PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

trötter

5 posters

Gå ner

trötter Empty trötter

Inlägg  helena&ingo mån jan 12, 2009 5:28 pm

hur trött kan en 14-mån unghund vara utan att man ska reagera?

Just idag är det ju inte konstigt för han har en väldigt händelserik helg bakom sig, men jag tycker att han har kommit in i en riktig sovar-fas. Istället för att vakna halv åtta som förut, sover han gärna längre (utom hemma hos sanna hahaha) till nio-tio. Sedan räcker en kort promenad, sedan hem å sova 3-4 timmar igen, å så går dygnet runt. Och på promenaderna vi varit på på sistone har jag tyckt mig ana en tröttare hund än tidigare. Han kutar inte omkring hej vilt lika mycket.

Är det åldersbetingat? Växer han? Är det knutet till vintern? Ska jag oroa mig som en riktig mamma för min tonårskille som sover dygnet runt? Razz

helena&ingo

Antal inlägg : 33
Registration date : 08-11-09

Till överst på sidan Gå ner

trötter Empty Sv: trötter

Inlägg  Suvi med Sniff mån jan 12, 2009 5:51 pm

Jag kan inte svara på hur det "ska" vara, men jag kan ju avslöja att Sniffen sover jäääättemycket nu! Många och långa sovpass och fråga mej inte hur hans blåsa är konstruerad som kan hålla sig så länge...!
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

trötter Empty Sv: trötter

Inlägg  herrHarry mån jan 12, 2009 6:00 pm

Svårt att säga. Men så länge han mår bra i övrigt och äter och dricker tror jag inte att du behöver oroa dig.
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

trötter Empty Sv: trötter

Inlägg  ZetaNova mån jan 12, 2009 6:17 pm

Nova är ca 10 månader och är en riktig sömntuta, hon kan sova till 11 utan problem. Ofta får jag gå in och hämta henne ur sängen när jag tar morgonpromenaden innan jobbet runt åttatiden. Det räcker inte med det vanliga stiga upp, skramla med kopplet/nycklar ta på sig ytterkläder etc för få henne att gå ur sängen... Häromveckan knuffade min särbo på henne lite för hon skulle pallra sig upp det enda hon gjorde var att välta över till andra sidan och sov vidare... Wink Efter promenaden kryper hon ofta tillbaka i sängen igen. Hon är i övrigt som vilken tonårsvalp som helst, alltså fullt ös med lite väl mycket ludd i öronen just nu. Wink Så jag tror inte du behöver oroa dig ang sovandet om han i övrigt verkar må bra och äter och så.

Sen generellt så sover min äldre och har alltid gjort det mer under vinterhalvåret än under sommaren, tror det har med antalet dagsljustimmar att göra (tror mig hört det ågonstans annars är det väl bara min egen teori men jag vet ju att jag själv är mkt piggare under ljusare tiden av året), hon är dessutom mycket piggare, och mer spring i benen och busigare på våren/sommaren.

Är du väldigt osäker och tycker han har förändrat beteende så hade jag nog åkt till veten för säkerhetsskull iallafall, alltid skönt att veta.

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

trötter Empty Sv: trötter

Inlägg  Sanna&Kelly tis jan 13, 2009 3:48 pm

Hi hi, jag tror nog att Ingo-Bingo håller på att bli vuxen! Sedan tror jag säkert att det påverkas av att det är kallt och mörkt ute hela tiden, vem vill gå ut då när man kan ligga hemma och sova..?

Jag tyckte då i alla fall inte att han verkade trött eller dålig på något sätt när vi passade honom i helgen! Wink
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

trötter Empty trött-ingo

Inlägg  helena&ingo tis jan 13, 2009 5:03 pm

hehe, nej med så mkt nya leksaker, Kelly, goda tuggben och långa promenader förstår jag att han håller igång! Smile Men det är nog som ni alla säger, han är nog påverkad av mörkret och vädret. Det är man ju själv så det vore ju konstigt om inte hundar också blev tröttare under vintern. Synd att man själv inte kan ta ledigt och sova under dagarna nu...

helena&ingo

Antal inlägg : 33
Registration date : 08-11-09

Till överst på sidan Gå ner

trötter Empty Sv: trötter

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet