PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Årsmöte och medlemsmöte..

+5
Jezzi & Desti
Joanna
Anna
ZetaNova
BeeBronx
9 posters

Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  BeeBronx sön jan 04, 2009 7:33 pm

Vilka är det som har planer på att åka?

Bara på söndagen eller även på medlemsmötet på lördagen?

Planer på att sova kvar?
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  ZetaNova ons jan 07, 2009 3:45 pm

Jag funderar på att åka, inte bestämt mig ännu dock Smile

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Anna tor jan 08, 2009 12:27 pm

Jag bor ju nästan "granne" med platsen där vi skall vara så jag planerar ju skarpt på att komma dit. Skall försöka få lite barnpassning lördag och söndag på ett eller båda barnen...
Å jag behöver ju inte boka boende eftersom jag bor så nära och TRE platser är redan bokade hemma hos mig så jag får lite gäster över helgen...kul :-)


Senast ändrad av Anna den fre jan 09, 2009 12:06 pm, ändrad totalt 1 gång

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Joanna tor jan 08, 2009 2:09 pm

Jag funderar också på att åka men vill helst inte åka själv. Kanske vi kan skrapa ihop ett gäng och åka tillsammans Very Happy
Joanna
Joanna

Antal inlägg : 118
Age : 52
Ort : Nybro
Registration date : 08-10-10

http://www.hickson.nu

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Jezzi & Desti tor jan 08, 2009 2:41 pm

Jag bor ju också "granne" i princip (bara ca 2 mil dit) så jag kommer absolut! Very Happy
Jezzi & Desti
Jezzi & Desti

Antal inlägg : 76
Age : 40
Ort : Brålanda
Registration date : 08-11-20

http://www.jezzi.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  ZetaNova tor jan 08, 2009 3:30 pm

Joanna skrev:Jag funderar också på att åka men vill helst inte åka själv. Kanske vi kan skrapa ihop ett gäng och åka tillsammans Very Happy

Tycker jag låter som en toppenidé!

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  herrHarry tor jan 08, 2009 4:25 pm

Jag vill verkligen åka... Men det är en bit dit, jag ammar fortfarande, Agust kan ju inte komma med...
Sen är det dessutom samma datum som årsmötet för min brukshundklubb där jag är revisor plus att jag har en träning för min privattränare inbokad samma dag. Rolling Eyes

Krångel! scratch
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Appealing Grace tor jan 08, 2009 9:17 pm

Är det någon från Mälardalen med omnejd som ska åka ner? Har bara råd att åka ner om det går att samåka med någon annan... Crying or Very sad
Appealing Grace
Appealing Grace

Antal inlägg : 75
Age : 46
Ort : Surahammar
Registration date : 08-10-11

http://www.moudi.se/

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  BeeBronx fre jan 23, 2009 7:15 pm

Det borde inte vara så svårt att ordna med samåkning ...

Det är så otroligt viktigt att så många som möjligt kommer på årsötet - vi skall rösta fram en styrelse vi vill skall jobba för oss och även ta ställning till de motioner som är inskickade!

Styrelsen som har suttit under ett svårt, jobbigt och belastande år har verkligen gjort ett dunderjobb. De jobbar för er "valpköpare" och oss uppfödare - inte alltid så synliga, men alltid avgörande för rasens fortlevnad!

Alla som är medlemmar har rösträtt.

Ta chansen - hör med era uppfödare, kompisar och närboende om ni kan samåka visa att du stödjer styrelsen på plats, där det räknas ... inte hemma där det inte finns....

Årsmötet är ju medlemens möjlighet att visa stöd och förtroende för styrelsen - våran chans att påverka hur och vad... Helt enkelt där vi formar och möjligör ....

Söndagen den 8 februari - boka det i kalendern.
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  BeeBronx lör jan 24, 2009 6:42 pm

Har ni sett att alla motioner ligger ute?

Jag hoppas att även revisionsberättelser och valberedningens förslag kommer ut snart.
Blir lite spännande med vilka som kommer ställa upp igen - hoppas alla de som sitter gör det.
Viktiga dokument för att se hur årsmötet kommer vinklas och framtiden ter sig.

Har ni läst motionerna?????????

Visserligen är inte årsmötetsprotokollet sedan förra årets möte justerat av alla justerare - men det ligger äntligen ute nu med - finns för genomläsning.
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Anna tis jan 27, 2009 12:57 pm

BeeBronx skrev:Har ni sett att alla motioner ligger ute?

Jag hoppas att även revisionsberättelser och valberedningens förslag kommer ut snart.
Blir lite spännande med vilka som kommer ställa upp igen - hoppas alla de som sitter gör det.
Viktiga dokument för att se hur årsmötet kommer vinklas och framtiden ter sig.

Har ni läst motionerna?????????

Visserligen är inte årsmötetsprotokollet sedan förra årets möte justerat av alla justerare - men det ligger äntligen ute nu med - finns för genomläsning.

Gällade 2008 års årsmötesprotokoll så har man ju inte sittande styrelse kunnat jobbat på vissa uppdrag som motionerna gav på grund av att protokollet egentligen inte är klart. Viktiga bitar som kritiserats har inte kunnat förändrats på grund av detta. Det är sååå tråkigt när människor tar på sig uppdrag men inte kan slutföra dem på vettigt sett.

Jag har studerat motionerna. Precis som de flesta år faller en del motioner på formuleringsfel och det är på sätt och vis synd. Men motionen om att klubbens skall ge tillbaka halva ögonlysningskostnaden för hundar över 7 år är en jättebra sak att ta till MEN om det skall vara en testperiod på 2 år och och grundlig utvärdering skall göras efter detta så kan ju inte det redovisas i god tid inför årsmötet 2011, redovsining kan inte ske då förrän inför årsmötet 2012 eftersom utvärderingen skall göras efter testperioden på 2 år. Så det gäller verkligen att formulera motioner rätt....


Senast ändrad av Anna den tis jan 27, 2009 1:24 pm, ändrad totalt 1 gång

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  herrHarry tis jan 27, 2009 1:16 pm

Vill bara påpeka att man måste anmäla sig ifall man kommer på föreläsningen och middagen på lördagen.
Detta pga att vi behöver veta hur många som kommer eftersom Pinschersektionen bjuder på mat på lördagkvällen! Very Happy
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Skulle såååå gärna velat komma...

Inlägg  Rivendells Kattis tis jan 27, 2009 1:54 pm

Men den helgen är det valpleverans plus att Cathrine kommer hem från USA den helgen... Så jag lär inte kunna lämna över ansvaret till henne förrän söndag kväll... Och då antar jag att ni redan beräknar att ni ska vara klara!

Jag tycker det är viktigt att delta, men kan tyvärr inte!

*suck*

Kattis
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Anna tis jan 27, 2009 4:23 pm

hahahah har ni hört (läst) va....dessa inlägg på detta forum som handlar om årsmötet anses vara "desperata odemokratiska rättshaveristmetoder"...
då man UPPMANAR till att komma till årsmötet. Ord som "visa styrelsen sitt stöd", "medlemmar har rösträtt" "gratis mat har man också lockat med" "kuppa möten"...

hahaha säger jag igen...förr om åren har flertalet personer på ett annat forum använt sig utav samma sak å då var det ingen som sa något.

hahahah säger jag inte.... Det var för några år sedan som ett årsmötet blev KUPPAT och det ordentligt....jag var med och flertalet andra uppfödare var med och ordnade detta...det blev en kupp utan dess like...har för mig att hela sittadnde styrelse utom en suppleant & en ledamot avsattes då röster lades på andra personer. Ja det var uppgjort i förväg. Jag vet också om att rutinerade personer inom SSPK sa till själva årsmötet att tänka sig för både en och två gånger om att ha på något vis kvar runiterat kunnit folk då det är svårt att sätta samman en helt "ny" styrelse. Det var ju inte så många års sedan som Pinschersektionen åter igen drabbades av stort bortfall och nästan en helt ny styrelse sattes samman....det var väl inte någon kupp den gången men hur som haver....att få dessa uppmaningar till att det luktar kupp...hahahahha

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  ZetaNova tis jan 27, 2009 4:34 pm

Ja det måste ju vara helt fel att försöka få medlemmar att engagera sig i vår ras, och att göra reklam för årsmötet där vi som medlemmar faktiskt kan påverka hur styrelsen som ska verka för vår ras ska se ut... Det vore synd om det nådde ut till valpköpare och annat intresserat folk...

Sen är vi ju alla vuxna människor som har en egen åsikt! Oavsett om vi känner varandra sen tidigare eller har samåkt...

Sen har väl personer gått ut varje år med uppmaningar och reklam om årsmötet? Varför denna uppståndelse, eller är det bara jag som inte förstår? Har jag missat något?

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Age : 45
Ort : Växjö
Registration date : 08-10-09

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Anna tis jan 27, 2009 4:40 pm

ZetaNova skrev:Ja det måste ju vara helt fel att försöka få medlemmar att engagera sig i vår ras, och att göra reklam för årsmötet där vi som medlemmar faktiskt kan påverka hur styrelsen som ska verka för vår ras ska se ut... Det vore synd om det nådde ut till valpköpare och annat intresserat folk...

Sen är vi ju alla vuxna människor som har en egen åsikt! Oavsett om vi känner varandra sen tidigare eller har samåkt...

Sen har väl personer gått ut varje år med uppmaningar och reklam om årsmötet? Varför denna uppståndelse, eller är det bara jag som inte förstår? Har jag missat något?
Det är så sant som du skriver....det är upp till var och en att göra reklam för olika endamål......men i det här fallet negaitiviseras denna reklam på en privat sida på internet...behöver nog inte säga mer ni hittar nog dit.... Laughing

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Rivendells Kattis tis jan 27, 2009 5:19 pm

Jag bara ler... vad är hemligheten Kattis...?

Jag undrar ändå... hur orkar man?

ÅK TILL ÅRMÖTET ALLIHOPA!!! KUPPA OM NI VILL! RÖSTA FRITT! LÅT SYSTEMET HAVERERA!!! cheers

Jag ska hålla tummarna för att det blir ett kanonmöte för PINSCHER-sverige... inte för enskilda intressenter...!

Jag undrar bara en sak... Hur gör vi för att slippa denna splittring i fokus på klubben och rasen? Finns det överhuvudtaget en chans att vi kan jobba FÖR rasen tillsammans eller kommer det alltid att vara på skilda vägar med skilda motiv?

lol!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Gäst tis jan 27, 2009 5:51 pm

Rivendells Kattis skrev:Jag undrar bara en sak... Hur gör vi för att slippa denna splittring i fokus på klubben och rasen? Finns det överhuvudtaget en chans att vi kan jobba FÖR rasen tillsammans eller kommer det alltid att vara på skilda vägar med skilda motiv?

lol!

Då kommer frågan, vad är att arbeta för rasen?

Jag tror de flesta som har pinscher är måna om rasen och sin/a hund/ar. Ändå så finns det förmodligen nästan lika många sätt att se på vad som är bra som det finns antal ägare. Det som förmodligen skulle kunna hjälpa är lite högre toleransnivå och lite mer överseende med andras sätt att se på saken men tyvärr verkar det för tillfället vara så infekterat inom pinschervärlden att det är ytterst få som vågar släppa efter på prestigen.

En sak som man kan ha i åtanke är dock att det verkar inte vara mycket bättre inom andra raser. Klen tröst kanske Neutral

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Rivendells Kattis tis jan 27, 2009 6:27 pm

Håller full ut med!

MEN - om vi försöker ha tolerans med varandras syn på hundägande, avel, föreningsliv och allt... Om vi pratar med varandra utan att fördöma och gå bakom ryggen på varann. Om vi står får vår egen åsikt och bemöter kritik med öppet sinne. För ibland... (även om det sällan händer mig... Very Happy SKOJJA BARA!!) kan det ju ligga nåt i den kritik som riktas mot en.

Man kan vara vara den man är och försöka se andra för vad dom är. Vissa går samma väg och man har massor gemensamt. Andra går andra vägar och får stå för det. Man behöver inte tycka om alla men kanske respektera åsikter och tankar.

Att arbeta tillsammans för rasen är för mig att låta alla få ha en talan, prata och enas om hur går vi vidare med det för att det ska gynna alla. Vara öppen och ärlig i alla frågor som kan tänkas komma upp.

Flum flum... gör jag min tanke tydlig eller flummar jag bara?? Question
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  BeeBronx ons jan 28, 2009 9:21 am

Vet ni vad - jag tycker en av de stora fördelarna med detta forum är att man inte hoppar på varandra, man tål att diskutera - och vända och vrida på saker - gemensamt och med god ton.

Att det skulle tas på upp en privat site och vändas negativt var något jag räknade med - och tänka sig även med instickaren ang ansvarsfrihet Wink - för att framställa mig och styrelsen negativt. MEN vi behöver ju inte ens bemöda oss med att besvära oss....

Jag tycker det skall bli roligt med mötet i år - och jag hoppas fortfarande flera kommer som tycker pinscher är kul, ÄR medlemmar och vill se rasen ha en framtid!

Nu är det dags för mig att gå på jobb - ha en bra dag
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Joanna ons jan 28, 2009 4:19 pm

Rivendells Kattis skrev:


ÅK TILL ÅRMÖTET ALLIHOPA!!! KUPPA OM NI VILL! RÖSTA FRITT! LÅT SYSTEMET HAVERERA!!! cheers


Hohaha...ha ha ha.... TACK!!! fick mig ett GOTT SKRATT TACK lol!


Senast ändrad av Joanna den tor jan 29, 2009 4:48 pm, ändrad totalt 1 gång
Joanna
Joanna

Antal inlägg : 118
Age : 52
Ort : Nybro
Registration date : 08-10-10

http://www.hickson.nu

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Hjälp Kattis dom har kommit på oss!

Inlägg  Rivendells Cathrine ons jan 28, 2009 8:00 pm

H`n har ju kommit på oss, det är en enorm konspiration, egentligen är jag inte i San Diego utan jag är i Vargön och planerar den stora kuppen.

Jag har betalat in gåvomedlemskap till samtliga släktingar till mina vänner och bekanta som inte ens tycker om hundar.

Jag och några vänner går just nu runt med plakat i Vänersborg och erbjuder 200 kr i betalning för att helt okända människor ska komma och rösta som jag vill på årsmötet.
Vi kommer alla ha oranga tröjor på oss som jag tryckt upp speciellt för årsmötet, alla utom vår flockledare (som måste förbli okänd ännu så länge) som kommer ha en grön tröja med texten HSB - HON SOM BESTÄMMER. Detta självklart så det blir enkelt för de ovetande att rösta så att ingen i flocken råkar rösta fel. Vi har funderat lite på att kontakta några tuffa killar som ska stå i dörren för att på så sätt få oliktänkande att tänka sig för innan dom röstar eller höjer sin röst för fel sak.

Puss och kram från ett soligt San Diego (idag ska jag bada med delfiner på Seaworld, klockan är nämligen endast åtta på morgonen här när jag postar detta) eller var det kanske Vargön?.

Cathrine
På en liten allvarligare not, skulle folk kunna lära sig att helt enkelt sköta sig själv skita i andra, inse att de som inte jobbar för rasen är dom som jobbar helt utanför klubben. Och dom mest aktiva uppfödarna jobbar samtliga för att driva rasen framåt även om vi inte har samma syn alla gånger för hur det arbetet ska bedrivas. MEN det betyder eg inte att ngn är speciellt mycket bättre än någon annan, bara att man har en annorlunda syn.
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  BeeBronx ons jan 28, 2009 10:05 pm

REVISIONSberättelse

Nu ligger även revisonsberättele´, förvaltningsrevision och valberedningens förslag ute.

Detta är nog första gången det finns två revisionsberättelser.
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Anna tor jan 29, 2009 3:59 pm

Rivendells Cathrine skrev:H`n har ju kommit på oss, det är en enorm konspiration, egentligen är jag inte i San Diego utan jag är i Vargön och planerar den stora kuppen.

Jag har betalat in gåvomedlemskap till samtliga släktingar till mina vänner och bekanta som inte ens tycker om hundar.

Jag och några vänner går just nu runt med plakat i Vänersborg och erbjuder 200 kr i betalning för att helt okända människor ska komma och rösta som jag vill på årsmötet.
Vi kommer alla ha oranga tröjor på oss som jag tryckt upp speciellt för årsmötet, alla utom vår flockledare (som måste förbli okänd ännu så länge) som kommer ha en grön tröja med texten HSB - HON SOM BESTÄMMER. Detta självklart så det blir enkelt för de ovetande att rösta så att ingen i flocken råkar rösta fel. Vi har funderat lite på att kontakta några tuffa killar som ska stå i dörren för att på så sätt få oliktänkande att tänka sig för innan dom röstar eller höjer sin röst för fel sak.

Puss och kram från ett soligt San Diego (idag ska jag bada med delfiner på Seaworld, klockan är nämligen endast åtta på morgonen här när jag postar detta) eller var det kanske Vargön?.

Cathrine
På en liten allvarligare not, skulle folk kunna lära sig att helt enkelt sköta sig själv skita i andra, inse att de som inte jobbar för rasen är dom som jobbar helt utanför klubben. Och dom mest aktiva uppfödarna jobbar samtliga för att driva rasen framåt även om vi inte har samma syn alla gånger för hur det arbetet ska bedrivas. MEN det betyder eg inte att ngn är speciellt mycket bättre än någon annan, bara att man har en annorlunda syn.

Jag fick mig en chock idag...på bussen, i köer ja nästan överallt ser jag dessa människor redan nu springer omkrin i oranga tröjor....Å ännu bättre är de orangefärgade och snygga vimplarna som finns i var mans flaggstång och på bilantennerna......SNYGGT jobbat.... lol!

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Rivendells Kattis tor jan 29, 2009 8:37 pm

Anna skrev:Jag fick mig en chock idag...på bussen, i köer ja nästan överallt ser jag dessa människor redan nu springer omkrin i oranga tröjor....Å ännu bättre är de orangefärgade och snygga vimplarna som finns i var mans flaggstång och på bilantennerna......SNYGGT jobbat.... lol!

BRA! Då vet jag att dom börjar mobilisera sig! Flaggan i topp!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte och medlemsmöte.. Empty Sv: Årsmöte och medlemsmöte..

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet