PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mål och planer för 2009

+4
ligistenzelda
frida & elis
Sanna&Kelly
herrHarry
8 posters

Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Mål och planer för 2009

Inlägg  herrHarry mån nov 17, 2008 4:13 pm

Okej, nu ska vi se vad ni har för planer och mål med ert hundliv 2009. Stora som små planer/mål är välkomna att berätta om!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  herrHarry mån nov 17, 2008 4:23 pm

Jag kan börja. Det finns en risk att detta inlägg kan komma att ändras om några dagar! Rolling Eyes

Agility
Nu ska jag lära in ett bra högerslalom, mycket slalomträning överlag, framför- och bakombyten före och efter slalom. Träna för duktiga tränare (redan inbokat för Camilla Brundin, Maria Olsson Knutas och Jenny Damm). Inte tävla förräns utesäsongen börjar. HA SKOJ! Släppa prestationskraven och bara köra för att det är det bästa vi vet, då kommer nog resultaten också.
Tävlingsmål: Bli uppflyttad till klass II i hopp, samt göra bra lopp där. Ta pinne i agilityklass I.
Drömmål: Bli uppflyttad till Klass II i både hopp och agility. Ta pinne i klass II.

Viltspår
Fortsätta träna på Harrys tempo. Öka svårigheterna i spåret.
Tävlingsmål: Första pris i öppenklass. Hänger på skottet främst.
Drömmål: SVCH.

Lydnad
Tänk om man skulle få för sig att träna i momenten i klass I.... Man kan allt ge det ett försök kanske.
Tävlingsmål: Starta klass I.
Drömmål: Första pris i klass I.

Utställning
Skulle vara kul med ett NORDUCH, så ett besök till Norge kanske. Kan ju bli lite svårare nu när Harry är kullös...
Tävlingsmål: Ställa ut på några utställningar, Askersund och Åland iaf.
Drömmål: NORDUCH
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sanna&Kelly mån nov 17, 2008 6:11 pm

Rolig tråd Emma! Very Happy Jag ska skriva mina mål vid lämpligt tillfälle.

Oj då, om du ska satsa lite på lydnaden så borde jag ju verkligen flytta till Kumla för att hjälpa er... Wink
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sanna&Kelly mån nov 17, 2008 6:43 pm

Okej, då ska vi se! Mål för 2009 för mig och Kelly...
Man vet aldrig hur saker och ting utvecklar sig och vi kanske inte når alla mål detta året men detta är i alla fall det vi ska sträva efter:


LYDNAD
Start i lydnadsklass 2 under våren, fortsätta träna och tävla under sommaren/hösten.
Mål: LPII


VILTSPÅR
Vi lär ju "bara" gå en 3-4 spår under året så vi får se hur långt det räcker.
Mål: 1:a pris (eventuellt SVCH om saker och ting går vägen men det är ingen stress).


AGILITY
Träna vidare under våren och sedan starta några tävlingar under sommaren/hösten. Framförallt är det slalomen och däcket som måste tränas på.
Mål: Komma runt utan disk. Komma runt ett nollat lopp. (Skulle inte tacka nej till en pinne men det är ingen prioritet.)


UTSTÄLLNING
Det lär ju bara bli en 3-4 utställningar för oss under hela säsongen.
Mål: CK (egentligen cert men jag får väl lov att sätta ett rimligt mål... Rolling Eyes )


BRUKS APPELLKLASS SPÅR
Starta någon gång i vår/försommar.
Mål: Uppflytt. Är dock nöjd bara vi blir godkända eftersom vi ändå inte får tävla i Lägre klass pga 5:a i skott på MH:et.



Tillägg/ändringar 2009-02-07 efter att ha funderat lite mer
LYDNAD: LPII (om inte ska vi i alla fall minst ha ett 1:a pris)
BRUKS: Godkänd
VILTSPÅR: Ett pris. Helst 1:a pris såklart och isf så räcker det bra med ett i år.
AGILITY: Max 20 fel i valfri klass.
UTSTÄLLNING: Inget. (Vi ställer så lite och så dåligt så jag förväntar mig inget och har inte som målsättning att få ngt. Men visst, får vi ett ck eller cert blir jag jätteglad och det är värsta bonusen såklart!)
ÖVRIGT: Jag vill placera mig på någon tävling så att vi vinner en pokal. king

Går det bättre är det bra men dessa är våra rimliga mål som jag verkligen vill uppnå.


Senast ändrad av Sanna&Kelly den lör feb 07, 2009 9:40 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Tillägg)
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  herrHarry mån nov 17, 2008 7:19 pm

Sanna&Kelly skrev:...vi ändå inte får tävla i Lägre klass pga 5:a i skott på MH:et.

Vänta nu, det enda som krävs är ett genomfört MH. Dvs att du inte avbrutit testet.

h) För hund som uppnått 18 månaders ålder krävs genomgången
mentalbeskrivning (MH) för deltagande i prov och tävling. Detta gäller
hund född efter 2000-06-30. (Med genomgången MH menas att denna är
helt genomförd alt. avbrutits av beskrivaren.)
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  herrHarry mån nov 17, 2008 7:22 pm

Sanna&Kelly skrev:Rolig tråd Emma! Very Happy Jag ska skriva mina mål vid lämpligt tillfälle.

Oj då, om du ska satsa lite på lydnaden så borde jag ju verkligen flytta till Kumla för att hjälpa er... Wink

Men hallå.... Varför tror du jag skrev det.... Laughing
Flytta!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  frida & elis mån nov 17, 2008 9:03 pm

herrHarry skrev:Men hallå.... Varför tror du jag skrev det.... Laughing
Flytta!

Nej!
frida & elis
frida & elis

Antal inlägg : 76
Age : 37
Ort : Tumba
Registration date : 08-10-11

http://www.fjii.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sanna&Kelly mån nov 17, 2008 11:07 pm

frida & elis skrev:
herrHarry skrev:Men hallå.... Varför tror du jag skrev det.... Laughing
Flytta!

Nej!

Laughing

Frida, du och fis-Elis får ju följa med så kan ni också bli lydnads-, agility- och viltspårsproffs! Cool
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Uppnådda mål

Inlägg  ligistenzelda tis nov 18, 2008 2:13 pm

Oj vad över-ambitiös jag var 2009! lol!

Vardagslydnad

Säker inkallning och stanna på kommando. Nej säker inkallning vågar jag inte skryta med iom viltintresset men annars är hon duktig. Stanna kan hon sisådär, men jag har inte övat så mycket.

Hundmöten: kunna passera utan bråk. Japp! Där har vi lyckats, ingen bråkstake längre.

Koppelträning: gå med slakt koppel. Nej, knappt tränat på detta, men hon har lugnat sig lite.

Ensamhetsträning: Kanske kunna öka tiden ensam hemma. Japp! uppe i 4 timmar Cool

Passivitet: Kunna vänta längre tid innan hon piper. Yes! Mindre pip eller är det jag som har vant mig? Wink

Antijakträning: ska genomföra en utredning och antijaktprogram. Hoppas kunna få sån pass kontroll att jag iaf kan stoppa henne.
Nej kunna stoppa henne utan koppel är alldeles för långt borta för att ha som års-mål tyvärr. Men hon har slutat skrika efter vilt och oftast stannar hon upp och skvallrar på flyende vilt Very Happy

Personspår Kunna markera spårpinnarna i spåret och inte bara springa förbi dom Laughing
Ja det lyckades vi också med, fast sen gick vi tillbaka till blodspår för det gillar Zelda mera.

I övrigt så kommer jag fortsätta att jobba på vår relation och förhoppningsvis göra henne till en stabilare, tryggare och lyckligare hund. Cool
Känns som det absolut värsta slitgörat är över cheers . Älskade hund börjar bli vuxen I love you


Senast ändrad av ligistenzelda den fre apr 09, 2010 12:47 pm, ändrad totalt 1 gång

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sanna&Kelly tis nov 18, 2008 6:06 pm

Zelda, jag tror att du har de högsta och svåraste målen av oss andra!
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Maiken tis nov 18, 2008 7:40 pm

Morsom tråd Very Happy
Har ganske mange mål for 2009, men de viktigste er:

Lydighet:
Være ferdige med kl 1 og 2, og ha de fleste øvelsene til kl 3 inne Very Happy
Mål: Nesten klare for kl 3 Wink

Bruks:
Forbedre oss i sporet, lære at alle pinnene skal plukkes..
Lære feltsøk!
Starte smått med rundering..

Agility:
Melde oss på kurs og kunne fullføre hele kl 1 baner Very Happy

Utstilling:
Få han til å kose seg i ringen og ikke syns det er så kjedelig Wink
Ta noen turer til Svergie og stille også..

Ellers så har jeg en drøm om at Trayan kan være med på rideturer neste år, men det meste av problemet der ligger vel egentlig hos hesten Laughing
Maiken
Maiken

Antal inlägg : 70
Age : 36
Registration date : 08-10-23

http://www.trayan.no

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Aquiro ons nov 19, 2008 2:18 pm

Ett av mina mål för 2009 är att tävlingsdebutera(inoff) i agility & lydnad, att jag inte vill tävla officiellt är för att jag ska få tävlingsrutin(var alldeles för längesen jag tävlade) utan alltför mycket prestationsångest & så kommer det ju hem en liten valp om 10 dagar som kommer ta upp tid..

Nåja, för att komma dit ska vi:

Agility
Lära in alla hinder ordentligt, kämpar på med slalomen. Gungbrädan & säcken har jag inte ens börjat med Shocked Balanshindret går framåt iaf. Sen kan han i princip de andra (haha insåg precis att det inte är så många Laughing tur att han är lättlärd, är bara jag som sätter käppar i hjulet Rolling Eyes ). Ska lägga in mer & mer störningsträning ju mer flyt vi får.

Lydnad
I klass 1 är det bara apporteringen kvar & att få till en säker plats igen, den pajade ju förra vintern & har kämpat med den sen dess, resten av momenten kan han bra. Ska även här lägga in mer & mer störningsträning & få tillbaka glöden för lydnaden igen, svårt när man kör agility med Wink

Bruks
Fortsätta träna spår & kanske börja med rapport, vill eg inte bli uppflyttad då jag inte vet om han kommer kunna klara budföring med skott mm.. Han är ju skottberörd, men tanken är att vi ska ta oss i kragen & vara med på skott-träning om det blir nån sån under 2009.

I vardagen så är det hundmöten (som jag förstört, suck på mig, men det blir bättre & bättre) allmän kontakt, men nu när jag mår bättre så blir det stora förändringar. Sen sätta igång med fys-träning både för hund & matte, även om herr hund är i mycket bättre form än jag någonsin kommer vara igen, men så är det ju han som ska släpa mig runt skidrundorna i vinter Razz
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  ligistenzelda ons nov 19, 2008 3:04 pm

Sanna&Kelly skrev:Zelda, jag tror att du har de högsta och svåraste målen av oss andra!

Ja det tror jag med..men jag har ett helt år på mig! Laughing


Senast ändrad av ligistenzelda den ons nov 19, 2008 3:05 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tillägg)

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Pinscherpojkarna tor nov 20, 2008 3:43 am

Våra mål inför 2009? Kommer ihåg målen som jag hade för i år och jag tror att jag missade många av dem! Laughing Vet inte om jag vågar göra några mål inför nästa men, men, vad ska man annars jobba mot?

Agility
Azlan - siktar på att få pinnar både i hopp- och agilityklass så att han blir uppflyttad till klass 2.
Coyak - att klara alla hinder och eventuellt starta i en officiell klass till hösten. Mycket träning på att acceptera andra hundar utanför banan.

Lydnad
Azlan - starta i lk 1 vår/försommar och förhoppningsvis ta LP 1 under årets lopp.
Coyak - klara alla moment i lk 1 och tävla men skippa platsliggningen. Förhoppningsvis lyckas vi ta i alla fall ett 1:a pris med det upplägget och gå vidare direkt till klass 2. Allt beror på hur mycket vi kan träna på att andra hundar reser sig under platsen utan att för den skulle känna sig osäker och utsatt. I klass 2 borde inte det problemet existera.

Freestyle
Azlan - ställa upp i så många tävlingar som möjligt! Kanske ett FSD 1?
Coyak - ställa upp på godistävlingar under våren och testköra officiellt i höst.

Viltspår
Azlan och Coyak - göra anlagsprov och kanske något öppet spår. Bara för att! Wink

Utställning
Azlan och Coyak - i alla fall ett par stycken under året. Uställningar har dock den lägsta prioriteringen i vårt liv. Kul för att träffa andra men vad är nyttan? tongue

Och med dessa planer inser ni att jag inte har tid för ett privatliv. Det är ju även tänkt att jag ska hålla i kurser!!! Rolling Eyes
Pinscherpojkarna
Pinscherpojkarna

Antal inlägg : 23
Age : 46
Ort : Linköping
Registration date : 08-11-09

http://www.pinscherpojkarna.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sanna&Kelly tis dec 29, 2009 5:45 pm

Vi får inte glömma att redogöra för våra uppfyllda mål under året!

Och göra en ny tråd för 2010. Very Happy
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Fotofreaket ons dec 30, 2009 1:06 am

Mina mål med Kilo är att hon ska behålla hälsan hela året och vidare, samt att vi ska ta många fina fantasifulla foton och att allt annat ska vara med Kilo som det är nu;)
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sanna&Kelly tor dec 31, 2009 6:20 pm

Sanna&Kelly skrev:
Tillägg/ändringar 2009-02-07 efter att ha funderat lite mer
LYDNAD: LPII (om inte ska vi i alla fall minst ha ett 1:a pris)
BRUKS: Godkänd
VILTSPÅR: Ett pris. Helst 1:a pris såklart och isf så räcker det bra med ett i år.
AGILITY: Max 20 fel i valfri klass.
UTSTÄLLNING: Inget. (Vi ställer så lite och så dåligt så jag förväntar mig inget och har inte som målsättning att få ngt. Men visst, får vi ett ck eller cert blir jag jätteglad och det är värsta bonusen såklart!)
ÖVRIGT: Jag vill placera mig på någon tävling så att vi vinner en pokal. king

Går det bättre är det bra men dessa är våra rimliga mål som jag verkligen vill uppnå.

Uppnådda mål:

Lydnad: Ett 1:a pris. Blev inget LP men vi gjorde vårat bästa så jag är nöjd att vi iaf lyckades få ett 1:a pris! Och vi fick en massa erfarenhet också så nästa år tror jag att det kommer gå lättare att få LP:et. Smile

Bruks: Mål uppnått, vi blev godkända! Och det med råge, vi var bara 4,5 p ifrån en uppflytt! Very Happy

Viltspår: Ett 3:e pris. Det är ett pris iaf vilket var målet! Så han spårade bra och grejade skottet fint, även om det inte räckte riktigt hela vägen fram till ett 1:a pris. Smile

Agility: 29,35 fel, så det räckte inte till att uppfylla målet med max 20 fel, då vi är så långsamma. Men vaddå, vi kom runt ett lopp utan disk och eftersom lydnaden tagit så mycket tid och energi så har vi inte hunnit träna så mkt som planerat heller.

Uställning: Blev ett 1:a pris på årets enda utställning, bra så! Cool


Och så fick vi ju en pokal också när vi fick vårat 1:a pris i lydnad och placerade oss på en 3:e plats! cheers


Så även om vi inte riktigt uppfyllde alla mål i lydnad och agility så lyckades vi i alla fall lite i de grenarna och med resterande mål. Ett bra år ändå! Very Happy
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  ligistenzelda fre apr 09, 2010 12:48 pm

ligistenzelda skrev:Oj vad över-ambitiös jag var 2009! lol!

Vardagslydnad

Säker inkallning och stanna på kommando. Nej säker inkallning vågar jag inte skryta med iom viltintresset men annars är hon duktig. Stanna kan hon sisådär, men jag har inte övat så mycket.

Hundmöten: kunna passera utan bråk. Japp! Där har vi lyckats, ingen bråkstake längre.

Koppelträning: gå med slakt koppel. Nej, knappt tränat på detta, men hon har lugnat sig lite.

Ensamhetsträning: Kanske kunna öka tiden ensam hemma. Japp! uppe i 4 timmar Cool

Passivitet: Kunna vänta längre tid innan hon piper. Yes! Mindre pip eller är det jag som har vant mig? Wink

Antijakträning: ska genomföra en utredning och antijaktprogram. Hoppas kunna få sån pass kontroll att jag iaf kan stoppa henne.
Nej kunna stoppa henne utan koppel är alldeles för långt borta för att ha som års-mål tyvärr. Men hon har slutat skrika efter vilt och oftast stannar hon upp och skvallrar på flyende vilt Very Happy

Personspår Kunna markera spårpinnarna i spåret och inte bara springa förbi dom Laughing
Ja det lyckades vi också med, fast sen gick vi tillbaka till blodspår för det gillar Zelda mera.

I övrigt så kommer jag fortsätta att jobba på vår relation och förhoppningsvis göra henne till en stabilare, tryggare och lyckligare hund. Cool
Känns som det absolut värsta slitgörat är över cheers . Älskade hund börjar bli vuxen I love you

Uppnådda mål cheers

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Fotofreaket fre apr 09, 2010 11:45 pm

Fotofreaket skrev:Mina mål med Kilo är att hon ska behålla hälsan hela året och vidare, samt att vi ska ta många fina fantasifulla foton och att allt annat ska vara med Kilo som det är nu;)
Sh*t! Jag uppnådde också mina mål. Jag älskar mina fotobebisar, dvs mina hundfoton och Kilo is still rocking heavy!!!!! Så här ser Kilo och mina fotobebisar ut: http://72.29.82.190/~kilogips/4fk.htm
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Mål och planer för 2009 Empty Sv: Mål och planer för 2009

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet