PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Räven raskar över tomten...

+2
herrHarry
Anna
6 posters

Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Räven raskar över tomten...

Inlägg  Anna ons feb 18, 2009 10:19 am

På morgon promenaden idag träffade vi på räven med stort R....
Det börjar med att Ztella reagerar som hon alltid gör när något "konstigt" djur passerat utanför tomten. I det här läget reagerade hon och ville igenom häcken som går runt våran tomt, svårt att förklara men det var på kortsidan av huset som hon reagerade. Jag tänkte väl inte så mkt mer på det utan gick vidare, svänger höger och går nu på "baksidan" av huset på en gångväg....när vi passerat huset har vi ännumera tomt som sträcker sig ner till en korsning (gång/cykelbana)....nu märker jag igen att Ztella reagerar....helt plötsligt ser jag hur räven kommer springande ifrån våran tomt ner mot korsningen för att sedan springa vidare söderut. Det var mörkt ute men det är välupplyst med gatlampor så jag såg den tydligt på ca 20 meters håll. Den var sååå fin med stor yvig svans. Ztella reagerade hela vägen "runt" våran tomt så den hade verkligen varit hos oss. Så min lilla snorpa har verkligen en BRA nos, hon "markerar" genast så fort hon känner "nya" dofter runt huset.

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  herrHarry ons feb 18, 2009 12:16 pm

Ni har ju alla möjliga sorters vilda djur hos er! Very Happy
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  ligistenzelda mån feb 23, 2009 2:48 pm

Zelda hälsar att lite räv skulle kittla skönt i kistan Wink

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  Jenni mån feb 23, 2009 7:53 pm

Loke tycker det är skitläskigt när rävarna går och ropar till varandra på nätterna. Han vänder och drar hemåt på en gång!
Jenni
Jenni

Antal inlägg : 191
Age : 46
Ort : Uppsala
Registration date : 08-10-14

http://loketoke.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  Fotofreaket mån feb 23, 2009 9:17 pm

Har du inga bilder???? Very Happy
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  Jezzi & Desti tis feb 24, 2009 3:05 pm

När jag läser om rävar inpå husknuten måste jag bara berätta om en sak som hände mig för några år sedan. Här snackar vi närkontakt med vilda djur...

Jag och min dåvarande sambo bodde i ett hus som låg ganska avskilt i skogen och det var ju inte ovanligt att man såg rådjur, rävar och älg inpå huset.
En dag när jag skulle åka till jobbet på morgonen, klockan var strax innan 7, såg jag en räv stå och spana i utkanten av tomten. Jag har startat bilen men väntade lite med att köra iväg för jag tyckte det var så fint att se ett vilt djur såpass nära. Då hände det som jag fortfarande har svårt att greppa när jag tänker på det...

Räven vände sig om och tittade mot mig och bilen och helt plötsligt satte den kurs rakt mot bilen, inte rädd för fem öre! Den stannade alldeles framför bilen och stod och kikade med huvudet på sne. Jag bara satt helt still, var livrädd att jag skulle skrämma iväg den om jag rörde mig. Den stod där i typ 30 sek och sedan var det precis som att den utvärderat situationen och fann att jag inte var farlig för helt plötsligt hoppade räven upp på motorhuven på bilen!!! Shocked Shocked

Den ställde sig och kikade på mig genom rutan och fortsatte sedan upp på taket och trampade runt en stund, sedan ner på huven igen och tittade nyfiket på mig. Jag öppnade dörren lite försiktigt och då hoppade den ner från bilen och kom fram och nosade på mitt ben. Då vaknade Desti till liv där bak dock och började skälla och då blev räven lite skrämd och drog sig sakta men säkert därifrån och försvann tillslut ut i skogen igen.

Det var utan att överdriva det häftigaste jag har upplevt! afro
Jezzi & Desti
Jezzi & Desti

Antal inlägg : 76
Age : 40
Ort : Brålanda
Registration date : 08-11-20

http://www.jezzi.se

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  Anna ons feb 25, 2009 12:18 pm

WOW!!!!!

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Räven raskar över tomten... Empty Sv: Räven raskar över tomten...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet