PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Världens första Pinscher med Agillity championat?!

+2
herrHarry
Rivendells Cathrine
6 posters

Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  Rivendells Cathrine mån okt 13, 2008 8:33 pm

Hej!

Tror denna vackra finska Pinschertiken är världens första Pinscher med ett championat. Efter vad jag förstått har hon också tävlat (kan eventuellt varit i lag men efter vad jag hört var det även individuellt också) i Finska mästerskapen.
Hon är även finsk utställningschampion. COOLT och kanske lite sporrande för agillity eliten här hemma Smile


Världens första Pinscher med Agillity championat?! Fin20mva_2


FIN MVA FIN AVA TK1 Sini-Minin Anno Domini "Rhea"
9.3.08 Kannus TOKO ALO1 165 p.
6.4.08 Kannus TOKO ALO1 187 p.
25.6.08 Kokkola TOKO ALO1 TK1 187 p.
7.9.2008 Rheasta FIN AVA
-Suomen ensimmäinen agilityn valioarvon saavuttanut pinseri!
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  herrHarry mån okt 13, 2008 8:57 pm

WOW!! Vad häftigt!!!

Det är nog Nordens första också, ja kanske till och med världens!!! Very Happy

Att ta championat i FInland är svårare än att göra det här i Sverige! I Finland måste du vinna för att få cert, i Sverige "räcker" det att bli sämst femma.

Men jag förstod inte allt som stod där under på finska. Kan någon översätta?
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  BeeBronx mån okt 13, 2008 8:59 pm

herrHarry skrev:WOW!! Vad häftigt!!!

Det är nog Nordens första också, ja kanske till och med världens!!! Very Happy

Att ta championat i FInland är svårare än att göra det här i Sverige! I Finland måste du vinna för att få cert, i Sverige "räcker" det att bli sämst femma.

Men jag förstod inte allt som stod där under på finska. Kan någon översätta?

Finns hopp om framtiden då Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  herrHarry mån okt 13, 2008 9:02 pm

BeeBronx skrev:
herrHarry skrev:WOW!! Vad häftigt!!!

Det är nog Nordens första också, ja kanske till och med världens!!! Very Happy

Att ta championat i FInland är svårare än att göra det här i Sverige! I Finland måste du vinna för att få cert, i Sverige "räcker" det att bli sämst femma.

Men jag förstod inte allt som stod där under på finska. Kan någon översätta?

Finns hopp om framtiden då Wink

Haha, nä, jag tror tyvärr inte det...

Harry är för ojämn och han blir ju sex år i vår.

Men någon annan pinscher kanske fixar det!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  Anna ons okt 15, 2008 11:33 am

Jag har funnit följande info på kennel Of Leijlidens hemsida:
"In year 2000 following pinschers have achieved Agility Certificate:

Of Leijliden Quella Julia "Juli"
Of Leijliden Zarlino "Dino"
Of Leijliden Be My Best "Vilma"
Of Leijliden Best Design "Siru" "

Finner även följande text:
"Agility
In Finland German pinschers have participated in agility training since the beginning of the 90-s. The first finnish pinscher participated in official agility competition in 1992, this was Of Leijliden Wera, who also competed in obedience. In 1992 also started her official agility career Of Leijliden Quella-Julia and she is still going on in year 2000 with her age of 10.
Agility team "Pilsner Power" with it´s four Of Leijliden-pinschers took part in a big agility event AGIROTU1999 and took the 5th place. In AGIROTU2000 there were already two and 2001 three pinscher teams - so it can be said, that German pinschers are capturing their place in Finnish agility.
Finnish Pinscher Club founded a prize for "Agility Dog of Year" in 1998. First to get this title was Of Leijliden Quella Julia. In year 2000 title was awarded to Of Leijliden Best Design and 2001 to Of Leijliden Zarlino"

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  Wendy ons nov 12, 2008 5:44 pm

herrHarry skrev:WOW!! Vad häftigt!!!

Det är nog Nordens första också, ja kanske till och med världens!!! Very Happy

Att ta championat i FInland är svårare än att göra det här i Sverige! I Finland måste du vinna för att få cert, i Sverige "räcker" det att bli sämst femma.

Men jag förstod inte allt som stod där under på finska. Kan någon översätta?


jag har alltid fått lära mig att för att plocla cert så måste man komma på första plats i klass 3. precis som i finland. inte dom fem första!
eller är det ändrat för i år?
men om vinnaren redan har championat så går certet till näst högst placerade osv.. ner till femteplatsen... förutsatt att man inte har några fel..
men du kankse menade att detta inte gäller i finland... för de vet jag inte =)
Wendy
Wendy

Antal inlägg : 3
Ort : Skövde
Registration date : 08-11-11

http://my.opera.com/super_wendy/

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  herrHarry ons nov 12, 2008 6:48 pm

Wendy skrev:
herrHarry skrev:
Att ta championat i FInland är svårare än att göra det här i Sverige! I Finland måste du vinna för att få cert, i Sverige "räcker" det att bli sämst femma.


jag har alltid fått lära mig att för att plocla cert så måste man komma på första plats i klass 3. precis som i finland. inte dom fem första!
eller är det ändrat för i år?
men om vinnaren redan har championat så går certet till näst högst placerade osv.. ner till femteplatsen... förutsatt att man inte har några fel..
men du kankse menade att detta inte gäller i finland... för de vet jag inte =)

Ja, alltså jag var kanske otydlig. Wink

I Finland är det så att du måste vinna för att få cert. Kommer du tvåa och ettan är fullcertad så delas inget cert ut. I Sverige får du cert ner till femte plats om de hundarna före dig är fullcertade. Blir du sexa med fem championhundar före dig delas inget cert ut. Givetvis måste man vara flefri på både hinder och tid. Endast ett cert delas ut.

Nu tror jag nog att jag formuelrade mig rätt. Very Happy
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  Wendy ons nov 12, 2008 7:23 pm

herrHarry skrev:
Wendy skrev:
herrHarry skrev:
Att ta championat i FInland är svårare än att göra det här i Sverige! I Finland måste du vinna för att få cert, i Sverige "räcker" det att bli sämst femma.


jag har alltid fått lära mig att för att plocla cert så måste man komma på första plats i klass 3. precis som i finland. inte dom fem första!
eller är det ändrat för i år?
men om vinnaren redan har championat så går certet till näst högst placerade osv.. ner till femteplatsen... förutsatt att man inte har några fel..
men du kankse menade att detta inte gäller i finland... för de vet jag inte =)

Ja, alltså jag var kanske otydlig. Wink

I Finland är det så att du måste vinna för att få cert. Kommer du tvåa och ettan är fullcertad så delas inget cert ut. I Sverige får du cert ner till femte plats om de hundarna före dig är fullcertade. Blir du sexa med fem championhundar före dig delas inget cert ut. Givetvis måste man vara flefri på både hinder och tid. Endast ett cert delas ut.

Nu tror jag nog att jag formuelrade mig rätt. Very Happy


Nu tänker vi likadant!! =) det är svårt att formulera sig så alla fattar... bara för att man sj fattar precis vad man skriver... haha! jag är likadan!
Wendy
Wendy

Antal inlägg : 3
Ort : Skövde
Registration date : 08-11-11

http://my.opera.com/super_wendy/

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  Fotofreaket tor jan 08, 2009 1:30 am

Det var tunga grejjer! Otroligt häftigt!!!!!! Grattis till Finland! What a Face
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Världens första Pinscher med Agillity championat?! Empty Sv: Världens första Pinscher med Agillity championat?!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet