PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nån som provat GPS-halsband på hunden

5 posters

Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  Poppis tis maj 26, 2009 6:03 pm

Jag funderar på att köpa en sån där Gps motagare som ska sitta på hundens halsband, så om den springer bort så ser man vart den är exakt på datorn eller i mobilen. Undrar därför om nån provat något sådant och om dom e bra o vilken modell som är bäst?? Dom är ju svin dyra så man vill ju inte köpa nått skit som inte funkar vidare bra.
/Mvh linda m Poppis
Poppis
Poppis
Admin

Antal inlägg : 98
Age : 53
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://www.poppis.be

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  stina o canyo ons maj 27, 2009 10:55 am

vet ett antal jakthundar som har sånna. de har enligt upgifter gått bra. o man ser dem, är en sån där med en lite röd antenn på?
vet att hunden kan fastna med detta halsband o tappa det.

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  Elenya's ons maj 27, 2009 11:49 am

Min mamma å pappa har ett sånt till sin stövare. Me de kan dom se på mobilen vart hunden är och dom kan även ringa till halsbandet för att höra VAD hon gör. De är väldigt litet och smiidigt och dom är då riktigt nöjd med de, nu vet jag inte vad de är för modell dom har dock...
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Age : 39
Ort : Älvsbyn
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  AzaBouleau ons maj 27, 2009 3:52 pm

Min pappa har också en pejl till sin jakthund. Texie har fått prova den eftersom de har samma storlek. Det är en sele där en lite dosa sitter på ryggen. Man kan också se vart hunden är från mobiltelefonen via ett GPS-program och det fungerar väldigt bra. Hemma på datorn ser man sen exakt hur hunden sprungit. Kul grej, men mest användbart till jakthundar skulle jag tro. Vet inte vad det var för märke eller hur mycket den kostade, men dom brukar inte vara så billiga i alla fall.

/Johanna
AzaBouleau
AzaBouleau

Antal inlägg : 38
Age : 40
Ort : Alingsås
Registration date : 08-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  Fotofreaket ons maj 27, 2009 9:22 pm

Ha-ha, nog är Kilo en olydig slyngel men GPS vore "något" overkill WinkWinkWink
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  Poppis ons maj 27, 2009 11:43 pm

Ingen av mina vovvar har dragit nån gång än så länge men lite nojig e jag nog o jag skulle aldrig förlåta mig själv om nån av mina vovvar försvann och blev överkörda eller stulna. Så när det finns hjälpmedel att kunna hitta hunden snabbt innan nåt händer (förhoppningsvis) så e i alla fall jag intreserad av det. Men det verkar finnas flera olika modeller på marknaden och en del måste man tydligen även teckna ett abonemang till för att det ska funka.
Poppis
Poppis
Admin

Antal inlägg : 98
Age : 53
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://www.poppis.be

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  Fotofreaket tor maj 28, 2009 12:40 am

Poppis skrev:Ingen av mina vovvar har dragit nån gång än så länge men lite nojig e jag nog o jag skulle aldrig förlåta mig själv om nån av mina vovvar försvann och blev överkörda eller stulna. Så när det finns hjälpmedel att kunna hitta hunden snabbt innan nåt händer (förhoppningsvis) så e i alla fall jag intreserad av det. Men det verkar finnas flera olika modeller på marknaden och en del måste man tydligen även teckna ett abonemang till för att det ska funka.
Just det, man gör klokt i att nyttja tekniken i dessa moderna tider WinkWinkWink
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Nån som provat GPS-halsband på hunden Empty Sv: Nån som provat GPS-halsband på hunden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet