PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon här som har fågel?

3 posters

Gå ner

Någon här som har fågel? Empty Någon här som har fågel?

Inlägg  Fotofreaket sön jun 07, 2009 8:39 pm

Tjena!Wink Jag funderar på att skaffa en gråjacko, vet ni om det finns fågelblöjjor att köpa, såg en i usa på tv som hade till sina pappegojjor, när den är utanför buren alltså Wink
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Någon här som har fågel? Empty Sv: Någon här som har fågel?

Inlägg  Elly sön jun 07, 2009 10:48 pm

Hej!

Vad du än gör, köp inte en papegoja! De är fruktansvärda husdjur. Jag vill inte låta hemsk men jag har stor erfarenhet av papegojor och har haft 8 st själv. Grå jakos ska alltid hållas i par och bildar mycket starka par, de "gifter" sig för livet. Papegojor skriker, de älskar att låta, de skräpar ner något otroligt, jag dammsög flera gånger om dagen. De behöver dessutom en mycket stor bur, läs på jordbruksverkets hemsida eftersom de har krav på burstorlek (som man måste följa). Papegojor bits och fortsätter med detta genom hela livet, jag har blivit biten ner till benet ett flertal tillfällen och en papegoja skalade av skinnet på mitt finger på bråkdelen av en sekund detta var av "tama" och "snälla" fåglar. När papegojor går igenom könsmognaden säljer de flesta dem för det går inte att hantera dem då. En grå jako blir ca 80 år gammal. Papegojor kräver mer uppmärksamhet/vård än en hund, ännu mer om den är ensam. Köp aldrig en handmatad fågel!

Som svar på din fråga: De blöjor du menar används i Sverige som selen utomhus, man vill gärna ta med sin fågel ut och eftersom fotkedja är förbjudet är det ett bra alternativ. Vingklippning kommer förhoppningsvis att bli förbjudet inom kort (äntligen). Dessa små dräkter kallas flightsuits och säljs tex på gojskoj.se. Man använder inte bjölan inomhus, men det går att lära fåglar att bli rumsrena.

Du får gärna PM:a om du har frågor.

/E
Elly
Elly

Antal inlägg : 44
Ort : Sollentuna
Registration date : 08-12-29

http://pinscherndixie.se

Till överst på sidan Gå ner

Någon här som har fågel? Empty Sv: Någon här som har fågel?

Inlägg  stina o canyo sön jun 07, 2009 11:13 pm

håller med Elly. hemska djur, skriker och skräpar ner MASSOR. så om du gillar att damsuga så skaffa gärna en. men du kan glömma att sova.

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

Någon här som har fågel? Empty Sv: Någon här som har fågel?

Inlägg  Fotofreaket sön jun 07, 2009 11:16 pm

stina o canyo skrev:håller med Elly. hemska djur, skriker och skräpar ner MASSOR. så om du gillar att damsuga så skaffa gärna en. men du kan glömma att sova.
Kan man bara få de rumsrena kanske det går ändå..hålla rent buren och runt den orkar man ju. Wink Är de inte tysta om man täcker över buren på natten?
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Någon här som har fågel? Empty Sv: Någon här som har fågel?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet