PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fällning och pälsvård

5 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  Suvi med Sniff mån mar 30, 2009 10:32 pm

Sanna&Kelly skrev:
Suvi med Sniff skrev:Jag svängde glad i hågen in på Djurmagazinet och såg en gummikarda för 35 spänn. Bra, men den var för gles. Intill fanns en karda av Sannas modell, men den ville de ha 87 kronor för! Jag blev så bestört att jag inte köpte den, bara för att det fanns en så mycket billigare intill. Som absolut inte skulle passa visserligen, men ändå. Jag tänker söka vidare.
Faktum är att jag köpte en billig babyborste istället.

Kanske Djurmagazinet sett min blogg och denna tråd och förstod vilken rykande åtgång det skulle bli på dessa kardor, därav priset på den modellen! Laughing
Så måste det vara!
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  Sanna&Kelly tis mar 31, 2009 9:22 am

Jenni skrev:En gummikarda av billigaste sort duger alldeles utmärkt till de glesa strån som kallas päls på en pinscher Very Happy Lokes pälsvård är minimal, han har upplevt några drag med kardan några gånger under sitt liv (och blir då och då rullad på med massageälgen). Jag duschar honom ca 1 gång/månad (bajs är inte bara gott att äta, man luktar så gott om man rullar sig i det också). Han får bara torrfoder (men får smaka på allt möjligt), inga oljor eller andra tillskott och han är hur blank och fin som helst i pälsen. Jag tycker inte att han fäller speciellt mycket. Sopar jag golvet är hundhårandelen väldigt liten. Visst får jag en del hår på kläderna om vi gnuggat oss mot varandra men det är inte så mycket att jag undviker att skaffa kläder i en viss färg eftersom det tjocka lagret hundhår på dem skulle synas för mycket. Min husky var vit, all min inredning blev därför vit så det var lika bra att skaffa allt i vitt på en gång, jag hade aldrig svarta kläder och jag kunde bygga en ny hund i pinscherstorlek varje vecka av det hår jag samlade ihop på golvet (utan att det blev tunnare päls på den riktiga hunden). Jag kanske har en skev uppfattning om vad som är mycket hår förresten.... Very Happy

Ha ha, nä det går inte riktigt att jämföra huskyhår med det som kommer från en pinscher! Men det blir en del i alla fall, om jag borstar Kelly ordentligt kan jag i alla fall bygga en tät och fin röd mustasch... Laughing
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  Jenni tis mar 31, 2009 12:50 pm

Sanna&Kellye skrev: Men det blir en del i alla fall, om jag borstar Kelly ordentligt kan jag i alla fall bygga en tät och fin röd mustasch... Laughing

Det vill jag se! Mustasch på vid nästa pinscherträff om jag får be! Laughing
Jenni
Jenni

Antal inlägg : 191
Age : 46
Ort : Uppsala
Registration date : 08-10-14

http://loketoke.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  Sanna&Kelly tis mar 31, 2009 1:23 pm

Jenni skrev:
Sanna&Kellye skrev: Men det blir en del i alla fall, om jag borstar Kelly ordentligt kan jag i alla fall bygga en tät och fin röd mustasch... Laughing

Det vill jag se! Mustasch på vid nästa pinscherträff om jag får be! Laughing


Ha ha, okej! Kan du inte ta med dig en vit pinscher också, helst en tik tycker Kelly! Laughing
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  ligistenzelda tis mar 31, 2009 2:04 pm

Hah! Det handlar om teknik kom jag på igår när jag tog en omgång med gummikardan. Jag fick borsta medhårs och i criklar och vips så var halva golvet täckt av hår Very Happy

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  ligistenzelda tis mar 31, 2009 2:08 pm

Jenni skrev:En gummikarda av billigaste sort duger alldeles utmärkt till de glesa strån som kallas päls på en pinscher Very Happy Lokes pälsvård är minimal, han har upplevt några drag med kardan några gånger under sitt liv (och blir då och då rullad på med massageälgen). Jag duschar honom ca 1 gång/månad (bajs är inte bara gott att äta, man luktar så gott om man rullar sig i det också). Han får bara torrfoder (men får smaka på allt möjligt), inga oljor eller andra tillskott och han är hur blank och fin som helst i pälsen. Jag tycker inte att han fäller speciellt mycket. Sopar jag golvet är hundhårandelen väldigt liten. Visst får jag en del hår på kläderna om vi gnuggat oss mot varandra men det är inte så mycket att jag undviker att skaffa kläder i en viss färg eftersom det tjocka lagret hundhår på dem skulle synas för mycket. Min husky var vit, all min inredning blev därför vit så det var lika bra att skaffa allt i vitt på en gång, jag hade aldrig svarta kläder och jag kunde bygga en ny hund i pinscherstorlek varje vecka av det hår jag samlade ihop på golvet (utan att det blev tunnare päls på den riktiga hunden). Jag kanske har en skev uppfattning om vad som är mycket hår förresten.... Very Happy

Laughing
Jag har en långhårig katt och mina kläder är ofta vit-gråa efter henne, men dom håren är bara att ta bort med en klädvårdsrulle. Överallt i vår lägenhet så är det som ett lager av katthår, ser ut som spindelnät, men det är katthår!
Tycker pinscherhåren åker i kläderna och stannar där oavsett, men det är ju ett ett rött lager med päls på kläderna direkt Razz

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  Sanna&Kelly tis mar 31, 2009 4:55 pm

ligistenzelda skrev:Hah! Det handlar om teknik kom jag på igår när jag tog en omgång med gummikardan. Jag fick borsta medhårs och i criklar och vips så var halva golvet täckt av hår Very Happy

Medhårs? Ja, hur skulle man annars borsta?! Rolling Eyes Wink
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  ligistenzelda tis mar 31, 2009 6:33 pm

Sanna&Kelly skrev:
ligistenzelda skrev:Hah! Det handlar om teknik kom jag på igår när jag tog en omgång med gummikardan. Jag fick borsta medhårs och i criklar och vips så var halva golvet täckt av hår Very Happy

Medhårs? Ja, hur skulle man annars borsta?! Rolling Eyes Wink

Haha vi är inte alla lika smarta sörru! Jag har inte vågat borsta så för hon var så kinkig med kroppsvård förut, men nu går det galant. Cool

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Fällning och pälsvård - Sida 2 Empty Sv: Fällning och pälsvård

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet