PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cathrine säger att jag är en tönt...!

+10
Elenya's
ligistenzelda
BeeBronx
Meile
Eva - Cha'diaz kennel
Mirka
Sanna&Kelly
Saila
Aquiro
Rivendells Kattis
14 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Cathrine säger att jag är en tönt...! - Sida 2 Empty Sv: Cathrine säger att jag är en tönt...!

Inlägg  Sanna&Kelly fre okt 24, 2008 10:34 am

Saila skrev:Hmmm.....med tanke på rubriken så har vi inte hört från den som indirekt fick igång denna tråd.
Cathrine: vad ser du på TV då? Wink

Cathrine, för ball för TV..? Cool
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Cathrine säger att jag är en tönt...! - Sida 2 Empty Sv: Cathrine säger att jag är en tönt...!

Inlägg  Elenya's fre okt 24, 2008 11:37 am

Rivendells Kattis skrev:Glömde att säga... eller berätta.... det kanske inte riktigt hör hemma i denna tråden... men men.... Jag har sökt till Robinson 2009... Tror dock att jag är föööör vanlig för att få vara med! Tänka sig... affraid

Nämen, de hade ju Oscar (min sambo) oxå tänkt göra tongue
Jag LOVAR att titta om du kommer med!
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Inlägg  Rivendells Kattis fre okt 24, 2008 11:52 am

Sanna&Kelly skrev:
Rivendells Kattis skrev:
Glömde att säga... eller berätta.... det kanske inte riktigt hör hemma i denna tråden... men men.... Jag har sökt till Robinson 2009... Tror dock att jag är föööör vanlig för att få vara med! Tänka sig... affraid

Hi hi, har det med den där bantningen att göra..? Wink

Lycka till, hoppas du kommer med! pirat

Njae... det vet jag inte ocm jag sökte för att gå ner i vikt direkt! Rolling Eyes Men det kunde ju vara en trevlig bi-effekt. MEN jag tror nog mer på att gå ner på ett mer hälsosamt sätt!

Jag tror inte att jag kommer med dock... när jag sökte var det 1500 sökanden redan!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293

http://www.rivendells.se

Inlägg  Rivendells Kattis fre okt 24, 2008 11:53 am

Elenya's skrev:
Rivendells Kattis skrev:Glömde att säga... eller berätta.... det kanske inte riktigt hör hemma i denna tråden... men men.... Jag har sökt till Robinson 2009... Tror dock att jag är föööör vanlig för att få vara med! Tänka sig... affraid

Nämen, de hade ju Oscar (min sambo) oxå tänkt göra tongue
Jag LOVAR att titta om du kommer med!

Ja! Jag hoppas, att om jag sitter där som en av dom som ska vara med..., att jag har hela pinschervärlden bänkad vi d tv:n!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Cathrine säger att jag är en tönt...! - Sida 2 Empty Lite för ball, eller för cool och upptagen kanske ;)

Inlägg  Rivendells Cathrine fre okt 24, 2008 12:19 pm

Hihi.... Tv.....

Tittar på UFC-galor (man kan beställa och titta när man vill så jag tittar tillsammans med Jonas när vi hinner sent på kvällarna eftersom det definitivt inte är barnvänligt...) UFC - är kampsport på mkt brutal nivå, i mina ögon världens mest atletiska män & kvinnor (kvinnlig ultimate fighting är väldigt bra men med ganska få utövare...), tittar på TUF (the ultimate fighter) faktiskt ngt av en dokusåpa runt UFC... Också sådan som man kan se när man vill, tittar på Criminal Minds (tittar en säsong i taget och isåfall varje kväll via X-boxen), tittar på NCIS (samma där, aldrig när det går på tv utan i hela sekvenser och sent på kvällen), tittar på Dexter (på samma sätt som de andra) en ny serie som jag ser och som kommer på Kanal + snart tror jag är True Blood, vampyrserie, den tar jag när jag hinner och det visats ett nytt avsnitt i USA.

Jag klarar liksom aldrig av att ha koll på när saker visas och så jobbar jag med Agria många vardagkvällar i veckan och är det en kund som ringer eller ngt annat viktigt samtal så är det sällan läge att säga EHH, nu är det models inc på TV eller Färjan utan då försäkrar jag den hunden el katten eller husmusen Smile

Sedan ligger jag ofta väldigt många säsonger före det som visas i Sverige i TV-serieväg, hittar jag ngn serie jag gillar så tittar jag på den dagen efter den visats i USA eftersom det finns vissa siter där man kan betala för att ladda ner avsnitt på en gång (vissa serier finns det inget lagligt sätt att göra det på dock dessvärre men kan jag betala för en serie jag gillar så gör jag gärna det, Dexter fungerar så bl a...).

Dock vill jag återigen poängtera att anledningen till att jag spontant anklagade min mycket gulliga kennelpartner för att vara en tönt var mest ett uttryck för min besvikelse eftersom jag planerat att hon skulle lyssna på mitt långa dravel om flytt, staketbyggnation, stamtavlor, eventuella parningar etc etc etc i minst 1,5 timme till eftersom jag skulle både göra min kvällsstädning och gå ut med hundarna och så säger hon att hon måste lägga på för att titta på stjärnor på is MEN JAG DÅ????? Shocked

Så titta på vad ni vill men inte när jag vill ha telefonsällskap... Smile
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133

Inlägg  Appealing Grace fre okt 24, 2008 12:37 pm

Dock vill jag återigen poängtera att anledningen till att jag spontant anklagade min mycket gulliga kennelpartner för att vara en tönt var mest ett uttryck för min besvikelse eftersom jag planerat att hon skulle lyssna på mitt långa dravel om flytt, staketbyggnation, stamtavlor, eventuella parningar etc etc etc i minst 1,5 timme till eftersom jag skulle både göra min kvällsstädning och gå ut med hundarna och så säger hon att hon måste lägga på för att titta på stjärnor på is MEN JAG DÅ????? Shocked

Sedan tror jag bestämt att stackars Cathrine ringde till mig, men inte heller jag hade tid att prata med henne... *tycker synd om* Laughing Wink
Appealing Grace
Appealing Grace

Antal inlägg : 75
Registration date : 08-10-11

http://www.moudi.se/

Inlägg  Appealing Grace fre okt 24, 2008 12:50 pm

Jag hinner inte heller titta på just några tv-program. Dock laddar vi ner/köper en del program direkt från USA. För precis som Cathrine säger är det svårt att hålla reda på när alla program går samt att jag inte har tid/möjlighet att binda upp mig bestämda tider för att se på tv. Allt i mitt liv har tyvärr blivit oerhört inrutat, annars är det totalt omöjligt att hinna med allt. Detta beror till största del på att mitt arbete i kombination med mitt arbete som uppfödare kräver oerhört mycket av mig. Därtill ska man ju försöka hinna med egna hundar och viktigast av allt vår underbara son. Även jag tittar endast på tv väldigt sena kvällar, det är den enda tiden på dygnet då jag kan sätta mig ner i tv-soffan och koppla av. Vilket är fantastiskt skönt.

Jag brukar dock titta på: NCIS, Criminal minds, Prison Break, L-word och 24. För tillfället är det "bara" de tre första som går i USA. Vi brukar ofta se de avsnitt som visats i USA samma vecka som det visas där. En bonus är då att jag förenar nytta med nöje eftersom dessa avsnitt ej är textade. Vägrar för övrigt nästan att se en film med svensk text numera, vill få mer stimulans samt tvingas att lyssna på det som sägs. Det optimala är dock om det är textat på engelska, ty det ger en bra "glosträning/reppetion". Hmmm, hörs det att jag sitter och jobbar samtidigt (när jag egentligen skulle vara ledig idag...). Pedagogen i mig lät göra sig väldigt tydlig fick jag en känsla av. Wink

*Kram på er kära pinschervänner* Very Happy
Appealing Grace
Appealing Grace

Antal inlägg : 75
Registration date : 08-10-11

http://www.moudi.se/

Inlägg  Rivendells Kattis fre okt 24, 2008 1:41 pm

Rivendells Cathrine skrev:

Du är så go! Jag vet ju det! Så när det inte spelar så stor roll så pratar jag ju ändå... trots att "Bonde söker fru" går på tv:n... tongue
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Inlägg  Saila fre okt 24, 2008 6:22 pm

Det där med att ladda enr och löpa serierna och se i sträck låter som en god idé för mig. KOm ganska många säsonger in i att se på Las Vegas så då laddade vi ner de säsongerna som redan visats men som vi missat och tittade på flera kvällar i rad opch det är ju så smidigt eftersom man kan välja tiden själv

Jag kommer iofs oftast ihåg när något jag vill se kommer, men det är ju inte alltid så att man kan. Därför är den inspelningsbara digitalboxen vi har guldvärd! Man ställer bara in vilket program man vill spela in och man kan välja om man vill spela in samma tid varje kväll, bara en gång eller veckovis. På så sätt missar man det inte och kan se när man vill. Man kan också pausa om man ser på något och någon ringer mitt i Wink

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Cathrine säger att jag är en tönt...! - Sida 2 Empty Hihi...

Inlägg  Rivendells Cathrine fre okt 24, 2008 6:31 pm

Jo, det var inte bara Kattis den dagen som övergav mig, Mirka gick inte att få tag i, Petra hade besök & Jonas satt och jobbade, Jenny var hos Klas, listan "over rejections" var rätt lång när jag kapitulerade och insåg att min telefon faktiskt har en radio inbyggd Very Happy

Jag är otroligt bortskämd med att mina snälla kompisar brukar ha tid över för mig och den kvällen kände jag mig mycket ensam och övergiven.

För att prata telefon med headset och göra en massa saker samtidig brukar göra att man glömmer bort hur trist det är att städa och greja men nu fick jag ha radion som min kompis istället.

Nu känns det som om det är nog om mig för ett tag Very Happy
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Inlägg  Mirka fre okt 24, 2008 10:40 pm

Förlåt Cathrine var inte meningen, fast jag undrar hur jag inte kunde va kontaktbar på en lördag kväll Very Happy

Mirka

Antal inlägg : 42

Cathrine säger att jag är en tönt...! - Sida 2 Empty hmpf - ska fundera på saken ;)

Inlägg  Rivendells Cathrine fre okt 24, 2008 10:54 pm

Mirka skrev:Förlåt Cathrine var inte meningen, fast jag undrar hur jag inte kunde va kontaktbar på en lördag kväll Very Happy

Det var den där dagen jag ringt och du inte hört telefonen minns du nu? Wink *kramis* Jag vet att du hade ställt upp Smile
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Inlägg  herrHarry lör nov 22, 2008 12:28 am

Jag har kikat på Singing Bee några gånger denna säsong. Varför? Jo, för att en ålänning var med! Och vet ni, han vann hela skiten! 100 000 kronor, ojojoj! Vad skoj! Heja Åland! cheers cheers

Tony skötte sig mycket bra och gjorde bra reklam för Åland. Annat än den där kocken Glenn på färjan.... Rolling Eyes
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet