PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pinscher+regn=?

+2
Celma & Dora
ligistenzelda
6 posters

Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Pinscher+regn=?

Inlägg  ligistenzelda fre nov 14, 2008 9:02 pm

Min hund vägraratt gå ut när det regnar och om jag lyckas få ut henne och därmed räddat golven från urin så sticker hon in i en buske eller dylikt och surar som ett litet barn.

Hur har ni det?

Jag tror jag får ta å muta henne scratch tongue

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Celma & Dora fre nov 14, 2008 9:14 pm

Celma hatar regn och tvärnitar i dörren när hon ser att det regnar. Hon kissar fort och sen vill hon in så fort som möjligt. Man får mer eller mindre släpa med henne på en kort promenad och när det väl går hemåt så går det fort! Dora däremot bryr sig inte, visst hon ruskar på sig men annars obrydd. Så jag har en som vill hem så fort som möjligt och en som vill skutta i diket och nosa och inte alls har bråttom.
Celma & Dora
Celma & Dora

Antal inlägg : 26
Ort : Borlänge
Registration date : 08-10-11

http://celma.se

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Gäst lör nov 15, 2008 2:58 am

Hos pappa där han kan springa ut och in som han vill (öppnar dörren själv åt båda hållen) rusar han till dörröppningen, tvärnitar vid åsynen av regn och lunkar in till soffan igen. Är det kris rusar han ut och lika snabbt in.

Här hemma där det är kopplade promenader som gäller beter han sig oftast som en pottsork och vill bara in hur nödig han än är. Sedan när man kommer in kommer han på att han behöver gå ut . . . Suspect

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Sanna&Kelly lör nov 15, 2008 10:30 am

Kelly gillar inte regn. Det är många gånger som man kan gå ut och "visa" honom vädret och han då vill gå in och lägga sig igen. Det kan vara bekvämt ibland! Very Happy

De gånger vi ska ha vilodagar så är det perfekt med regn för då sover och vilar han mycket längre än vad han skulle gjort om det var fint väder.

Ofta går det dock bra trots regnet och har man väl tvingat ut honom så är det lugnt.

Problemet är ju bara om vi är ute längre, nån timme eller så, för när Kelly blir blöt så blir han frusen trots att han rör på sig. (Och vi gillar inte täcken... Wink )
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  ligistenzelda lör nov 15, 2008 1:34 pm

Haha då är jag inte ensam då Razz

Vi bor i lägenhet och det är lagom frustrerande att klätt på sig själv och sen när man öppnar porten så sätter hon ner rumpan och trycker sig mot väggen bara för att det regnar.

Frågan är hur man får hunden att utan tvång att gå med på en snabbkiss åtminstonne?

Att kissa inne är helt okej när det regnar tycker Zelda affraid

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Gäst lör nov 15, 2008 1:58 pm

Tvång och tvång . . . Man behöver ju inte slå hunden för att man gör det som måste göras Wink .

Här följer ett par förslag iaf:

*Har ni inget täcke, skaffa ett! Behöver inte vara ett rosa med volanger, utan ett vanligt täcke som står emot kyla och regn (t.ex. Hurtaas eller ett riktigt billigt från ÖB). Totte märker av regnet mycket mindre med täcke på och han slipper bli kall.

*Vi har problem med parkering där vi bor så klockan 08 på morgonen måste man flytta bilen en bra bit från lägenheten. Perfekt att kasta in hunden i bilen, köra bort dit bilen skall stå under dagen och gå hem. Finns liksom inget val för någon av oss Laughing

*Du har en liten tjej förstod jag. Stoppa henne under jackan eller i en filt, bär henne en bit ifrån där ni bor och så går ni hem. Alltid kan hon hinna något.

Jag har en stor fördel med Totte och det är att han aldrig skulle göra något inne (om han nu inte skulle bli akut magsjuk och jag inte fattar något) så jag kan gå ut/in/ut/in/ut/in tills han gör allt han måste.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  ligistenzelda lör nov 15, 2008 2:36 pm

Cuthalion Lugn å fin här slåss vi ingenting Razz

Hm det är just att få henne att gå ut genom porten som är svårt, så jag ska prova ditt förslag att bära henne. För så fort vi är ute så går hon ju med på en snabb promenad om än under protester och blickar som säger "sluta plåga mig" hehe.

Men jag tänker att ska man behöva bära ut hunden varje gång det regnar? Känns så löjligt, men men vad gör man inte. Tur att hon är så liten Laughing

Ska köpa ett täcke också Smile

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  BeeBronx lör nov 15, 2008 4:06 pm

Jag kanske inte har hundar som är så brydda - eller de vet att det inte är lönt - mina hundar vet att när koppel sitter på då är det promenix som gäller ... oavsett väder. Jag skulle aldrig låta dem bestämma, oavsett väder.

Här hemma är det minst en lågtur varje dag - oavsett väder.

Nu har vi precis kommit in efter dagens långtur - 2timmar promenix i så gott som ösregn. Mina hundar och jag behöver röra på oss - och det är jag som är bestämmande i när, hur och var.
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Pinscherflickorna lör nov 15, 2008 5:27 pm

Aisha var också känslig för regnet när hon var yngre, hon körde också med att nita fast tassarna och trycka sig bakåt! Rolling Eyes

Men hon har en envis matte som aldrig har gett sig och efter ett tag så visste hon att det inte var någon mening med att protestera!
Nu följer hon med men jag kan ju villigt erkänna att varken jag, Aisha eller Izzie gillar att gå några längre rundor i regnet men ut och kissa det måste dem!

Pinscherflickorna

Antal inlägg : 36
Registration date : 08-10-10

http://pinscherflickorna.bloggagratis.se

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Suvi med Sniff lör nov 15, 2008 6:19 pm

Sniff har alltid sprungit ut helt oberörd i regnet och nog har tanken slagit mej att det kan bero på hans uppväxt i hundgården, att man är tvungen att vara ute i alla väder.

Men nu har han nog börjat lära sig av mej! Jag går gärna tillbaka när han kissat och bajsat färdigt om det är busväder, så nu har han börjat dra tillbaka åt hemmet när han själv tycker han är klar!
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  ligistenzelda sön nov 16, 2008 1:23 pm

Ja det har liksom blivit en dålig vana att hon vägrar. Jag har aldrig vänt i dörren och låtit henne få som hon vill, men däremot har mina handgripliga metoder som att putta ut henne, bära ut henne, dra ut henne osv resulterat i en maktkamp där hon ofta morrar..inge bra. Därav min fråga, men ingen verkar ha just det problemet.
Får försöka bryta beteendet på nåt vis. Ska ta mig en funderare vad man kan göra med klickern Smile

Jag gillar regn, det är hur mysigt som helst med prommis i regnet, så hon lär sig väl till slut.
Idag har vi vart på långprommis i regn, så länge det inte spöregnar går det bra.


Senast ändrad av ligistenzelda den sön nov 16, 2008 1:25 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tillägg)

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  ligistenzelda sön nov 16, 2008 1:28 pm

Pinscherflickorna skrev:Aisha var också känslig för regnet när hon var yngre, hon körde också med att nita fast tassarna och trycka sig bakåt! Rolling Eyes

Men hon har en envis matte som aldrig har gett sig och efter ett tag så visste hon att det inte var någon mening med att protestera!
Nu följer hon med men jag kan ju villigt erkänna att varken jag, Aisha eller Izzie gillar att gå några längre rundor i regnet men ut och kissa det måste dem!

Ah det finns hopp! Smile Zelda är knappt 1 1/2 år. Hur gjorde du när hon parkerade baken och vägrade gå ut genom dörren?

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Pinscherflickorna sön nov 16, 2008 8:14 pm

Jag har helt sonika dragit med henne ut. Utan att göra så stor affär av det utan bara, nähe nu går vi och så dragit med henne!
När vi sedan hade gått ett tag så åkte svansen glatt upp, i ett bra tempo så får de ju också upp värmen!

Så absolut, det finns hopp! Very Happy

Pinscherflickorna

Antal inlägg : 36
Registration date : 08-10-10

http://pinscherflickorna.bloggagratis.se

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  ligistenzelda mån nov 17, 2008 3:44 pm

Ok. Jag har alltid halti på henne så jag vill inte dra i henne då av förklarliga skäl MEN jag har faktiskt lyckats. Jag stod och väntade ut henne. Till slut gav hon upp Laughing

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Age : 42
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Pinscher+regn=? Empty Sv: Pinscher+regn=?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet