PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Köldkramp?

5 posters

Gå ner

Köldkramp? Empty Köldkramp?

Inlägg  Suvi med Sniff mån jan 05, 2009 2:12 am

Vid minus 14 grader har min doggy fått nog! Han går 5-10 meter och sen är det som om benen viker sig på honom, han sätter sig på rumpan och försöker lyfta tassarna. Hur vet jag om han har kramp i musklerna eller om han fryser om fossingarna? Och vad sjutton gör jag åt det?
Om det är lårmusklerna som gör ont räcker inte täcke, han måste väl ha overall? Eller? Ni vet ju hur de stackars hårlösa kycklinglåren ser ut...
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  Gäst mån jan 05, 2009 2:28 am

Det finns ju skor för hundar. Kanske kan vara något när det blir riktigt kallt?

Tottes tassar är så grova så de klarar det mesta men lillans blir iskalla och tar lång tid att värma upp (även under täcke och under husse Wink )

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  Pinscherflickorna mån jan 05, 2009 12:52 pm

Idag var det lika kallt hos oss också och då började både Aisha och Izzie hoppa på 3 ben mot slutet av rundan. Hos dem är jag säker på att det handlade om att de frös om tassarna! Värmde tassarna lite i mina händer och sedan gick de normalt hem.
Det finns skor som sagt att köpa men vi har inte gjort det, försöker hålla värmen uppe genom raska promenader och oftast är det ju inte så här kallt!

Pinscherflickorna

Antal inlägg : 36
Registration date : 08-10-10

http://pinscherflickorna.bloggagratis.se

Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  Suvi med Sniff mån jan 05, 2009 1:27 pm

Jag är bara så förvånad, för Sniffen brukar inte vara kinkig med vädret och nu hinner vi knappt utanför porten innan han sätter sig och håller upp tassarna i luften! Har aldrig sett honom se så lidande ut. Det värsta är att han vill in igen utan att ha kissat och bajsat! Och så kan vi ju inte ha det.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 54
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  ZetaNova ons jan 07, 2009 2:01 pm

Zeta har lite problem när det är mer än 10 minus ute, då altinerar hon lite emellanåt att lyfta på bakbenen och hoppa på tre ben. Men är hon lös så brukar det inte vara några problem då rör hon sig mer än på koppelpromenader.

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  AzaBouleau ons jan 07, 2009 9:53 pm

Texie brukar inte ha problem med vädret men hon började också hoppa på tre ben när kylan kom. Men när hon fått upp värmen så går det bättre. Vi har varit i Jämtland över jul och nyår och en dag så var det -30 grader kallt och det var första gången som hon vände i dörren och inte ville följa med ut. Hon följde dock med senare men då bara snabbt ut och kissa precis utanför dörren och sen ville hon in igen Very Happy
AzaBouleau
AzaBouleau

Antal inlägg : 38
Age : 40
Ort : Alingsås
Registration date : 08-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  ligistenzelda fre jan 09, 2009 11:25 am

Finns det inte benvärmare för hundar då? Very Happy

Zelda hoppar också på tre ben imellanåt när det är svinkallt, men jag brukar värma tassarna med händerna och sen går hon glatt vidare. (tills nästa köldkramp Wink)

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Köldkramp? Empty Sv: Köldkramp?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet