PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Att lämna en pinscher med sin husse . . .

+3
Rivendells Kattis
Mirka
Ulrika(Gangland)
7 posters

Gå ner

Att lämna en pinscher med sin husse . . . Empty Att lämna en pinscher med sin husse . . .

Inlägg  Gäst mån okt 13, 2008 12:53 am

Jag brukar hävda att pinschrar, och speciellt Totte är mycket intelligenta. Jag brukar även hävda att min sambo, tillika Tottes husse, är både smart och intelligent.

Nu är jag inte lika säker . . .

Grabbarna skulle spendera dagen ihop medan jag jobbade och allt verkade lugnt tills på eftermiddagen då telefonen ringer och husse desperat frågar "Vilket schampo är Tottes?". Tyvärr var jag tvungen att lägga på i och med att jag jobbade men en timme senare kunde jag äntligen få klarhet i vad som hänt.

Husse och Totte var ute och joggade då de passerade ett brant, vattenfyllt dike. Plötsligt ryckte det till i kopplet. Husse tvärnitade och kunde inte se Totte någonstans. Dock var kopplet sträckt och ledde ner i diket där Totte hade hamnat i det bruna, illaluktande vattnet. Lillskrutten kunde inte komma loss själv utan husse fick fira upp honom i selen!

En liten stund senare valde de varsin väg runt en lykstolpen varpå ingen vill ge sig utan kopplet blir tillräckligt sträckt för att Totte skall kravla sig ur selen (hur han lyckades med det har jag fortfarande inte kommit på Suspect ). Visserligen lyssnade han på husses "sitt" men sade med både blick och öron att pinschern är överlägsen människan.

(Fast något gott kom ur det hela. Båda sitter i soffan, trötta och nyduschade Laughing )

Gäst
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Att lämna en pinscher med sin husse . . . Empty Sv: Att lämna en pinscher med sin husse . . .

Inlägg  Ulrika(Gangland) mån okt 13, 2008 8:01 am

Vilket äventyr och så måste Totte fått en rejäl motion på köpet..

Mina hundars husse är tyvärr lat, han tycker en 20 minuters promenad med dem är jätte långt!! Shocked
Ulrika(Gangland)
Ulrika(Gangland)

Antal inlägg : 68
Registration date : 08-10-11

http://www.gangland.biz

Att lämna en pinscher med sin husse . . . Empty Sv: Att lämna en pinscher med sin husse . . .

Inlägg  Mirka mån okt 13, 2008 8:13 am

*skratt*

kan se det hela framför mig.

själv involverar mitt bästa husse/pinscherminne en igelkott, en taggbuske, 18 kilo pinscher och en husse på 207 cm å xxx kilo. Gissa en gång vilka som vann?

Mirka

Antal inlägg : 42
Registration date : 08-10-10

Inlägg  Gäst mån okt 13, 2008 9:56 am

Mirka - Jag har en aning om att det var den stora starka pinschern som hade del i vinsten Laughing

Ulrika - Jo, tack och lov att han har sin husse Very Happy. Kommer nog aldrig hävda att våra 20-minuters promenader är långa men däremot vanliga Wink

Gäst
Gäst

Att lämna en pinscher med sin husse . . . Empty Kan känna igen det där lite...

Inlägg  Rivendells Kattis mån okt 13, 2008 11:38 am

Vid jogging med två hundar krävs lite koll åt alla håll och tungan i rätt mun (eller heter det rätt i mun?? Cool )... Har dem på flexi allt som oftast... så det brukar gå smidigt. Men shit vilka tvärstopp det kan bli ibland!

Lilla Totte, kan se din blick från diket... HUSSE, hjälp mig! Det luktar ILLA här! Hoppas att det var en mysig dag i övrigt med din bästaste husse!

//Kattis
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Inlägg  Elenya's mån okt 13, 2008 3:18 pm

hihi, ja alltid händer de nå när man lämnar dom med Husse Razz
Mina töser var med sin husse hela helgen som var (var själv i Sundsvall) och när jag var påväg hem fick jag ett samtal av en orolig husse... Zenya hade svullit upp över hela nosen pale
Tillslut lyckdes vi lista ut att gumman blivit stucken av ett gäng med getingar för hon hade små blåsor över HELA kroppen! När jag kom hem såg de ut som om hon tryckt in två mashmallows i vardera kind Razz
Men idag är hon sitt gamla vanliga jag, "fit for fight"!
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Inlägg  Saila tis okt 14, 2008 11:55 pm

Mina främst utstickande minnen av husse med pinscher gäller husse och pinschervalpar. Han har haft en väldig "motgång" med dem....eller man kanske ska kalla det för otur.

Först när Zorro var valp och de lekte så lyckades Zorros sylvassa valptand riva till i sidan av en fingernagel. Inte så mycket mer tanke kring det just då, men dagen efter var fingret rött, irriterat, jätteömt och SVULLET som bara den. Slutade med ett besök på närakteun och peniccillinbehandling för infektion.

Ca 1 år senare skulle han se efter Zafir, en av våra första avelstikar som vi precis köpt. Syrran kom med henne och hon sprang in i lägenheten, upp i soffan till Magnus och skulle hälsa på honom med sån iver att hon med en tass rev till bakom hans öra. Det blev ett väldigt snyggt snitt (vi inom sjukvården har en "ovana" att kalla de hemskaste sår för "fina" eftersom vi tittarefter fina sårkanter *S*) och blodet rann ymnigt. Detta slutade också med ett besök på närakten och en ordentlig sårtejpning för att få slut på blodet.

Trots dessa erfarenheter så blir han rätt till sig när han ser en pinschervalp....och vem blir inte det? Smile

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Inlägg  Gäst ons okt 15, 2008 12:31 am

Härligt (?) att höra om att fler hussar har intressanta erfarenheter av pinschrar.

Vi tjejer verkar komma lindrigare undan Twisted Evil

Gäst
Gäst

Inlägg  Aquiro ons okt 15, 2008 2:38 pm

Det verkar vara ett speciellt förhållande med husse & pinscher Laughing

Känner igen det jag med, Kiro är väldigt fäst vid mig, kanske lite för mkt, men han har ju växt upp med bara mig, husse kom ju in i bilden när han var ett år. I början var det lite pinsamt att lämna Kiro med husse då han pep konstant & sprang runt & letade efter mig, hemma.. Shocked Annars brukar de inte lyckas med så mycket, även om Pär inte haft hund förut så är han jätteduktig med min skatt.

Men en gång ringde jag hem & de var i köket, mitt i samtalet så hojtar Pär till, kommer inte ihåg vad han skrek, men han lät minst sagt förvånad & sa "gå ner".. Vad hände undrade jag såklart, jo, då hade tokstollen hoppat upp på diskbänken, den är ganska hög & var för tillfället helt tom, han skulle nog bara kolla om det gick & vad husse skulle göra, han har aldrig ens gjort en ansats till att försöka hoppa upp efter det Very Happy

När ändå ämnet är på tapeten så måste jag bara pilla in en bild på mina grabbar, de ligger & myser i sängen I love you

Att lämna en pinscher med sin husse . . . Dsc00111
Aquiro
Aquiro

Antal inlägg : 90
Registration date : 08-10-13

http://aquiro.blogg.se

Inlägg  Ulrika(Gangland) ons okt 15, 2008 7:34 pm

Laughing

Här kommer en till husse-historia. Thomas (min man) var ute med Pilar. Hon bajsade då en riktig stor hög och Thomas plockade fram en svart bajspåse och höll den ena änden med en hand och skulle stoppa in sin andra hand inne i påsen på vägen ner mot bajshögen. Då sprack botten och innan han hann att reagera hade han tagit med en stor näve runt om bajshögen och påsen var runt om hans underarm. Han reste upp sig med bajset i hans egen hand och glodde dumt på den innan han hann att reagera och kastade bort den... Som tur var de nära till havet så att han kunde tvätta ordentligt på handen..

Detta hände för kanske 5-6 år sedan och än idag är han väldig försiktigt med att stoppa in hans hand i påsen..
Ulrika(Gangland)
Ulrika(Gangland)

Antal inlägg : 68
Registration date : 08-10-11

http://www.gangland.biz

Inlägg  Saila ons okt 15, 2008 10:10 pm

Ulrika(Gangland) skrev:Laughing

Här kommer en till husse-historia. Thomas (min man) var ute med Pilar. Hon bajsade då en riktig stor hög och Thomas plockade fram en svart bajspåse och höll den ena änden med en hand och skulle stoppa in sin andra hand inne i påsen på vägen ner mot bajshögen. Då sprack botten och innan han hann att reagera hade han tagit med en stor näve runt om bajshögen och påsen var runt om hans underarm. Han reste upp sig med bajset i hans egen hand och glodde dumt på den innan han hann att reagera och kastade bort den... Som tur var de nära till havet så att han kunde tvätta ordentligt på handen..

Detta hände för kanske 5-6 år sedan och än idag är han väldig försiktigt med att stoppa in hans hand i påsen..

Shocked silent No Neutral Smile Laughing Very Happy lol!
...ungefär det var min reaktion genom historien lol!
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Inlägg  Carin o Buster tor okt 16, 2008 3:31 am

Ulrika(Gangland) skrev:Vilket äventyr och så måste Totte fått en rejäl motion på köpet..

Mina hundars husse är tyvärr lat, han tycker en 20 minuters promenad med dem är jätte långt!! Shocked

Det är tveklöst så att pinschrar är ibland listigare än vad vi räknar med!!! I love you
Hälsningar Carin o Buster

Carin o Buster

Antal inlägg : 2
Registration date : 08-10-14

Inlägg  Gäst sön feb 22, 2009 7:03 pm

Hmmmm tycker att detta är lite könsdiskriminering Wink
Wille är husses pinscher prins king Å det går väldigt bra när vi är ute då det är jag som tränar med honom
och hittar på massa roliga saker. Visst gör vi det alla i familjen men hudintresset är ju "mitt" intresse Smile

Gäst
Gäst

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet