PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Huvet på sned?

+8
Elenya's
Suvi med Sniff
Fotofreaket
herrHarry
ligistenzelda
Jezzi & Desti
helena&ingo
Sanna&Kelly
12 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Sv: Huvet på sned?

Inlägg  Fotofreaket fre apr 03, 2009 3:13 pm

ligistenzelda skrev:
Fotofreaket skrev:Då kommer jag med min teori!Wink Det är ett tiggande-beteende tror jag...kanske .. Razz

Mycket möjligt! Jag testade idag och plåga vovven lite, genom att dröja med att servera maten och dessutom prata med henne, efter ett tag vred hon huvudet på sne lite. Men jag vill ju få fram det där rejäla tiltandet med huvudet, så sött Very Happy
Se där, jag hade rätt -jippi!! Razz Very Happy Nu behöver du bara plocka fram klickern och du kommer få en pinscher som lutar huvudet så hon nästan ramlar omkull tongue
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Will to please

Inlägg  Rivendells Cathrine sön apr 05, 2009 7:46 pm

Hej! Jag tror på Sannas teori och jag ser det som något positivt att dom söker kontakt och lägger huvudet på sne för att "fjäska" lite.


Gracie är iallafall den mest lyhörda hunden jag har här hemma och hon försöker verkligen förstå vad jag vill Very Happy

Gracie är en mkt gó mjukis, och hon är den enklaste pinscher jag ägt. Sedan om det är dåligt eller bra är väl upp till var och en. Emir gör också så och han är också en väldigt enkel och lyhörd Pinscherhane. Lite förarveka upplever jag dem båda som helt enkelt. Även om jag tycker Macke är den BÄSTA pinscher alla kategorier jag någonsin mött så var han en PAIN när han var ung och han krävde ngt kopiöst för att bli lugn, trevlig och lydig (vilket han är idag)... Gracie och Emir är helt enkelt a walk in the park, vilken soppa som helst skulle ha kunnat fostra dom till trevliga hundar Very Happy


Cathrine
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Sv: Huvet på sned?

Inlägg  Nina sön apr 05, 2009 8:08 pm

For vår del tror jeg hvert fall ikke det har noe med tigging å gjøre, for Otto har aldri gjort det i forbindelse med mat, han gjør det kunn når jeg snakker til han... Men han er også, som Cathrine sier om sine hunder, veldig lydhør og var...man trenger aldri å be han om en ting to ganger for å si det sånn... Begge mine hunder har vært ekstremt enkle og gitt meg null problemer som hundeeier, men Jonas er mer bestemt enn Otto, og har ikke noe imot å demonstrere at han ikke er enig med meg i enkelte ting, mens Otto aldri setter spørsmålstegn ved noen ting, han bare gjør det han får beskjed om, hehe... Så kanskje det ligger noe i dette, at det er veldig lydhøre hunder som gjør dette når de konsentrerer seg om å prøve å forstå hva som blir sagt, hehe... Very Happy
Nina
Nina

Antal inlägg : 57
Age : 42
Ort : Oslo, Norge
Registration date : 09-03-13

http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Till överst på sidan Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Sv: Huvet på sned?

Inlägg  ligistenzelda mån apr 06, 2009 11:49 am

Teorierna forsätter Laughing

Hm vet inte, alltså Zelda är väldigt kontaktsökande och gör oftast som matte vill, men huvudtilten, den där rejäla tilten som vissa hundar kör med, den måste vara medfödd eller inlärd, tror jag..

Är det en lugnande signal också kanske?

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Sv: Huvet på sned?

Inlägg  stina o canyo mån apr 06, 2009 2:04 pm

canyo har aldrig gjort så, tiltat med huvudet. jag tycekr det är jätte sött. inte när hon tigger eller när man pratar med henne. hon bara står där o tittar på en med öronen framåt o jag kan svära på att kunde hunden prata hade hon sagt " ja matte jag håller med dig till 100% , eller, vad det nåt du hade på hjärat matte ? " Laughing

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Sv: Huvet på sned?

Inlägg  ligistenzelda mån apr 06, 2009 4:17 pm

stina o canyo skrev:canyo har aldrig gjort så, tiltat med huvudet. jag tycekr det är jätte sött. inte när hon tigger eller när man pratar med henne. hon bara står där o tittar på en med öronen framåt o jag kan svära på att kunde hunden prata hade hon sagt " ja matte jag håller med dig till 100% , eller, vad det nåt du hade på hjärat matte ? " Laughing

Dom är bra söta iaf Laughing

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Huvet på sned? - Sida 2 Empty Sv: Huvet på sned?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet