PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ulrika på GANGLAND

2 posters

Gå ner

Ulrika på GANGLAND Empty Ulrika på GANGLAND

Inlägg  Ulrika(Gangland) lör okt 11, 2008 10:09 am

Hallå!

Kanske ska man ha presentation som en egen kategori så att man kan lätt hitta de gamla presentation och eventuellt uppdatera?

Jag heter Ulrika Granström och har bott på olika platser i Sverige, just nu bor jag i Sjöbo i ett underbart 1950-tals hus. Som är mitt under en renovering. Här tror jag att vi kommer att bo ett tag till men min make säger att vi ska börja leta efter en hästgård nästa år, så vi får se...

Jag har haft hundar hela mitt liv, ända sedan jag föddes. Men några av dem betyder mer än en del. Det kan bero på att under min uppväxttid hade min familj svårt att behålla en samma hund en längre tid, så jag fick träffa många olika typer hundar, en del var problemhundar och en del underbara. Det fanns speciellt en schäferhund som jag kommer ihåg, denna hund lät ingen annan än min familj att hälsa på mig. Hon visste jag var döv och hade tagit på sig rollen att ta hand om mig. En del problem dök upp, på den tiden kom det folk på besök för att ge mig olika slags utbildning hemma som t.ex. ljudstimulans, teckenspråk och andra saker. Då kunde hunden bita den person som ville klappa på min kind. Mina föräldrar brukade inte och gör det fortfarande inte, stänga in en hund som de har hemma bara för att folk ska känna sig mindre rädda. rabbit

Idag har jag tre pinscher här hemma, Elstenberg Ophelia, Rattenjäger Ewig Eine Eins och Gangland Carmela-Minniti. Sedan har jag Gangland Wolfrider's Nightfall ute hos en underbar fodervärd. Jag började med pinscher år 2000 tror jag, men egentligen letade jag efter en annan hundras. Så på något sätt kom jag i kontakt med pinschern och det blev så att jag fick vara fodervärd åt Pilar. Jag hade tur som fick komma i kontakt med Irene på Kennel Rattenjäger. Hon är min förebild när det gäller pinscheruppfödning idag.

Förut var jag mera aktiva med hundarna, idag är de mera som aktiva sällskaphundar. De följer med mig överallt. Jag äger 2 unghästar och en av dem är på inridning nu. Så jag tillbringar mycket tid i stallet idag. Här hemma har vi en stor katt som tror han är en hund scratch ..

För övrigt försöker jag hinna med allt så gott jag kan, hundarna, hästarna, husrenoveringen, heltidsarbete, mitt sociala liv med vänner, familjen... Det blev en lång presentation.. What a Face

Med vänliga hälsningar Ulrika
Ulrika(Gangland)
Ulrika(Gangland)

Antal inlägg : 68
Age : 46
Ort : Sjöbo
Registration date : 08-10-11

http://www.gangland.biz

Till överst på sidan Gå ner

Ulrika på GANGLAND Empty Hallå!

Inlägg  Rivendells Cathrine lör okt 11, 2008 12:14 pm

Ulrika(Gangland) skrev:Hallå!

Kanske ska man ha presentation som en egen kategori så att man kan lätt hitta de gamla presentation och eventuellt uppdatera?


Hej Ulrika! Kul att se dig här!

Håller med om att det skulle kunna vara en bra idé! Ska bli jätte-spännande att följa din senaste kull, jag tycker dom ser mkt lovande ut!

Jag saknar din hemsida! Är inne och försöker tjuvkika nu och då Laughing

Ha det bra

Cathrine
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Ulrika på GANGLAND Empty Sv: Ulrika på GANGLAND

Inlägg  Ulrika(Gangland) lör okt 11, 2008 2:07 pm

Rivendells Cathrine skrev:Jag saknar din hemsida! Är inne och försöker tjuvkika nu och då Laughing

Ha det bra

Cathrine

Jag kan skryta att Macke besökt mig en gång för en massa år sedan, vi bodde då i Malmö och jag tror ni var här på samband av en utställning? Varför skryter jag? För Macke är en sorts pinscher-kändis, alla vet vem han är cheers ..

Angående min hemsida.. Den är borta av misstag men en ny är på gång. Kommer upp under helgen. Undersidorna är desamma för de var kvar i hårddisken som tur.
Ulrika(Gangland)
Ulrika(Gangland)

Antal inlägg : 68
Age : 46
Ort : Sjöbo
Registration date : 08-10-11

http://www.gangland.biz

Till överst på sidan Gå ner

Ulrika på GANGLAND Empty Sv: Ulrika på GANGLAND

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet