PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Användbara "tricks"

2 posters

Gå ner

Användbara "tricks" Empty Användbara "tricks"

Inlägg  Aquiro tor jan 15, 2009 1:03 am

Ojoj vad jag varit inaktiv på forumet, men med en liten valp & ett nytt jobb så blir det alldeles för lite tid vid datorn, jag som älskar forum, diskussioner & bloggar.. nåja.. Har fokuserat på hundarna & det känns som en bra prioritering Razz
Men har saknat att sitta & glutta här kan jag lova, man måste ju försöka hålla lite koll Smile

Till min fråga, eller det jag vill ha tips på: trick/kommandon/vad man nu kan kalla det, som man kan ha användning av i vardagen. Jag har blivit inspirerad av servicehundar & Kiro får nog leva med att jag kommer försöka göra honom till servicehund variant vääldigt light Very Happy

Har börjat med att stänga frysen & kökslådor med bra resultat, men tar nog ett tag innan han gör det bara på kommando ( har liten targetplatta nu)..

Såå, mer tips! Tända/släcka lampor hade varit guld, men lampknappen sitter för högt..grr.. & allt som innefattar apportering är på is tills jag tagit tag i den biten, så helst inga såna tips Rolling Eyes
Ehm börjar förstå varför jag inte kommer på något mer... men jag tror minsann att ni har massa bra idéer på lur Very Happy
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Användbara "tricks" Empty Sv: Användbara "tricks"

Inlägg  herrHarry tor jan 15, 2009 1:24 am

Jag har lärt Harry att dra av mig strumpan. Kanske inte så användbart, men skoj!

Jag har saknat dig här på forumet!!! Välkommen tillbaka och försvinn inte igen! Wink
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548
Age : 45
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://herrharry.se

Till överst på sidan Gå ner

Användbara "tricks" Empty Sv: Användbara "tricks"

Inlägg  Gäst tor jan 15, 2009 2:35 am

- Öppna ytterdörren åt båda hållen. Jättepraktiskt när man sitter bekvämt i fåtöljen och hunden vill ut eller in (har man en tyngd på dörren så går den igen av sig själv när hunden passerat). Mindre praktiskt när man är hemma i lägenheten och glömt låsa dörren Suspect Laughing .

- Plocka upp saker man tappar (kanske faller under apportering).

- Säga till när telefonen ringer eller dörrklockan ringer (för döva så inte genom skall). Fungerar ju även för den mindre varianten som du har, även om han såg ut som en kämpe med sitt ben Laughing

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Användbara "tricks" Empty Sv: Användbara "tricks"

Inlägg  Aquiro tor jan 15, 2009 4:31 pm

Tack för svaren Very Happy

Bra tips, ska börja med strumpavdragning, lilleman är ju på & leker, så varför inte belöna om han drar av strumpan, vissa försöker få sina valpar att inte leka med byxben/strumpor, jag går mot strömmen Wink

Öppna dörrar kan Kiro redan, det har han lärt sig alldeles själv, åt vilket håll som helst, bara jag är på andra sidan, men bor i lgnhet så tänker nog undvika det Smile

Det med plocka upp saker har jag tänkt på, men det är ju lite apportering, men det är ju mest själva apportbocken som är skitläskig (tycker jag). Jag vill ju lära honom det, nåja

& säga till när telefonen ringer/dörrklockan tror jag är kanon, nu kan de ju skälla till, men om de får nåt annat de ska göra då så kanske de struntar i att skälla.

Ja, den lille skiten har minst sagt kamplust, ska försöka göra nå bra av det Very Happy

Ska försöka att inte försvinna från forumet igen, förutom ett par dagar här, åker till spanien imorn & kommer hem på tisdag sunny
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Age : 39
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Användbara "tricks" Empty Sv: Användbara "tricks"

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet