration date : 08-12-29

http://pinscherndixie.se

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  ligistenzelda tor aug 06, 2009 3:38 pm

Elly skrev:Ojdå, tur att det gick bra!
Hur sitter hon fast? Har du provat att sätta henne i skärpet? Dämpning på kopplet kan du sy själv med gummisnodd.

Jag vet i ärlighetens namn inte om jag vågar sätta fast henne i mig då hon inte riktigt lyssnar på mina dirigeringar och kan få för sig att rusa mot en doftfläck osv knäppa hund. Jag har henne bara i vanligt koppel i handen.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  Elly tor aug 06, 2009 4:22 pm

Jaha, men då förstår jag att det blir balansproblem Smile
Elly
Elly

Antal inlägg : 44
Ort : Sollentuna
Registration date : 08-12-29

http://pinscherndixie.se

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  ligistenzelda fre aug 07, 2009 12:02 pm

Ja det är helt enkelt livfarligt Laughing men träning ger färdighet

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Lösningen på cykelproblemet Empty Sv: Lösningen på cykelproblemet

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet