PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog!

2 posters

Gå ner

Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog! Empty Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog!

Inlägg  Fotofreaket mån jan 19, 2009 6:43 pm

Hundpskykologen på jobbet, (Dagisägaren) hyrde in en annan hundpsykolog som intstruerade oss två och en tredje personal. Intressant. Vi fick metoder för att lugna uppvarvade, otrygga hundar, ta ledarskap, hålla tyst på hundarna och lite tips. Very Happy
Fotofreaket
Fotofreaket

Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog! Empty Sv: Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog!

Inlägg  Suvi med Sniff mån jan 19, 2009 7:38 pm

Du vill inte dela med dej av vad du lärt dej? Det har visat sig att jag inte är riktigt fullärd ännu! Wink
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog! Empty Sv: Hundpsykologen på jobbet hyrde in hundpsykolog!

Inlägg  Fotofreaket mån jan 19, 2009 7:56 pm

Suvi med Sniff skrev:Du vill inte dela med dej av vad du lärt dej? Det har visat sig att jag inte är riktigt fullärd ännu! Wink
Ha-ha! T.o.m. de främsta i sverige i lydnad tex utbildar sig ju kontinuerligt trots att de själva tex lär ut.
Jag kan berätta lite vad hon sade: Vi har ett par mycket rädda hundar, främst mot mig och andra män. Jag ska bara strunta i de hundarna och inte titta på dem. Vi hade en av dem kopplade och den fick vara nära mig medans jag ignorerade den och den studerade mig vilket var nyttigt. Det spåret har vi varit inne på så det var inget speciellt nytt. Sedan har vi några hundar som vi eller jag åtmionstone inte får tillgivna. Tipset var skiter de i mig ska jag skita i dem och för att bryta det betendet kan man ta ut hunden från boxen och kalla på den. kommer den inte så skiter man i den och den får gå in i boxen igen. kommer den så belönar man med röst och lite godis tex. Detta är en metod för att ta ledarskapet. En annan metod för att ta ledarskapet men på hundar som hoppar på en eller skäller är att koppla upp och stå lugn och trygg och cool tills de kopplar av. Används när de skäller och innan de ska gå ut. Sedan pratade vi om cesar som talar med hundar. Hans specialitet är ju extremt aggresiva hundar som han tacklar bra, de skulle inte de flesta svenska hundpsykologerna rå på. Å andra sidan förekommer inte problematiken i sverige knappt med red zone cases. Är hundar aggresiva i Sverige beror det på att de tappat tilliten till människor. Hundpsykologer kör normalt med andra metoder. Ja det var väl det. Låter det spännande? Jag tyckte det! Very Happy
Fotofreaket
Fotofreaket

Inlägg  Suvi med Sniff mån jan 19, 2009 8:41 pm

Du jobbar alltså på ett hunddagis? Det låter som ett utmärkt sätt att lära sig mycket om hund!

Sniffen är ju lite nervös i mäns sällskap, men det är ju inte helt ovanligt. Men det är inte alla män hela tiden, men ju "maskulinare" i kroppen desto värre brukar det vara. Det är en ganska fördomsfull hund jag har! Man undrar ju lite om det finns många hundar som är rädda för kvinnor? Det har jag aldrig hört talas om, hundar som är rädda för barn däremot.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Inlägg  Fotofreaket mån jan 19, 2009 10:17 pm

Suvi med Sniff skrev:Du jobbar alltså på ett hunddagis? Det låter som ett utmärkt sätt att lära sig mycket om hund!

Sniffen är ju lite nervös i mäns sällskap, men det är ju inte helt ovanligt. Men det är inte alla män hela tiden, men ju "maskulinare" i kroppen desto värre brukar det vara. Det är en ganska fördomsfull hund jag har! Man undrar ju lite om det finns många hundar som är rädda för kvinnor? Det har jag aldrig hört talas om, hundar som är rädda för barn däremot.
Ja jag jobbar på ett hunddagis. Jättekul! Många hundar tycker man om som om det vore ens egna tongue
Fotofreaket
Fotofreaket

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet