leva med hundhår mellan tänderna ...
+4
ligistenzelda
Celma & Dora
Ulrika(Gangland)
BeeBronx
8 posters
Sida 1 av 1
leva med hundhår mellan tänderna ...
Varför vill man ha en pinscher? Varför vill man ha två ... eller tre ? Skogstokig kan vara en hjälp iaf 
De är ju såååååå underbar, livlig, jobbiga, pestig och helt ..... UNDERBARA;)
Kanske kan det vara för den underbara känslan av pinscherhår mellan tänder?
Kanske för att de är så trillskandes jobbiga när man skall klippa klor?
Kanske för att man får dddrrrrrrrrrrra ut dem i dåligt väder och att de då visar sig ha förmågan att hålla sig i timme efter timme - som de dagen efter verkligen inte kan - för då skall de upp och ut innan solen gott upp!
Kanske är det för de har en charm och ett humör som verkligen ingen annan ras har ...
Under hela min uppväxt har jag varit omgiven av hund, hemma hade vi spaniel, golden och tax, min syster hade schäffer, briard, DP, andra konstiga saker och viktigast av allt pinscher!
Att se BeeJay trycka sig in på Bronx och kräva uppmärksamhet, putsning och mys – han är så söt! Och Bronx som villigt tvättar honom ren, på samma sätt som han gjort under hela BeeJays tid från valp till vuxen hanne. Vegas som toktvättar killarnas öron och BeeJay som myser sig in hos Vegas när det är dags för att sova.
Hundar som är goda vänner håller ju varandra sällskap och trivs ihop.
De flesta hundar uppskattar en hundkompis och det är ju inte direkt så att allt blir jobbigare för att man har två, tre eller fler hundar. Vissa saker blir jobbigare, städning, soffträngsel, matsläppandes, koppeltrassel och okej, starka armar krävs, det ska jag erkänna, men å andra sidan blir andra saker lättare. På det hela taget tycker jag att det är fler fördelar än nackdelar.
HUR DET ÄR ATT LEVA MED PINSCHER - I FÖRHÅLLADE MED ANDRA RASER VET JAG INTE SÅ MYCKET OM.
Vi har haft bla Golden under de flesta av mina levnadsår (tre stycken) - och visst de har en annan livsrytm, lydnad och harmoni ...
Men inte lockar den heller till så många skratt!

De är ju såååååå underbar, livlig, jobbiga, pestig och helt ..... UNDERBARA;)
Kanske kan det vara för den underbara känslan av pinscherhår mellan tänder?
Kanske för att de är så trillskandes jobbiga när man skall klippa klor?
Kanske för att man får dddrrrrrrrrrrra ut dem i dåligt väder och att de då visar sig ha förmågan att hålla sig i timme efter timme - som de dagen efter verkligen inte kan - för då skall de upp och ut innan solen gott upp!
Kanske är det för de har en charm och ett humör som verkligen ingen annan ras har ...
Under hela min uppväxt har jag varit omgiven av hund, hemma hade vi spaniel, golden och tax, min syster hade schäffer, briard, DP, andra konstiga saker och viktigast av allt pinscher!
Att se BeeJay trycka sig in på Bronx och kräva uppmärksamhet, putsning och mys – han är så söt! Och Bronx som villigt tvättar honom ren, på samma sätt som han gjort under hela BeeJays tid från valp till vuxen hanne. Vegas som toktvättar killarnas öron och BeeJay som myser sig in hos Vegas när det är dags för att sova.
Hundar som är goda vänner håller ju varandra sällskap och trivs ihop.
De flesta hundar uppskattar en hundkompis och det är ju inte direkt så att allt blir jobbigare för att man har två, tre eller fler hundar. Vissa saker blir jobbigare, städning, soffträngsel, matsläppandes, koppeltrassel och okej, starka armar krävs, det ska jag erkänna, men å andra sidan blir andra saker lättare. På det hela taget tycker jag att det är fler fördelar än nackdelar.
HUR DET ÄR ATT LEVA MED PINSCHER - I FÖRHÅLLADE MED ANDRA RASER VET JAG INTE SÅ MYCKET OM.
Vi har haft bla Golden under de flesta av mina levnadsår (tre stycken) - och visst de har en annan livsrytm, lydnad och harmoni ...
Men inte lockar den heller till så många skratt!
Sv: leva med hundhår mellan tänderna ...
Som mest hade jag 4 vuxna pinscher här hemma...
Vet precis vad du menar, Pia!

Vet precis vad du menar, Pia!
Kan bara hålla med dig Pia!
De är bara helt underbara trots det där med kloklippning och regn och allt annat...
Hundhår mellan tänderna var nått nytt för mig. Men jag har däremot plockat ut ett antal med pincett ur fötterna, det är ju som att få en sticka i foten...
De är bara helt underbara trots det där med kloklippning och regn och allt annat...

Hundhår mellan tänderna var nått nytt för mig. Men jag har däremot plockat ut ett antal med pincett ur fötterna, det är ju som att få en sticka i foten...
Jag undrar ofta hur det är att leva med en annan ras. Speciellt när man träffar någon som har en riktig filbunke som tittar på Zelda som håller på att krypa ur skinnet och sen på mig och undrar HUR orkar du? Ibland undrar jag med,fast jag tror helt klart pinscher är bland de festligaste hundarna. Men jag skulle vilja testa att ha en annan ras, är så nyfiken på hur andra har det, en ras med mera följsamhet kanske? haha.
Har dock aldrig fått hundhår mellan tänderna
Har aldrig stött på en keligare ras än pinscher
Någon som vet? Kanske något att skriva in i rasstandarden? 
Har dock aldrig fått hundhår mellan tänderna

Har aldrig stött på en keligare ras än pinscher

ligistenzelda- Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13
Min sambo & hans jobbarkompis som har en rottis & en gaaammal schäfer pratade om olikheter mellan hudarna, en stor skillnad var att de fick heja på sina hundar om de ville promenera i rask takt medan vi mer får hejda Kiro, eller om han sitter i ett softbelt & har dragselen på sig får hålla emot hans 16kg så gott det går, han är inte så stor, men jisses vad stark han är
Jag har levt med en annan ras, en blandras labbe/bordercollie, hon var underbar att träna med & kunde stå & glo på mig i en kvart & vänta på en uppgift, vilket jag tyckte var lite läskigt.. Mina pinschrar har varit väldigt arbetsvilliga & duktiga så, men har man inget att erbjuda just då så, nähä, då hittar jag på nåt eget
Jag har funderat på mer föriga raser länge & seriöst, men det är något som fattas.. Förmodligen blir det en bruks- eller vallras senare i livet, men först vill jag lära mig & bli ännu mer irriterad, uppgiven, överlycklig & förälskad i de underbara pinschrarna

Jag har levt med en annan ras, en blandras labbe/bordercollie, hon var underbar att träna med & kunde stå & glo på mig i en kvart & vänta på en uppgift, vilket jag tyckte var lite läskigt.. Mina pinschrar har varit väldigt arbetsvilliga & duktiga så, men har man inget att erbjuda just då så, nähä, då hittar jag på nåt eget

Jag har funderat på mer föriga raser länge & seriöst, men det är något som fattas.. Förmodligen blir det en bruks- eller vallras senare i livet, men först vill jag lära mig & bli ännu mer irriterad, uppgiven, överlycklig & förälskad i de underbara pinschrarna

Aquiro skrev:Min sambo & hans jobbarkompis som har en rottis & en gaaammal schäfer pratade om olikheter mellan hudarna, en stor skillnad var att de fick heja på sina hundar om de ville promenera i rask takt medan vi mer får hejda Kiro, eller om han sitter i ett softbelt & har dragselen på sig får hålla emot hans 16kg så gott det går, han är inte så stor, men jisses vad stark han är![]()
Jag har levt med en annan ras, en blandras labbe/bordercollie, hon var underbar att träna med & kunde stå & glo på mig i en kvart & vänta på en uppgift, vilket jag tyckte var lite läskigt.. Mina pinschrar har varit väldigt arbetsvilliga & duktiga så, men har man inget att erbjuda just då så, nähä, då hittar jag på nåt eget![]()
Haha ja dom är hiskligt starka trots sina knappa kilon!

Zelda är också arbetsvillig, men har inget tålamod och helst vill hon bara spåra spåra spåra. Om jag står och tränar med henne så räcker det med att jag plockar med godis eller tänker lite och så är hon iväg för att göra nåt roligare än å vänta en sekund

ligistenzelda skrev:
Har aldrig stött på en keligare ras än pinscherNågon som vet? Kanske något att skriva in i rasstandarden?
Nähä du... Kelly är inte alls så gosig. Visst kan han ligga bredvid en ibland och ibland får man korta stunder med kli och gos men överläg, näe... Om jag bara fick ändra en sak på Kelly så skulle det vara gosigheten för jag skulle så gärna vilja ha en gosig hund, det är hans största minus.

Ovetenskaplig undersökning igen: tikar är nog generellt sett gosigare än hanar?
Sanna&Kelly skrev:ligistenzelda skrev:
Har aldrig stött på en keligare ras än pinscherNågon som vet? Kanske något att skriva in i rasstandarden?
Nähä du... Kelly är inte alls så gosig. Visst kan han ligga bredvid en ibland och ibland får man korta stunder med kli och gos men överläg, näe... Om jag bara fick ändra en sak på Kelly så skulle det vara gosigheten för jag skulle så gärna vilja ha en gosig hund, det är hans största minus.![]()
Ingen aning, någon mera?
Trodde stenhårt att det var ett klassiskt pinscherdrag haha. Zelda är väldigt öppen för nya bekantskaper, jag är ganska utbytbar det vill säga. Otrogna hund

ligistenzelda skrev:Sanna&Kelly skrev:ligistenzelda skrev:
Nähä du... Kelly är inte alls så gosig. Visst kan han ligga bredvid en ibland och ibland får man korta stunder med kli och gos men överläg, näe... Om jag bara fick ändra en sak på Kelly så skulle det vara gosigheten för jag skulle så gärna vilja ha en gosig hund, det är hans största minus.![]()
Ingen aning, någon mera?
Trodde stenhårt att det var ett klassiskt pinscherdrag haha. Zelda är väldigt öppen för nya bekantskaper, jag är ganska utbytbar det vill säga. Otrogna hundPlötsligt sitter hon med tassarna runt någons hals å pussas för kung och fosterland.
Så är inte Kelly alls. Han vill helst inte bli rörd av främmande människor (han har inga problem med hantering) och aldrig i livet att han skulle pussa på en främmande människa. Jag ser det som "pinscherreserverad" mot främlingar och är ett drag jag uppskattar, att han inte är så intresserad av andra människor. Han är alltså inte dum eller otrevlig som ni förstår utan bara ointresserad.
Sanna&Kelly skrev:
Tur att du kan använda crazy Harry ibland. Visserligen vill han inte gosa utan bara pussas och vara på gränsen till för horny... http://www.herrharry.se/bild/galleri/2008/juli2418.jpg
Sanna&Kelly skrev:ligistenzelda skrev:Sanna&Kelly skrev:
Ingen aning, någon mera?
Trodde stenhårt att det var ett klassiskt pinscherdrag haha. Zelda är väldigt öppen för nya bekantskaper, jag är ganska utbytbar det vill säga. Otrogna hundPlötsligt sitter hon med tassarna runt någons hals å pussas för kung och fosterland.
Så är inte Kelly alls. Han vill helst inte bli rörd av främmande människor (han har inga problem med hantering) och aldrig i livet att han skulle pussa på en främmande människa. Jag ser det som "pinscherreserverad" mot främlingar och är ett drag jag uppskattar, att han inte är så intresserad av andra människor. Han är alltså inte dum eller otrevlig som ni förstår utan bara ointresserad.
Mina två hanar som jag haft har varit gosiga, Kiro är supergosig, men selektiva vilka de gosar med, jag har alltid stått högst upp på prispallen, sen husse & så annat folk som noggrant valts ut, mina föräldrar, sambons föräldrar & ett litet gäng kompisar, men inte alls på samma sätt som han gosar med mig (& husse).
Pussar får bara jag & husse, ev någon annan om han råkar förhasta sig någon gång. Jag gillar också att de är "pinscherreserverade" även om Kiro tycker om de flesta så vill han välja själv vilka som han ska gosa med, hantering är ju en annan femma.
Ja hon slänger sig inte över vem som helst, men många
Sen märker man vilka som bara får artighetspussar och vilka som är riktiga favoriter 

ligistenzelda skrev:Ja hon slänger sig inte över vem som helst, men mångaSen märker man vilka som bara får artighetspussar och vilka som är riktiga favoriter
Ja, precis, de väljer ju sina personer

Min förra pinscher var en otrolig människokännare, men även väldigt känslig för mig, så det kunde räcka att jag var irriterad på någon så var den inte värd mer än en fästing enligt honom

Men en av Kiros systrar är väldigt pussig mot många, kanske som din Zelda? Jag tycker det är härligt, för de flesta pinschrar är ändå "lagom" inte som min mammas flat som äääälskar alla & helst vill pussa dom tills de blir genomblöta.. eew

Celma & Dora skrev:
Inga pinscherhår mellan tänderna, inte heller några under fötterna (bara hos sambon...). Jag har däremot haft flertalet Harryhår i naveln. Men det värsta jag varit med om var när jag hittade ett Harryhår i ÖRAT!

herrHarry skrev:Sanna&Kelly skrev:
Tur att du kan använda crazy Harry ibland. Visserligen vill han inte gosa utan bara pussas och vara på gränsen till för horny... http://www.herrharry.se/bild/galleri/2008/juli2418.jpg
Ja, jag fick minst 1000 pussar av Harpan!

Sniffen är pussig av sig, men inte gosig! Jag skulle gärna önska att han var mer kelig, men han vill vara den som delar ut ömhetsbetygelser, inte den som tar emot. Alla han lär känna vill han slicka när de sträcker ut sin hand för att klappa honom och det är helt omöjligt att komma åt att smeka hans huvud.
Aquiro skrev:ligistenzelda skrev:Ja hon slänger sig inte över vem som helst, men mångaSen märker man vilka som bara får artighetspussar och vilka som är riktiga favoriter
Ja, precis, de väljer ju sina personerÄven om Kiro inte pussar på vem som helst så märker man vilka han hälsar på för att vara artig & vilka som han verkligen tycker om, intressant sånt där, varför de fastnar för vissa & andra är inget värda.
Min förra pinscher var en otrolig människokännare, men även väldigt känslig för mig, så det kunde räcka att jag var irriterad på någon så var den inte värd mer än en fästing enligt honom![]()
Men en av Kiros systrar är väldigt pussig mot många, kanske som din Zelda? Jag tycker det är härligt, för de flesta pinschrar är ändå "lagom" inte som min mammas flat som äääälskar alla & helst vill pussa dom tills de blir genomblöta.. eew
Ja lite selektiv har hon blivit, lite mera pinscher, fast väldigt tillgänglig och älskar verkligen människor. Jag undrar om inte Zelda känner av mig ganska bra, för jag vet att vissa människor jag inte tycker om tycker inte hon om och hon känner väl av att jag godkänt människan sen får hon välja själv

Suvi med Sniff skrev:Sniffen är pussig av sig, men inte gosig! Jag skulle gärna önska att han var mer kelig, men han vill vara den som delar ut ömhetsbetygelser, inte den som tar emot. Alla han lär känna vill han slicka när de sträcker ut sin hand för att klappa honom och det är helt omöjligt att komma åt att smeka hans huvud.
Zelda är den gosigaste hunden jag ngnsin träffat, hon ligger på en och gosar in sig, kramas å har sig, så jäkla go

Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|